Třetí trénink na GP Velké Británie patřil Maxi Verstappenovi. Dobrou formu Red Bullu potvrdil druhý Sergio Pérez. Počítat se tentokrát musí rovněž s Mercedesem.
Ve třetím tréninku vládlo oblačné počasí, navíc bylo velmi větrno, což jezdcům činilo nemalé potíže. První měřené časy si zapsali piloti Alpine. Mírně rychlejší byl Ocon. Následoval měřený pokus Ricciarda, jenž se vyšvihnul do čela rozdílem jedné desetiny. Z elitních týmů se na trati jako první objevilo Ferrari, přičemž Leclerc zajel o čtyři desetiny rychleji než Sainz.
Piloty Scuderie poté rozdělil Pérez, který se zařadil na druhou příčku. Mexičan ztrácel na Leclerca 0,177 sekundy. Slušně vypadal také Mercedes. Průběžná třetí a čtvrtá příčka pro Stříbrné šípy značila, že Silverstone by jim mohlo sedět. Carlos Sainz si mezitím do týmového rádia stěžoval na problémy s poskakováním, kterými jeho vůz trpěl ve vysokých rychlostech. „Není to lepší než včera," hlásil Španěl na boxovou zídku.
Verstappen puts in a solid 1:27:901, the fastest time of the weekend so far ⏱️#BritishGP #F1 pic.twitter.com/buFx24jWMS
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022Max Verstappen rozjel první měřené kolo až po dvaceti minutách. Hned z něj ale dokázal vyždímat nejrychlejší čas. Navíc s luxusním náskokem tří desetin na druhého Leclerca. Čirá komunikace probíhala u Aston Martinu, kde týmový inženýr hlásil Sebastianu Vettelovi, že zbytek třetího tréninku by se měl obejít bez deště.
Aston Martin se tak či tak trápil. Zeleným vozům patřily příčky mimo elitní desítku. Nedobře na tom byla rovněž AlphaTauri. Půl hodiny před vypršením času určeného pro třetí trénink zazářil Hamilton. Brit zajel druhý nejrychlejší čas. Na Verstappena ztrácel 0,199 sekundy. Max ale nenechal nic náhodě a hned poté hodnotu nejrychlejšího času opět stlačil.
V závěrečných kvalifikačních simulacích opět exceloval Verstappen, který konkurenci deklasoval rozdílem čtyř desetin. Druhý skončil Pérez a třetí Leclerc. Následovali Russell s Hamiltonem a Sainz. Za zmínku stojí rovněž velmi dobrý výkon Micka Schumachera, který skončil devátý.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.