Vysoké teploty se podepisovaly i na technice. Nejdříve jsme mohli vidět plameny u vozu Pierra Gaslyho, následně u zadních brzd Micka Schumachera. I přes tyto vysoké teploty byl ve finále nejrychlejší Charles Leclerc, kterému sekundoval Max Verstappen. V dobrém světle se ukázaly i stříbrné šípy, ty byly na 3. a 4. místě.
V Barceloně dosahovala teplota vzduchu 30 °C a trať byla vyhřáta na 42 °C.
Jezdci se na trať příliš nehrnuli. První čas si zapsal Norris, ten nabýval hodnoty 1:23,641. Další čas si mohl zapsat Gasly, ale ten byl ihned zavolán zpět do boxů, protože ze zádi jeho vozu vycházel kouř.
Early problems for Pierre Gasly 😣He's been wheeled back into the garage for the team to take a closer look 🔎💨#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/taV0XvRKNJ
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Uběhlo 15 minut a na španělské trati byly potřeba opět hasící přístroje. Tentokrát díky technické závadě na brzdách Micka Schumachera. Ten okamžitě zamířil za svými mechaniky, kde byl jeho vůz uhašen.
Mick Schumacher's brakes are feeling the Barcelona heat! 🔥The fire has been put out and he's back in the garage#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/rPacCdgIO4
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Po tomto incidentu se trať již zaplnila monoposty. Mezi nimi jsme mohli vidět i vozy Ferrari, které se hned objevili na nejvyšších příčkách. Sainz zajel čas 1:20,484, Leclerc byl ještě o dvě desetiny rychlejší. Pěkné kolo zajel Russell, ten na třetím místě ztrácel 8 desetin. Hamilton byl šestý o další 4 desetiny, ale za celé kolo mu nefungovalo DRS.
Po uplynutí poloviny tréninku zkusil kvalifikační režim i Verstappen s Pérezem, ale ani jeden nestačil na prvního Leclerca. Jezdci Ferrari nenechávali nic náhodě a zajeli další rychlá kola. Leclerc zajel skvělé kolo, se kterým se dostal těsně pod minutu a 20 vteřin. Sainz ztrácel se svým kolem přes 3 desetiny. Skvělým časem se prezentoval i šestý Magnussen, ten ztrácel necelých 9 desetin na Monačana, ale ve stáji Haasu se u Schumachera stále opravovaly brzdy, protože nakonec byly poškozeny oba zadní kotouče.
U Mercedesů jsme mohli vidět celkem srovnatelné časy, ale najednou se oba vozy posunuly na horní pozice. Russell dokázal zajet i první nejrychlejší sektor a zařadil se s minimálním rozestupem za dvojici Leclerc - Verstappen. Hamilton byl o další desetinu za týmovým kolegou.
Bledě to vypadalo u McLarenu. Oba vozy byly mezi posledními, ale nakonec se dokázali zvednout. Norris zajel 7. čas a Ricciardo byl jedenáctý. To byla jedna z posledních změn na pořadí 3. volného tréninku v Barceloně. Právě ten nám napověděl, že se máme v kvalifikaci na co těšit.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.