Daniel Ricciardo přicházel do McLarenu s velkými očekáváními. Zkušený Australan měl být lídrem týmu a tím, kdo slavnou stáj posune vzhůru. Jenže realita je jiná.
Rodák z Perthu nestačí. Navíc dělá zbytečné chyby a týmové garnituře v čele se Zakem Brownem a Andreasem Seidlem dochází trpělivost. Ještě na začátku této sezony bylo nemyslitelné, aby lídři McLarenu veřejně kritizovali své piloty. Teď je ale všechno jinak. Těsně před víkendem v Monaku prohlásil Brown, že v Ricciardově smlouvě existují klauzule o jejím předčasném ukončení.
Daniel si následně nepomohl zbytečnou havárií ve druhém tréninku, která tým vyjde pořádně draho. Zvláště v době současných rozpočtových stropů. A ani kvalifikace a závod nebyly z jeho pohledu ideální. Zdaleka. Zatímco Lando Norris bojoval v elitní šestce, Ricciardo se trápil v hloubi pole. Otázkou je, jak dlouho bude mít McLaren s výkony věčně vysmátého Australana trpělivost.
Jacques Villeneuve má jasno. Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že dny Daniela Ricciarda u McLarenu jsou sečteny. O jeho konci ve stáji je prý rozhodnuto a Brown se Seidlem si chystají mediální půdu pro Australanův vyhazov. Nutno říct, že Villeneuve takový postup schvaluje. Zkušený pilot podle něj nepředvádí výkony, jaké se od něj čekaly a navíc je pro McLaren zbytečně drahý.
„Myslím, že Daniel u McLarenu už skončil. Brown řekl, že v jeho smlouvě existují klauzule o předčasném vypovězení. To prakticky znamená, že se rozhodli. Chtějí na něj vytvořit tlak a připravit si média. Pravda je taková, že Ricciardo stojí McLaren spoustu peněz, ale výsledky jim nepřináší. Není rychlý, což týmu nepomáhá ve vývoji vozu a body jim taky moc nepřiváží. Bylo by levnější, aby mu dál platili plat a nechali ho sedět doma. Na jeho místo by měli vzít někoho jiného. Tak to ve Formuli 1 zkrátka chodí," uzavírá Kanaďan.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.