Daniel Ricciardo přicházel do McLarenu s velkými očekáváními. Zkušený Australan měl být lídrem týmu a tím, kdo slavnou stáj posune vzhůru. Jenže realita je jiná.
Rodák z Perthu nestačí. Navíc dělá zbytečné chyby a týmové garnituře v čele se Zakem Brownem a Andreasem Seidlem dochází trpělivost. Ještě na začátku této sezony bylo nemyslitelné, aby lídři McLarenu veřejně kritizovali své piloty. Teď je ale všechno jinak. Těsně před víkendem v Monaku prohlásil Brown, že v Ricciardově smlouvě existují klauzule o jejím předčasném ukončení.
Daniel si následně nepomohl zbytečnou havárií ve druhém tréninku, která tým vyjde pořádně draho. Zvláště v době současných rozpočtových stropů. A ani kvalifikace a závod nebyly z jeho pohledu ideální. Zdaleka. Zatímco Lando Norris bojoval v elitní šestce, Ricciardo se trápil v hloubi pole. Otázkou je, jak dlouho bude mít McLaren s výkony věčně vysmátého Australana trpělivost.
Jacques Villeneuve má jasno. Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že dny Daniela Ricciarda u McLarenu jsou sečteny. O jeho konci ve stáji je prý rozhodnuto a Brown se Seidlem si chystají mediální půdu pro Australanův vyhazov. Nutno říct, že Villeneuve takový postup schvaluje. Zkušený pilot podle něj nepředvádí výkony, jaké se od něj čekaly a navíc je pro McLaren zbytečně drahý.
„Myslím, že Daniel u McLarenu už skončil. Brown řekl, že v jeho smlouvě existují klauzule o předčasném vypovězení. To prakticky znamená, že se rozhodli. Chtějí na něj vytvořit tlak a připravit si média. Pravda je taková, že Ricciardo stojí McLaren spoustu peněz, ale výsledky jim nepřináší. Není rychlý, což týmu nepomáhá ve vývoji vozu a body jim taky moc nepřiváží. Bylo by levnější, aby mu dál platili plat a nechali ho sedět doma. Na jeho místo by měli vzít někoho jiného. Tak to ve Formuli 1 zkrátka chodí," uzavírá Kanaďan.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.