Nikita Mazepin měl být i letos součástí kolotoče Formule 1. Ruská invaze na Ukrajinu ale poslala události diametrálně opačným směrem a Mazepin teď závodní sedačku nemá.
Ten příběh známe všichni. Ještě v prvních letošních testech v Barceloně to vypadalo, že Mazepin bude za Haas závodit i během sezony 2022. Pak ale přišlo odstranění loga hlavního sponzora Haasu Uralkali, které se už neobjevovalo na vozech amerického týmu. Šlo o předzvěst Mazepinova konce, protože Rus dostal o pár dní později vyhazov. Mladý závodník nese situaci i s odstupem několika měsíců složitě. Říká, že byl připraven závodit pod neutrální vlajkou, což mu Haas neumožnil.
„Mrzí mě to. Byl jsem připravený závodit pod neutrální vlajkou, ale nikdo se mi neozval... Kdybych vyhodil mechanika nebo někoho, s kým bych úzce spolupracoval, určitě bych mu poslal alespoň esemesku. Vážně je mi líto, že to nikdo z týmu neudělal. Cítil bych úlevu na duši, pokud by mi vyjádřili alespoň podporu," svěřuje se Rus.
Nutno dodat, že s Mazepinem skončila u Haasu rovněž ruská společnost Uralkali. Její peníze přitom americký tým loni zachránily před bankrotem. Letos sice Haas (zatím) jezdí, ale finančně si vyskakovat rozhodně nemůže. Na vůz během úvodních osmi závodů sezony nenasadil tým žádné výraznější novinky. Logicky z důvodu chybějících financí. Ba co víc, po dvou velkých nehodách Micka Schumachera Haas nemá ani náhradní díly.
A co říká Mazepin na Schumacherovy výkony? „Myslím, že jeho výkony jsou jasné. Všichni je vidíme. Víc k tomu není třeba dodávat," pověděl ruským médiím.
V návrat do Formule 1 věří: „Zázraky se ději, věřím, že se můžu vrátit. Kdybyste se Magnussena na začátku roku zeptali, jestli věří v návrat do F1, asi by vám řekl, že už ne. Teď je ale zpátky a vede si velmi dobře. Pokud by možnost vrátit se za volant přišla, okamžitě po ní skočím," uzavírá Nikita Mazepin.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.