Situace Micka Schumachera není dobrá. Zatímco loni mladý Němec ve srovnání s Nikitou Mazepinem zářil, letos se vývoj otočil diametrálně v jeho neprospěch.
Kevin Magnussen má na kontě už patnáct bodů. Schumacher stále žádný. Série závodů bez bodového zisku se tak u něj natáhla na 28. A to je pořádná řádka. Jinými slovy... Mick ještě ve své kariéře ve Formuli 1 nebodoval. Když informaci podáte tímto způsobem, zní zřejmě ještě děsivěji.
Navíc Haas má, jak ukazuje týmový kolega Magnussen, k dispozici slušný vůz. Jenže i tak na sebe Schumacher letos upoutal pouze dvěma velkými nehodami v Baku a v Monaku, po kterých se týmový rozpočet zcela jistě napnul víc než by bylo zdrávo. A to pro Micka není dobrá vizitka. Svou nespokojenost dává pomalu ale jistě najevo rovněž šéf týmu Guenther Steiner, který nad svým mladým svěřencem dlouho držel ochranou ruku.
Stejně tak Mickův strýc Ralf si dobře uvědomuje, že jeho synovec musí přidat. Neprodleně. „Na víkend v Monaku musí rychle zapomenout. Byla to jeho chyba. Zprvu jsem měl pocit, že se dotknul svodidel, kvůli čemuž dostal defekt a havaroval, ale nakonec se ukázalo, že prostě vjel na mokrou část dráhy. To je chyba, kterou si nemůže dovolit. Ke všemu zničil vůz, což má značné finanční následky pro tým."
„Musí se naučit, že takové chyby nesmí často opakovat. Taktéž Haas by měl nasadit vylepšení. Mají slušný vůz, ale konkurence nespí... Takže být ve středu pole je pro ně čím dál složitější. V každém případě se musí stát něco, co Mickovi usnadní život. Je to pro něj patrně nejtěžší fáze dosavadní kariéry. Nicméně v roce 2020 ve Formuli 2 ukázal, že tyhle složité okamžiky umí zvládat," dodává Ralf Schumacher.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.