Třetí trénink na GP Velké Británie patřil Maxi Verstappenovi. Dobrou formu Red Bullu potvrdil druhý Sergio Pérez. Počítat se tentokrát musí rovněž s Mercedesem.
Ve třetím tréninku vládlo oblačné počasí, navíc bylo velmi větrno, což jezdcům činilo nemalé potíže. První měřené časy si zapsali piloti Alpine. Mírně rychlejší byl Ocon. Následoval měřený pokus Ricciarda, jenž se vyšvihnul do čela rozdílem jedné desetiny. Z elitních týmů se na trati jako první objevilo Ferrari, přičemž Leclerc zajel o čtyři desetiny rychleji než Sainz.
Piloty Scuderie poté rozdělil Pérez, který se zařadil na druhou příčku. Mexičan ztrácel na Leclerca 0,177 sekundy. Slušně vypadal také Mercedes. Průběžná třetí a čtvrtá příčka pro Stříbrné šípy značila, že Silverstone by jim mohlo sedět. Carlos Sainz si mezitím do týmového rádia stěžoval na problémy s poskakováním, kterými jeho vůz trpěl ve vysokých rychlostech. „Není to lepší než včera," hlásil Španěl na boxovou zídku.
Verstappen puts in a solid 1:27:901, the fastest time of the weekend so far ⏱️#BritishGP #F1 pic.twitter.com/buFx24jWMS
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022Max Verstappen rozjel první měřené kolo až po dvaceti minutách. Hned z něj ale dokázal vyždímat nejrychlejší čas. Navíc s luxusním náskokem tří desetin na druhého Leclerca. Čirá komunikace probíhala u Aston Martinu, kde týmový inženýr hlásil Sebastianu Vettelovi, že zbytek třetího tréninku by se měl obejít bez deště.
Aston Martin se tak či tak trápil. Zeleným vozům patřily příčky mimo elitní desítku. Nedobře na tom byla rovněž AlphaTauri. Půl hodiny před vypršením času určeného pro třetí trénink zazářil Hamilton. Brit zajel druhý nejrychlejší čas. Na Verstappena ztrácel 0,199 sekundy. Max ale nenechal nic náhodě a hned poté hodnotu nejrychlejšího času opět stlačil.
V závěrečných kvalifikačních simulacích opět exceloval Verstappen, který konkurenci deklasoval rozdílem čtyř desetin. Druhý skončil Pérez a třetí Leclerc. Následovali Russell s Hamiltonem a Sainz. Za zmínku stojí rovněž velmi dobrý výkon Micka Schumachera, který skončil devátý.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.