Před týdnem vystupoval z vozu naprosto zničený a s bolavými zády, včera v Kanadě opět zářil radostí. Lewise Hamiltona Formule 1 po zisku bronzu opět baví, rychlejší než on byli pouze Max Verstappen s Red Bullem a Carlos Sainz s Ferrari.
Sedminásobný mistr světa zažívá s Mercedesem náročný úvod sezóny, když jim schází výkonnost a jejich vůz W13 na rovince navíc divoce poskakuje. Minulý týden mu šéf Toto Wolff slíbil, že jej jízda už nikdy tolik bolet nebude a že auto už nikdy tak agresivně nenastaví. A během víkendu v Montrealu dosáhli opravdu zlepšení.
Hamilton si pochvaluje další pokrokPodle Hamiltona se auto, které ho "zabíjelo," tentokrát chovalo mnohem lépe: "Bylo to neuvěřitelné se dnes nacházet v bojích. A je to fakt úžasné získat toto třetí místo. Mě i mému týmu to dodává naději, že se od tohoto auta dočkáme ještě více. Opravdu má potenciál, když se správně nastaví.
Letos s ním jako tým tak bojujeme! Ale zůstáváme bdělí, soustředíme se a nikdy se nevzdáváme. Jsem na to hrdý a můj tým mě inspiruje. Takže děkuji všem tady i v továrně."
Wahooo 👏👏👏 Hard-fought and well deserved 💪 pic.twitter.com/GsJxBKbCmo
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 19, 2022Stříbrné šípy se podle něj dotáhly na Red Bull a Mercedes: "Momentálně jsou pro nás trochu moc rychlí. Dával jsem do toho vše, ale blížíme se jim. Musíme na to jen dále tlačit. Snad s těmito kluky budeme bojovat," přeje si Hamilton.
Mercedes v Kanadě experimentoval s novou podlahou a zavěšením, což však v pátečním tréninku skončilo "katastrofou" a nové díly raději hned zahodil. Týmu však pomohly výsledky z testování na simulátoru v továrně.
"Naše tempo bylo upřímně docela dobré, obzvlášť v druhé fázi stintu. Odvedli jsme spoustu práce na simulátoru, ale i zde, když přišli na správné nastavení. Jsem tedy fakt nadšený! Před víkendem jsem to nečekal. Jde o mé druhé letošní pódium. Je pro mě opravdu zvláštní, obzvlášť na místě, kde jsem vyhrál svou první velkou cenu," usmívá se Hamilton.
A quick debrief with @LewisHamilton on his return to the podium 👏 pic.twitter.com/e06v5CAlxt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 19, 2022Mercedes vývoj vozu W13 ještě nezahazujeJeho šéf potvrzuje, že se na vývoj vozu W13 ještě nevykašlali a nevěnují moc úsilí jeho nástupci W13. Nejprve musí pochopit, co je špatně a kudy povede cesta ke zlepšení, aby nezopakovali stejné chyby a byli na tom příští rok opravdu lépe.
"Budeme na něm pokračovat v práci, tohle je auto pro tento rok. Musíme ho zkrátka poznat a tvrdě pracovat na tom, abychom postavili lepší vůz pro příští rok," popisuje Wolff prahnoucí po dalších odpovědích zejména v oblast zlepšení aerodynamiky a omezení poskakování.
"Na W14 se můžete začít dívat až tehdy, když opravdu pochopíte, co je třeba změnit na W13. Řekl bych, že auto není v tom nejlepším stavu. Musíme jej sledovat ve zbývajících závodech, část po části, test po testu. A žel nemáme dostatek dnů na řešení," lituje šéf Mercedesu.
"Bez ohledu na poskakování nám schází rychlost. A realisticky šampionát nevyhrajeme s velkým odstupem. Možná se teď musíme zaměřit na získání třetího místa a uvidíme, co se naučíme," dodává Wolff.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.