V prvním britském tréninku toho moc k vidění nebylo. Hlavní vinu neslo počasí, které jezdcům a týmům připravilo proměnlivé podmínky a vodu na trati. Také proto část startovního pole nezajela měřený čas. Nejrychleji se prezentoval Valtteri Bottas za volantem Alfy Romeo.
První trénink v britském Silvestrone přinesl deštivé počasí. Zprvu byly na trati dominantní přechodné podmínky, ale déšť sílil. To byl pro týmy problém, protože nemohly ideálně otestovat nové díly, ktreré do Silverstone přivezly. Velký balík vylepšení představil Mercedes, Red Bull i Williams.
Průběžné vedení patřilo jezdcům Ferrari. Časy však nebyly relevantní a provoz na trati nebyl nikterak hustý. 24 minut před koncem měřeného tréninku zajelo rychlé kolo jen devět pilotů. V závěru tréninku kroužil alespoň Hamilton, ani jeho kola ovšem neměla valnou hodnotu.
A few cars emerge onto the track including Lance Stroll, but the Canadian spins off into the gravel.He's stuck. Out comes the red flag, and FP1 is brought to an end a couple of minutes early.#BritishGP #F1 pic.twitter.com/Nocss32ezW
— Formula 1 (@F1) July 1, 2022Počasí v Británii bylo velmi nestabilní. Na polovině okruhu bylo mokro, na té druhé svítilo slunce. O slovo se hlásil rovněž vítr který dělal odvážným z jezdců v některých zatáčkách značné problémy.
V posledních několika minutách jsme ale přece jen několik kol viděli. To nejrychlejší předvedl Valtteri Bottas, jemuž sekundoval Lewis Hamilton. Velkou korekci svého volantu musel předvést Lando Norris. Ještě o něco hůře dopadl Lance Stroll, který svůj vůz po smyku zaparkoval ve štěrkové zóně. Následovala červená vlajka a formální ukončení prvního tréninku.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.