Sebastian Vettel obdržel pokutu ve výši 25 tisíc Eur (přes 615 000 Kč) za to, že v hněvu opustil páteční schůzku jezdců v jejím průběhu, kdy na ní zástupci Mezinárodní automobilové federace probírali důležitá témata.
FIA si proto německého jezdce předvolala včera večer po skončení sprinterského závodu kvůli jeho chování porušujícímu Mezinárodní sportovní kodex. Vettela naštvaly záležitosti týkaící se zavádění pravidel a jejich vynucování, proto se sbalil a s velkým hněvem odešel.
Dnes nám zástupci FIA potvrdili, že mu za jeho chování udělili podmíněnou tučnou pokutu, jejíž splátka je odložena na konec roku: "Pilot svévolně opustil schůzku, která se konala 8. července v 19:30, přičemž na ní dal najevo svou frustraci."
"Piloti nemohou odejít, kdykoliv se jim zlíbí, to je porušením požadavku na účast. Jezdci na této úrovni jsou vzorem pro všechny ostatní piloty na světě a Vettel podle komisařů v tomto případě selhal," pokračuje FIA ve svém vysvětlení.
"Vettel měl pak schůzku s ředitelem závodu, jenž komisaře informoval o tom, že se Vettel bezvýhradně omluvil a že spolu vedli velmi konstruktivní konverzaci zahrnující témata ze schůzky a další," informuje FIA o dalším průběhu poté, co celá záležitost vyšla najevo.
Jak na to poté reagovali komisaři? "Podle nich došlo k porušení pravidel, které se nemůžou obejít bez trestu, ale vzhledem ke zprávě ředitele závodu existují polehčující okolnosti. Komisaři proto udělili pokutu ve výši 25 tisíc Eur s podmíněnou splatností do konce sezóny 2022, která se vztahuje k porušení článku 20.1 sportovních pravidel FIA nebo článku 12.2.1 mezinárodního sportovního kodexu."
Zmíněná podmínka znamená, že Vettel bude muset tuto vysokou částku zaplatit pouze tehdy, pokud se letos nezúčastní zbývajících schůzek jezdců nebo svým chováním jinak poruší mezinárodní sportovní kodex.
Z našeho rozhovoru s Georgem Russellem pro F1news.cz poté vyplynulo, že piloti na schůzce volali po větší konzistenci a zodpovědnosti komisařů za svá rozhodnutí a po tom, aby FIA měla pouze jednoho ředitele závodů, jako tomu bylo v předchozích letech, kdy tuto roli plnil Michael Masi. Letos je tato role rozdělena mezi Nielse Witticha a Eduarda Freitase, kteří se mezi podniky střídají.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.