Situace Micka Schumachera není dobrá. Zatímco loni mladý Němec ve srovnání s Nikitou Mazepinem zářil, letos se vývoj otočil diametrálně v jeho neprospěch.
Kevin Magnussen má na kontě už patnáct bodů. Schumacher stále žádný. Série závodů bez bodového zisku se tak u něj natáhla na 28. A to je pořádná řádka. Jinými slovy... Mick ještě ve své kariéře ve Formuli 1 nebodoval. Když informaci podáte tímto způsobem, zní zřejmě ještě děsivěji.
Navíc Haas má, jak ukazuje týmový kolega Magnussen, k dispozici slušný vůz. Jenže i tak na sebe Schumacher letos upoutal pouze dvěma velkými nehodami v Baku a v Monaku, po kterých se týmový rozpočet zcela jistě napnul víc než by bylo zdrávo. A to pro Micka není dobrá vizitka. Svou nespokojenost dává pomalu ale jistě najevo rovněž šéf týmu Guenther Steiner, který nad svým mladým svěřencem dlouho držel ochranou ruku.
Stejně tak Mickův strýc Ralf si dobře uvědomuje, že jeho synovec musí přidat. Neprodleně. „Na víkend v Monaku musí rychle zapomenout. Byla to jeho chyba. Zprvu jsem měl pocit, že se dotknul svodidel, kvůli čemuž dostal defekt a havaroval, ale nakonec se ukázalo, že prostě vjel na mokrou část dráhy. To je chyba, kterou si nemůže dovolit. Ke všemu zničil vůz, což má značné finanční následky pro tým."
„Musí se naučit, že takové chyby nesmí často opakovat. Taktéž Haas by měl nasadit vylepšení. Mají slušný vůz, ale konkurence nespí... Takže být ve středu pole je pro ně čím dál složitější. V každém případě se musí stát něco, co Mickovi usnadní život. Je to pro něj patrně nejtěžší fáze dosavadní kariéry. Nicméně v roce 2020 ve Formuli 2 ukázal, že tyhle složité okamžiky umí zvládat," dodává Ralf Schumacher.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.