Premiérovou kvalifikaci v Miami ovládli jezdci stáje Ferrari. Charles byl o 190 tisícin rychlejší než Sainz. Z druhé řady odstartují Red Bully, ale ve skutečnosti to mohlo vypadat úplně jinak, jelikož Verstappen ve svém posledním pokusu chyboval a kolo tak vypustil. Pochvalu si zaslouží i Valtteri Bottas, který zítra odstartuje z 5. pozice.
Signifikantní pro kvalifikaci bylo velké horko, provázející vlastně celý americký víkend - teplota vzduchu se vyšplhala na 33°C, trať dokonce žhnula hodnotou o dvacet stupňů vyšší. Vlhkost vzduchu 37 % doprovázel čerstvý vítr o síle 13,3 km/h.
Q1Už před začátkem kvalifikace bylo celkem jisté, že do ní nenaskočí díky poškození Esteban Ocon. První měřené kolo si zapsal Kevin Magnussen, ale ten se po dojetí svých soupeřů pořadím propadal. Na čele se objevili jezdi Red Bullu, přičemž s půlvteřinovým náskokem byl rychlejší Verstappen. Třetí byl s minimálním rozestupem Russell, avšak jeho týmový kolega Lewis Hamilton měl problémy s řízením svého vozu. Začaly se rozjíždět druhé pokusy a kolo nejvíce vyšlo Leclercovi, to nabývalo hodnoty 1:29,474. Druhý Verstappen ztrácel 3 desetiny a třetí Sainz ztratil desetin šest. Pět minut do konce se dostal do problémů opět Hamilton. Ten netrefil nájezd do 15. zatáčky, díky čemuž musel za svými mechaniky pro novou sadu pneumatik, protože v tento moment byl jedním z nepostupujících.
Hamilton puts in a good lap and goes to P5 👏He should be safely into Q2 now! #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/gk4SrNBOgh
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Jeho další kolo mu s přehledem na postup stačilo, ale takové štěstí neměli Magnussen, Zhou, Albon, Latifi a již zmiňovaný Ocon, který do kvalifikace ani neodstartoval.
Q2Druhou část kvalifikace odstartoval svým rychlým kolem Mick Schumacher, ale ten ztratil přes vteřinu na průběžně vedoucího Verstappena. Holanďan byl ještě o 2 desetiny rychlejší než Leclerc v první části. Kola obou jezdců rudých býků byly ale zajety na nových pneumatikách, zatímco jezdci Ferrari použili již opotřebovanou měkkou směs. Když Leclerc obul novou sadu, obsadil opět první místo a navíc ještě získal 7 setin k dobru. Slušným výkonem se mohl pyšnit i pátý Hamilton. Lando Norris nakonec dokázal poskočit až na 3. místo, čímž posunul Russella na jednu z nepostupových pozic. Společně s ním jsme ve třetí části neviděli Alonsa, Vettela, Ricciarda a Schumachera.
We see some big names exit early in Q2 😲💔#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Sb7jpJ6hmU
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022 Q3Už od začátku třetí části to bylo velice těsné. První čas si zapsal sice Leclerc, ale toho dokázal o 6 setin přeskočit Verstappen. Třetí byl o další 2 setiny Carlos Sainz, ale čtvrtý Pérez byl pomalejší už o půl vteřinu.
Only 0.080s cover Verstappen, Leclerc and Sainz! 🤯We're bringing the heat, Miami 🔥😮💨#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/oMDbkeXYUF
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Druhé pokusy rozjel Lance Stroll, za kterým byl v závěsu Leclerc se Sainzem. Nejrychlejší kolo o hodnotě 1:28,796 si zapsal Leclerc, Sainz byl druhý o 190 tisícin. Max Verstappen už další kolo nepřidal, protože udělal chybu a své kolo musel vypustit, což přineslo Ferrari v dnešní kvalifikaci double. Skvělý výkon podal i Valtteri Bottas, který skončil pátý s náskokem necelých dvou desetin na šestého Lewise Hamitlona.
Our first-ever pole-sitter in Miami! 👏Introducing, @Charles_Leclerc!!! 🚀#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/FQsfKaYSGQ
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.