V prvním britském tréninku toho moc k vidění nebylo. Hlavní vinu neslo počasí, které jezdcům a týmům připravilo proměnlivé podmínky a vodu na trati. Také proto část startovního pole nezajela měřený čas. Nejrychleji se prezentoval Valtteri Bottas za volantem Alfy Romeo.
První trénink v britském Silvestrone přinesl deštivé počasí. Zprvu byly na trati dominantní přechodné podmínky, ale déšť sílil. To byl pro týmy problém, protože nemohly ideálně otestovat nové díly, ktreré do Silverstone přivezly. Velký balík vylepšení představil Mercedes, Red Bull i Williams.
Průběžné vedení patřilo jezdcům Ferrari. Časy však nebyly relevantní a provoz na trati nebyl nikterak hustý. 24 minut před koncem měřeného tréninku zajelo rychlé kolo jen devět pilotů. V závěru tréninku kroužil alespoň Hamilton, ani jeho kola ovšem neměla valnou hodnotu.
A few cars emerge onto the track including Lance Stroll, but the Canadian spins off into the gravel.He's stuck. Out comes the red flag, and FP1 is brought to an end a couple of minutes early.#BritishGP #F1 pic.twitter.com/Nocss32ezW
— Formula 1 (@F1) July 1, 2022Počasí v Británii bylo velmi nestabilní. Na polovině okruhu bylo mokro, na té druhé svítilo slunce. O slovo se hlásil rovněž vítr který dělal odvážným z jezdců v některých zatáčkách značné problémy.
V posledních několika minutách jsme ale přece jen několik kol viděli. To nejrychlejší předvedl Valtteri Bottas, jemuž sekundoval Lewis Hamilton. Velkou korekci svého volantu musel předvést Lando Norris. Ještě o něco hůře dopadl Lance Stroll, který svůj vůz po smyku zaparkoval ve štěrkové zóně. Následovala červená vlajka a formální ukončení prvního tréninku.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.