V kvalifikaci hrálo největší roli počasí, na které doplatilo nemálo jezdců. Podmínky byly opravdu těžké, protože když trať začala usychat, tak se na ni sneslo opět nemalé množství vody. S těmito podmínkami si dokázal nejlépe poradit Carlos Sainz.
Mokrou kvalifikaci na Silverstonu odstartovali svými časy jezdci stáje Williams, přičemž Albon byl rychlejší o více než 2 vteřiny. Jeden z prvních časů si zapsal i Leclerc, jeho kolo nabývalo hodnoty 1:47,521. Na tohle kolo reagoval Verstappen s dvouvteřinovou rezervou, ale s usychající tratí zrychlovala i kola - Leclerc opět skočil na první místo. Po uplynutí poloviny kvalifikace jsme viděli časy už úplně u všech - čekalo se na Alonsa, Ocona a Vettela. Všichni tři jmenovaní si osahali mokrou trať a zajeli časy v TOP 10. Časy ale stále zrychlovaly a nikdo nemohl usnout na vavřínech. Před koncem byla trať opravdu zaplněna a nejrychlejší kolo stanovil Verstappen s hodnotou 1:39,129, což je o 8 vteřin rychlejší než první čas Leclerca. Do popředí se dostal i třetí Russell či pátý Hamilton. Do bot teklo hlavně Ricciardovi, kterého čas nakonec stačil na 14. pozici, ale všem se poštěstit nemohlo. V Q2 jsme již neviděli Albona, Magnussena, Vettela, Schumachera a Strolla.
ELIMINATED DRIVERS AlbonMagnussenVettel 📸SchumacherStroll #BritishGP #F1 pic.twitter.com/QJXjpK41N4
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022 Q2Času bylo málo, protože se na britský okruh hrnula mračna, takže se všichni snažili zajet své rychlé kolo ještě za dobrých podmínek. Do poloviny druhé části časy ještě zrychlovaly - ten nejrychlejší držel Verstappen (1:40,655) před Hamiltonem a Leclercem. Nad Silverstonem se usadil již zmíněný dešťový mrak, díky kterému už nikdo svůj čas nezlepšil. Někteří to i přes to zkusili a vyjeli na trať - hlavně druhá polovina startovního pole, ale podmínky byly opravdu těžké. Na tuto nemilost doplatili Gasly, Bottas, Cunoda, Ricciardo a Ocon. Ten se jako ostatní snažil svoje kolo vylepšit, ale jeho průjezdy byly až nebezpečné. Překvapením ale bylo postoupení Nicholase Latifiho z 10. pozice.
Celebrations in the @WilliamsRacing garage 🎉Nicholas Latifi advances to Q3 for the first time 👏#BritishGP #F1 pic.twitter.com/GOAdP5NmNi
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022 Q3Na trať se již voda nesnášela, ale zůstávala stále mokrá, takže jsme mohli vidět opět několikavteřinová zrychlení. Tlačit na pilu zkoušel Verstappen, ale tento tah mu nevyšel a na výjezdu z 15. zatáčky roztočil svůj monopost.
Verstappen does a 360° 😱The Dutchman manages to regain control and continues on his way#BritishGP #F1 pic.twitter.com/1pcHlK4ATb
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022Při prvních pokusech chybovalo v posledním sektoru více jezdců, protože právě zde bylo nejvíce vody. První rychlejší kolo zajel Alonso, ale pořadím se propadal. Chuť si zlepšil Verstappen s časem 1:42,996, ale to nic neznamenalo, protože všichni zrychlovali a připravovali se na svoje poslední kolo. Při rozjíždění toho úplně posledního pokusu to vypadalo na bitvu mezi Verstappenem a Leclercem, ale jak se říká - dva se perou a třetí se směje. Nejlepší kolo se totiž povedlo zajet Sainzovi (1:40,983). Po průjezdu Španěla se začalo na trať spouštět opět nemalé množství vody, z čehož právě Carlos profitoval.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.