Williams se letos potýká s jednou slabinou, kterou zatím neumí vyřešit. Alfa Romeo bude mít od víkendového závodu v Silverstone již dostatek nových dílů.
Britská stáj sídlící v Grove letos nedokáže držet tempo se středem pole. I když dosáhla na tři mistrovské body, stále okupuje konec tabulky konstruktérů. U současného vozu FW44 se neustále trápí s vyvážením, což se negativně podepisuje na ovladatelnosti i práci s pneumatikami.
I když se již brzy dočká většího balíku vylepšení, dle plánu by měl dorazit do Silverstone, tak si její pilot Alexander Albon není jistý tím, že to pomůže odstranit problém: "Všichni vylepšují a my jsme už dlouho neměli nic většího. Z pohledu vyvážení máme ve voze slabiny, u kterých není moc jasné, zda se je teď s vylepšeními podaří odstranit."
"Většina věcí souvisí hlavně s vlastnostmi, které se týkají průjezdu vozu zatáčkami. Snad ho dostaneme do lepšího rámce, do té doby, to je s ním ale náročné. Závisí to na okruhu - pokud máte například rychlé šikany jako v Kanadě, pak je to pro nás těžké najít během kola dobrý kompromis. Zhoršuje se to," pokračuje Albon.
Podle šéfa Josta Capita tým "usilovně pracuje" na tom, aby stihl připravit "viditelně odlišný" balík vylepšení pro Velkou cenu Británie. Co od něj očekává? "Máme výsledky z CFD, z aerodynamického tunelu a ze simulátoru, ale musíme si počkat na to, jak se projeví na trati. Pokud dokážeme napodobit to, co teoreticky pozorujeme, pak bychom měli dosáhnout pokroku."
Alfa Romeo už s dostatkem dílůTo italskou stáj letos trápí jiné potíže: kvůli nedostatku nových dílů její piloti během pátečních tréninků jezdily s těmi starými, což nepředstavovalo optimální přípravu pro nedělní závody. Tuto strategii volila kvůli tomu, že nechtěla riskovat nedělní absenci kvůli případné páteční havárii.
Nyní ale v továrně již ve výrobě stíhají a pro víkend v Silverstone budou mít připravený dostatek nových dílů: "Pokud jde o výkonnost v pátek, jezdili jsme se staršími balíky. Od následujícího víkendu ale budeme v pozici, kdy budeme mít po celý víkend nasazený stejný balík. Všechno tedy bude jednodušší," těší hlavního inženýra Xeviho Pujolara.
K deficitu náhradních dílů došlo kvůli nehodám z úvodu sezóny, což mělo dopad na zdroje v továrně: "Na počátku došlo k několika incidentům. Pak to musíte dohánět s celou výrobou náhradních dílů pro balíky, s nimiž jezdíme, a paralelně s tím vyrábět pro nové balíky, což je omezující. Od Silverstone dále už budeme v dobré pozici."
"Tak jsme chtěli mít určitý prostor. Na okruzích jako je Baku, Montreal a Monako, kde jezdíte blízko zdí, jsme chtěli zajistit, abychom nemuseli později draze platit, kdyby v pátek došlo k poškození. Teď už to ale bude pro několik příštích závodů lepší," ulevuje se Pujolarovi.
Alfa Romeo občas předvádí působivou rychlost, v Silverstone by chtěla být hned za špičkovými týmy: "Podle mě můžeme očekávat, že budeme bojovat na špici pole, ale uvidíme. Nevím, jestli některé týmy nepřivezou do Silverstone lepší balíky, ale zatím bych řekl, že jsme docela konzistentní na všech tratích s různými typy aerodynamické efektivity."
"Před příštími závody čekáme, že budeme bojovat na špici středu pole s Alpine a s McLarenem, a uvidíme, jestli získáme nějaké další body a budeme skórovat s oběma vozy, což je náš cíl. Jsme v pozici, kdy chceme s oběma postupovat do Q3. A pokud se to bude dařit, pak může zajíždět solidní závody proti Alpine," dodává hlavní traťový inženýr Alfy Romeo.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.