Williams se letos potýká s jednou slabinou, kterou zatím neumí vyřešit. Alfa Romeo bude mít od víkendového závodu v Silverstone již dostatek nových dílů.
Britská stáj sídlící v Grove letos nedokáže držet tempo se středem pole. I když dosáhla na tři mistrovské body, stále okupuje konec tabulky konstruktérů. U současného vozu FW44 se neustále trápí s vyvážením, což se negativně podepisuje na ovladatelnosti i práci s pneumatikami.
I když se již brzy dočká většího balíku vylepšení, dle plánu by měl dorazit do Silverstone, tak si její pilot Alexander Albon není jistý tím, že to pomůže odstranit problém: "Všichni vylepšují a my jsme už dlouho neměli nic většího. Z pohledu vyvážení máme ve voze slabiny, u kterých není moc jasné, zda se je teď s vylepšeními podaří odstranit."
"Většina věcí souvisí hlavně s vlastnostmi, které se týkají průjezdu vozu zatáčkami. Snad ho dostaneme do lepšího rámce, do té doby, to je s ním ale náročné. Závisí to na okruhu - pokud máte například rychlé šikany jako v Kanadě, pak je to pro nás těžké najít během kola dobrý kompromis. Zhoršuje se to," pokračuje Albon.
Podle šéfa Josta Capita tým "usilovně pracuje" na tom, aby stihl připravit "viditelně odlišný" balík vylepšení pro Velkou cenu Británie. Co od něj očekává? "Máme výsledky z CFD, z aerodynamického tunelu a ze simulátoru, ale musíme si počkat na to, jak se projeví na trati. Pokud dokážeme napodobit to, co teoreticky pozorujeme, pak bychom měli dosáhnout pokroku."
Alfa Romeo už s dostatkem dílůTo italskou stáj letos trápí jiné potíže: kvůli nedostatku nových dílů její piloti během pátečních tréninků jezdily s těmi starými, což nepředstavovalo optimální přípravu pro nedělní závody. Tuto strategii volila kvůli tomu, že nechtěla riskovat nedělní absenci kvůli případné páteční havárii.
Nyní ale v továrně již ve výrobě stíhají a pro víkend v Silverstone budou mít připravený dostatek nových dílů: "Pokud jde o výkonnost v pátek, jezdili jsme se staršími balíky. Od následujícího víkendu ale budeme v pozici, kdy budeme mít po celý víkend nasazený stejný balík. Všechno tedy bude jednodušší," těší hlavního inženýra Xeviho Pujolara.
K deficitu náhradních dílů došlo kvůli nehodám z úvodu sezóny, což mělo dopad na zdroje v továrně: "Na počátku došlo k několika incidentům. Pak to musíte dohánět s celou výrobou náhradních dílů pro balíky, s nimiž jezdíme, a paralelně s tím vyrábět pro nové balíky, což je omezující. Od Silverstone dále už budeme v dobré pozici."
"Tak jsme chtěli mít určitý prostor. Na okruzích jako je Baku, Montreal a Monako, kde jezdíte blízko zdí, jsme chtěli zajistit, abychom nemuseli později draze platit, kdyby v pátek došlo k poškození. Teď už to ale bude pro několik příštích závodů lepší," ulevuje se Pujolarovi.
Alfa Romeo občas předvádí působivou rychlost, v Silverstone by chtěla být hned za špičkovými týmy: "Podle mě můžeme očekávat, že budeme bojovat na špici pole, ale uvidíme. Nevím, jestli některé týmy nepřivezou do Silverstone lepší balíky, ale zatím bych řekl, že jsme docela konzistentní na všech tratích s různými typy aerodynamické efektivity."
"Před příštími závody čekáme, že budeme bojovat na špici středu pole s Alpine a s McLarenem, a uvidíme, jestli získáme nějaké další body a budeme skórovat s oběma vozy, což je náš cíl. Jsme v pozici, kdy chceme s oběma postupovat do Q3. A pokud se to bude dařit, pak může zajíždět solidní závody proti Alpine," dodává hlavní traťový inženýr Alfy Romeo.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?