Sebastian Vettel obdržel pokutu ve výši 25 tisíc Eur (přes 615 000 Kč) za to, že v hněvu opustil páteční schůzku jezdců v jejím průběhu, kdy na ní zástupci Mezinárodní automobilové federace probírali důležitá témata.
FIA si proto německého jezdce předvolala včera večer po skončení sprinterského závodu kvůli jeho chování porušujícímu Mezinárodní sportovní kodex. Vettela naštvaly záležitosti týkaící se zavádění pravidel a jejich vynucování, proto se sbalil a s velkým hněvem odešel.
Dnes nám zástupci FIA potvrdili, že mu za jeho chování udělili podmíněnou tučnou pokutu, jejíž splátka je odložena na konec roku: "Pilot svévolně opustil schůzku, která se konala 8. července v 19:30, přičemž na ní dal najevo svou frustraci."
"Piloti nemohou odejít, kdykoliv se jim zlíbí, to je porušením požadavku na účast. Jezdci na této úrovni jsou vzorem pro všechny ostatní piloty na světě a Vettel podle komisařů v tomto případě selhal," pokračuje FIA ve svém vysvětlení.
"Vettel měl pak schůzku s ředitelem závodu, jenž komisaře informoval o tom, že se Vettel bezvýhradně omluvil a že spolu vedli velmi konstruktivní konverzaci zahrnující témata ze schůzky a další," informuje FIA o dalším průběhu poté, co celá záležitost vyšla najevo.
Jak na to poté reagovali komisaři? "Podle nich došlo k porušení pravidel, které se nemůžou obejít bez trestu, ale vzhledem ke zprávě ředitele závodu existují polehčující okolnosti. Komisaři proto udělili pokutu ve výši 25 tisíc Eur s podmíněnou splatností do konce sezóny 2022, která se vztahuje k porušení článku 20.1 sportovních pravidel FIA nebo článku 12.2.1 mezinárodního sportovního kodexu."
Zmíněná podmínka znamená, že Vettel bude muset tuto vysokou částku zaplatit pouze tehdy, pokud se letos nezúčastní zbývajících schůzek jezdců nebo svým chováním jinak poruší mezinárodní sportovní kodex.
Z našeho rozhovoru s Georgem Russellem pro F1news.cz poté vyplynulo, že piloti na schůzce volali po větší konzistenci a zodpovědnosti komisařů za svá rozhodnutí a po tom, aby FIA měla pouze jednoho ředitele závodů, jako tomu bylo v předchozích letech, kdy tuto roli plnil Michael Masi. Letos je tato role rozdělena mezi Nielse Witticha a Eduarda Freitase, kteří se mezi podniky střídají.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.