Vysoké teploty se podepisovaly i na technice. Nejdříve jsme mohli vidět plameny u vozu Pierra Gaslyho, následně u zadních brzd Micka Schumachera. I přes tyto vysoké teploty byl ve finále nejrychlejší Charles Leclerc, kterému sekundoval Max Verstappen. V dobrém světle se ukázaly i stříbrné šípy, ty byly na 3. a 4. místě.
V Barceloně dosahovala teplota vzduchu 30 °C a trať byla vyhřáta na 42 °C.
Jezdci se na trať příliš nehrnuli. První čas si zapsal Norris, ten nabýval hodnoty 1:23,641. Další čas si mohl zapsat Gasly, ale ten byl ihned zavolán zpět do boxů, protože ze zádi jeho vozu vycházel kouř.
Early problems for Pierre Gasly 😣He's been wheeled back into the garage for the team to take a closer look 🔎💨#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/taV0XvRKNJ
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Uběhlo 15 minut a na španělské trati byly potřeba opět hasící přístroje. Tentokrát díky technické závadě na brzdách Micka Schumachera. Ten okamžitě zamířil za svými mechaniky, kde byl jeho vůz uhašen.
Mick Schumacher's brakes are feeling the Barcelona heat! 🔥The fire has been put out and he's back in the garage#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/rPacCdgIO4
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Po tomto incidentu se trať již zaplnila monoposty. Mezi nimi jsme mohli vidět i vozy Ferrari, které se hned objevili na nejvyšších příčkách. Sainz zajel čas 1:20,484, Leclerc byl ještě o dvě desetiny rychlejší. Pěkné kolo zajel Russell, ten na třetím místě ztrácel 8 desetin. Hamilton byl šestý o další 4 desetiny, ale za celé kolo mu nefungovalo DRS.
Po uplynutí poloviny tréninku zkusil kvalifikační režim i Verstappen s Pérezem, ale ani jeden nestačil na prvního Leclerca. Jezdci Ferrari nenechávali nic náhodě a zajeli další rychlá kola. Leclerc zajel skvělé kolo, se kterým se dostal těsně pod minutu a 20 vteřin. Sainz ztrácel se svým kolem přes 3 desetiny. Skvělým časem se prezentoval i šestý Magnussen, ten ztrácel necelých 9 desetin na Monačana, ale ve stáji Haasu se u Schumachera stále opravovaly brzdy, protože nakonec byly poškozeny oba zadní kotouče.
U Mercedesů jsme mohli vidět celkem srovnatelné časy, ale najednou se oba vozy posunuly na horní pozice. Russell dokázal zajet i první nejrychlejší sektor a zařadil se s minimálním rozestupem za dvojici Leclerc - Verstappen. Hamilton byl o další desetinu za týmovým kolegou.
Bledě to vypadalo u McLarenu. Oba vozy byly mezi posledními, ale nakonec se dokázali zvednout. Norris zajel 7. čas a Ricciardo byl jedenáctý. To byla jedna z posledních změn na pořadí 3. volného tréninku v Barceloně. Právě ten nám napověděl, že se máme v kvalifikaci na co těšit.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.