Forma Aston Martinu vypadala ve třetím tréninku v kanadském Montrealu velmi slibně. Jenže v kvalifikaci přišlo drsné vystřízlivění.
Ani jeden zelený vůz totiž nepostoupil do Q2. Tomu nelze říct jinak než fiasko. Vina pilotů to ale nebyla. Aston Martin nezvolil správný tlak v pneumatikách, jak potvrdil jeho šéf Mike Krack. „Zkoumáme to a podle našeho šetření byl problém v tlaku pneumatik. Oba naši piloti se trápili. Oba neměli žádný grip. Snažili jsme se udělat na voze úpravy a vyzkoušet další sady pneumatik. Nic nepomáhalo," dodává šéf týmu.
A pokračuje: „S těmito pneumatikami ještě nemáme tolik zkušeností. Mokro sice bylo i v Monaku, ale tam bylo výrazně tepleji. V tomhle byl Montreal odlišný. Zkusili jsme jít v nastavení určitým směrem, nicméně ten evidentně nebyl správný." Pochopení pro počínání inženýrů ale nemá Alex Wurz. Ten si ve svém komentáři po skončení závodního víkendu nebral servítky.
„Byla to začátečnická chyba, které se může dopustit inženýr ve Formuli 3, ale ne inženýr ve Formuli 1," pravil bývalý pilot Williamsu. Pravdou je, že Aston Martin letos zaujal snad jen bočnicemi, jež jsou velmi podobné těm Red Bullu. Jinak je to ze strany ambiciózního týmu bída s nouzí.
V Silverstone, kde má tým sídlo se sice mohutně pracuje na stavbě hypermoderní továrny, jenže v zákulisí probíhají spekulace o prodeji týmu do jiných rukou. Lawrence Stroll si podle všeho představoval rychlejší postup mezi formulovou smetánku a neúspěchy ho štěstím rozhodně nenaplňují. Navíc ani vztahy s automobilkou Aston Martin nemají být ideální. Její prodeje totiž klesají, přičemž špatné výkony na trati image rozhodně nezlepší.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.