V prvním britském tréninku toho moc k vidění nebylo. Hlavní vinu neslo počasí, které jezdcům a týmům připravilo proměnlivé podmínky a vodu na trati. Také proto část startovního pole nezajela měřený čas. Nejrychleji se prezentoval Valtteri Bottas za volantem Alfy Romeo.
První trénink v britském Silvestrone přinesl deštivé počasí. Zprvu byly na trati dominantní přechodné podmínky, ale déšť sílil. To byl pro týmy problém, protože nemohly ideálně otestovat nové díly, ktreré do Silverstone přivezly. Velký balík vylepšení představil Mercedes, Red Bull i Williams.
Průběžné vedení patřilo jezdcům Ferrari. Časy však nebyly relevantní a provoz na trati nebyl nikterak hustý. 24 minut před koncem měřeného tréninku zajelo rychlé kolo jen devět pilotů. V závěru tréninku kroužil alespoň Hamilton, ani jeho kola ovšem neměla valnou hodnotu.
A few cars emerge onto the track including Lance Stroll, but the Canadian spins off into the gravel.He's stuck. Out comes the red flag, and FP1 is brought to an end a couple of minutes early.#BritishGP #F1 pic.twitter.com/Nocss32ezW
— Formula 1 (@F1) July 1, 2022Počasí v Británii bylo velmi nestabilní. Na polovině okruhu bylo mokro, na té druhé svítilo slunce. O slovo se hlásil rovněž vítr který dělal odvážným z jezdců v některých zatáčkách značné problémy.
V posledních několika minutách jsme ale přece jen několik kol viděli. To nejrychlejší předvedl Valtteri Bottas, jemuž sekundoval Lewis Hamilton. Velkou korekci svého volantu musel předvést Lando Norris. Ještě o něco hůře dopadl Lance Stroll, který svůj vůz po smyku zaparkoval ve štěrkové zóně. Následovala červená vlajka a formální ukončení prvního tréninku.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.