Forma Aston Martinu vypadala ve třetím tréninku v kanadském Montrealu velmi slibně. Jenže v kvalifikaci přišlo drsné vystřízlivění.
Ani jeden zelený vůz totiž nepostoupil do Q2. Tomu nelze říct jinak než fiasko. Vina pilotů to ale nebyla. Aston Martin nezvolil správný tlak v pneumatikách, jak potvrdil jeho šéf Mike Krack. „Zkoumáme to a podle našeho šetření byl problém v tlaku pneumatik. Oba naši piloti se trápili. Oba neměli žádný grip. Snažili jsme se udělat na voze úpravy a vyzkoušet další sady pneumatik. Nic nepomáhalo," dodává šéf týmu.
A pokračuje: „S těmito pneumatikami ještě nemáme tolik zkušeností. Mokro sice bylo i v Monaku, ale tam bylo výrazně tepleji. V tomhle byl Montreal odlišný. Zkusili jsme jít v nastavení určitým směrem, nicméně ten evidentně nebyl správný." Pochopení pro počínání inženýrů ale nemá Alex Wurz. Ten si ve svém komentáři po skončení závodního víkendu nebral servítky.
„Byla to začátečnická chyba, které se může dopustit inženýr ve Formuli 3, ale ne inženýr ve Formuli 1," pravil bývalý pilot Williamsu. Pravdou je, že Aston Martin letos zaujal snad jen bočnicemi, jež jsou velmi podobné těm Red Bullu. Jinak je to ze strany ambiciózního týmu bída s nouzí.
V Silverstone, kde má tým sídlo se sice mohutně pracuje na stavbě hypermoderní továrny, jenže v zákulisí probíhají spekulace o prodeji týmu do jiných rukou. Lawrence Stroll si podle všeho představoval rychlejší postup mezi formulovou smetánku a neúspěchy ho štěstím rozhodně nenaplňují. Navíc ani vztahy s automobilkou Aston Martin nemají být ideální. Její prodeje totiž klesají, přičemž špatné výkony na trati image rozhodně nezlepší.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.