Nikita Mazepin měl být i letos součástí kolotoče Formule 1. Ruská invaze na Ukrajinu ale poslala události diametrálně opačným směrem a Mazepin teď závodní sedačku nemá.
Ten příběh známe všichni. Ještě v prvních letošních testech v Barceloně to vypadalo, že Mazepin bude za Haas závodit i během sezony 2022. Pak ale přišlo odstranění loga hlavního sponzora Haasu Uralkali, které se už neobjevovalo na vozech amerického týmu. Šlo o předzvěst Mazepinova konce, protože Rus dostal o pár dní později vyhazov. Mladý závodník nese situaci i s odstupem několika měsíců složitě. Říká, že byl připraven závodit pod neutrální vlajkou, což mu Haas neumožnil.
„Mrzí mě to. Byl jsem připravený závodit pod neutrální vlajkou, ale nikdo se mi neozval... Kdybych vyhodil mechanika nebo někoho, s kým bych úzce spolupracoval, určitě bych mu poslal alespoň esemesku. Vážně je mi líto, že to nikdo z týmu neudělal. Cítil bych úlevu na duši, pokud by mi vyjádřili alespoň podporu," svěřuje se Rus.
Nutno dodat, že s Mazepinem skončila u Haasu rovněž ruská společnost Uralkali. Její peníze přitom americký tým loni zachránily před bankrotem. Letos sice Haas (zatím) jezdí, ale finančně si vyskakovat rozhodně nemůže. Na vůz během úvodních osmi závodů sezony nenasadil tým žádné výraznější novinky. Logicky z důvodu chybějících financí. Ba co víc, po dvou velkých nehodách Micka Schumachera Haas nemá ani náhradní díly.
A co říká Mazepin na Schumacherovy výkony? „Myslím, že jeho výkony jsou jasné. Všichni je vidíme. Víc k tomu není třeba dodávat," pověděl ruským médiím.
V návrat do Formule 1 věří: „Zázraky se ději, věřím, že se můžu vrátit. Kdybyste se Magnussena na začátku roku zeptali, jestli věří v návrat do F1, asi by vám řekl, že už ne. Teď je ale zpátky a vede si velmi dobře. Pokud by možnost vrátit se za volant přišla, okamžitě po ní skočím," uzavírá Nikita Mazepin.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.