V kvalifikaci hrálo největší roli počasí, na které doplatilo nemálo jezdců. Podmínky byly opravdu těžké, protože když trať začala usychat, tak se na ni sneslo opět nemalé množství vody. S těmito podmínkami si dokázal nejlépe poradit Carlos Sainz.
Mokrou kvalifikaci na Silverstonu odstartovali svými časy jezdci stáje Williams, přičemž Albon byl rychlejší o více než 2 vteřiny. Jeden z prvních časů si zapsal i Leclerc, jeho kolo nabývalo hodnoty 1:47,521. Na tohle kolo reagoval Verstappen s dvouvteřinovou rezervou, ale s usychající tratí zrychlovala i kola - Leclerc opět skočil na první místo. Po uplynutí poloviny kvalifikace jsme viděli časy už úplně u všech - čekalo se na Alonsa, Ocona a Vettela. Všichni tři jmenovaní si osahali mokrou trať a zajeli časy v TOP 10. Časy ale stále zrychlovaly a nikdo nemohl usnout na vavřínech. Před koncem byla trať opravdu zaplněna a nejrychlejší kolo stanovil Verstappen s hodnotou 1:39,129, což je o 8 vteřin rychlejší než první čas Leclerca. Do popředí se dostal i třetí Russell či pátý Hamilton. Do bot teklo hlavně Ricciardovi, kterého čas nakonec stačil na 14. pozici, ale všem se poštěstit nemohlo. V Q2 jsme již neviděli Albona, Magnussena, Vettela, Schumachera a Strolla.
ELIMINATED DRIVERS AlbonMagnussenVettel 📸SchumacherStroll #BritishGP #F1 pic.twitter.com/QJXjpK41N4
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022 Q2Času bylo málo, protože se na britský okruh hrnula mračna, takže se všichni snažili zajet své rychlé kolo ještě za dobrých podmínek. Do poloviny druhé části časy ještě zrychlovaly - ten nejrychlejší držel Verstappen (1:40,655) před Hamiltonem a Leclercem. Nad Silverstonem se usadil již zmíněný dešťový mrak, díky kterému už nikdo svůj čas nezlepšil. Někteří to i přes to zkusili a vyjeli na trať - hlavně druhá polovina startovního pole, ale podmínky byly opravdu těžké. Na tuto nemilost doplatili Gasly, Bottas, Cunoda, Ricciardo a Ocon. Ten se jako ostatní snažil svoje kolo vylepšit, ale jeho průjezdy byly až nebezpečné. Překvapením ale bylo postoupení Nicholase Latifiho z 10. pozice.
Celebrations in the @WilliamsRacing garage 🎉Nicholas Latifi advances to Q3 for the first time 👏#BritishGP #F1 pic.twitter.com/GOAdP5NmNi
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022 Q3Na trať se již voda nesnášela, ale zůstávala stále mokrá, takže jsme mohli vidět opět několikavteřinová zrychlení. Tlačit na pilu zkoušel Verstappen, ale tento tah mu nevyšel a na výjezdu z 15. zatáčky roztočil svůj monopost.
Verstappen does a 360° 😱The Dutchman manages to regain control and continues on his way#BritishGP #F1 pic.twitter.com/1pcHlK4ATb
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022Při prvních pokusech chybovalo v posledním sektoru více jezdců, protože právě zde bylo nejvíce vody. První rychlejší kolo zajel Alonso, ale pořadím se propadal. Chuť si zlepšil Verstappen s časem 1:42,996, ale to nic neznamenalo, protože všichni zrychlovali a připravovali se na svoje poslední kolo. Při rozjíždění toho úplně posledního pokusu to vypadalo na bitvu mezi Verstappenem a Leclercem, ale jak se říká - dva se perou a třetí se směje. Nejlepší kolo se totiž povedlo zajet Sainzovi (1:40,983). Po průjezdu Španěla se začalo na trať spouštět opět nemalé množství vody, z čehož právě Carlos profitoval.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.