Daniel Ricciardo přicházel do McLarenu s velkými očekáváními. Zkušený Australan měl být lídrem týmu a tím, kdo slavnou stáj posune vzhůru. Jenže realita je jiná.
Rodák z Perthu nestačí. Navíc dělá zbytečné chyby a týmové garnituře v čele se Zakem Brownem a Andreasem Seidlem dochází trpělivost. Ještě na začátku této sezony bylo nemyslitelné, aby lídři McLarenu veřejně kritizovali své piloty. Teď je ale všechno jinak. Těsně před víkendem v Monaku prohlásil Brown, že v Ricciardově smlouvě existují klauzule o jejím předčasném ukončení.
Daniel si následně nepomohl zbytečnou havárií ve druhém tréninku, která tým vyjde pořádně draho. Zvláště v době současných rozpočtových stropů. A ani kvalifikace a závod nebyly z jeho pohledu ideální. Zdaleka. Zatímco Lando Norris bojoval v elitní šestce, Ricciardo se trápil v hloubi pole. Otázkou je, jak dlouho bude mít McLaren s výkony věčně vysmátého Australana trpělivost.
Jacques Villeneuve má jasno. Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že dny Daniela Ricciarda u McLarenu jsou sečteny. O jeho konci ve stáji je prý rozhodnuto a Brown se Seidlem si chystají mediální půdu pro Australanův vyhazov. Nutno říct, že Villeneuve takový postup schvaluje. Zkušený pilot podle něj nepředvádí výkony, jaké se od něj čekaly a navíc je pro McLaren zbytečně drahý.
„Myslím, že Daniel u McLarenu už skončil. Brown řekl, že v jeho smlouvě existují klauzule o předčasném vypovězení. To prakticky znamená, že se rozhodli. Chtějí na něj vytvořit tlak a připravit si média. Pravda je taková, že Ricciardo stojí McLaren spoustu peněz, ale výsledky jim nepřináší. Není rychlý, což týmu nepomáhá ve vývoji vozu a body jim taky moc nepřiváží. Bylo by levnější, aby mu dál platili plat a nechali ho sedět doma. Na jeho místo by měli vzít někoho jiného. Tak to ve Formuli 1 zkrátka chodí," uzavírá Kanaďan.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.