Daniel Ricciardo přicházel do McLarenu s velkými očekáváními. Zkušený Australan měl být lídrem týmu a tím, kdo slavnou stáj posune vzhůru. Jenže realita je jiná.
Rodák z Perthu nestačí. Navíc dělá zbytečné chyby a týmové garnituře v čele se Zakem Brownem a Andreasem Seidlem dochází trpělivost. Ještě na začátku této sezony bylo nemyslitelné, aby lídři McLarenu veřejně kritizovali své piloty. Teď je ale všechno jinak. Těsně před víkendem v Monaku prohlásil Brown, že v Ricciardově smlouvě existují klauzule o jejím předčasném ukončení.
Daniel si následně nepomohl zbytečnou havárií ve druhém tréninku, která tým vyjde pořádně draho. Zvláště v době současných rozpočtových stropů. A ani kvalifikace a závod nebyly z jeho pohledu ideální. Zdaleka. Zatímco Lando Norris bojoval v elitní šestce, Ricciardo se trápil v hloubi pole. Otázkou je, jak dlouho bude mít McLaren s výkony věčně vysmátého Australana trpělivost.
Jacques Villeneuve má jasno. Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že dny Daniela Ricciarda u McLarenu jsou sečteny. O jeho konci ve stáji je prý rozhodnuto a Brown se Seidlem si chystají mediální půdu pro Australanův vyhazov. Nutno říct, že Villeneuve takový postup schvaluje. Zkušený pilot podle něj nepředvádí výkony, jaké se od něj čekaly a navíc je pro McLaren zbytečně drahý.
„Myslím, že Daniel u McLarenu už skončil. Brown řekl, že v jeho smlouvě existují klauzule o předčasném vypovězení. To prakticky znamená, že se rozhodli. Chtějí na něj vytvořit tlak a připravit si média. Pravda je taková, že Ricciardo stojí McLaren spoustu peněz, ale výsledky jim nepřináší. Není rychlý, což týmu nepomáhá ve vývoji vozu a body jim taky moc nepřiváží. Bylo by levnější, aby mu dál platili plat a nechali ho sedět doma. Na jeho místo by měli vzít někoho jiného. Tak to ve Formuli 1 zkrátka chodí," uzavírá Kanaďan.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.