Premiérovou kvalifikaci v Miami ovládli jezdci stáje Ferrari. Charles byl o 190 tisícin rychlejší než Sainz. Z druhé řady odstartují Red Bully, ale ve skutečnosti to mohlo vypadat úplně jinak, jelikož Verstappen ve svém posledním pokusu chyboval a kolo tak vypustil. Pochvalu si zaslouží i Valtteri Bottas, který zítra odstartuje z 5. pozice.
Signifikantní pro kvalifikaci bylo velké horko, provázející vlastně celý americký víkend - teplota vzduchu se vyšplhala na 33°C, trať dokonce žhnula hodnotou o dvacet stupňů vyšší. Vlhkost vzduchu 37 % doprovázel čerstvý vítr o síle 13,3 km/h.
Q1Už před začátkem kvalifikace bylo celkem jisté, že do ní nenaskočí díky poškození Esteban Ocon. První měřené kolo si zapsal Kevin Magnussen, ale ten se po dojetí svých soupeřů pořadím propadal. Na čele se objevili jezdi Red Bullu, přičemž s půlvteřinovým náskokem byl rychlejší Verstappen. Třetí byl s minimálním rozestupem Russell, avšak jeho týmový kolega Lewis Hamilton měl problémy s řízením svého vozu. Začaly se rozjíždět druhé pokusy a kolo nejvíce vyšlo Leclercovi, to nabývalo hodnoty 1:29,474. Druhý Verstappen ztrácel 3 desetiny a třetí Sainz ztratil desetin šest. Pět minut do konce se dostal do problémů opět Hamilton. Ten netrefil nájezd do 15. zatáčky, díky čemuž musel za svými mechaniky pro novou sadu pneumatik, protože v tento moment byl jedním z nepostupujících.
Hamilton puts in a good lap and goes to P5 👏He should be safely into Q2 now! #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/gk4SrNBOgh
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Jeho další kolo mu s přehledem na postup stačilo, ale takové štěstí neměli Magnussen, Zhou, Albon, Latifi a již zmiňovaný Ocon, který do kvalifikace ani neodstartoval.
Q2Druhou část kvalifikace odstartoval svým rychlým kolem Mick Schumacher, ale ten ztratil přes vteřinu na průběžně vedoucího Verstappena. Holanďan byl ještě o 2 desetiny rychlejší než Leclerc v první části. Kola obou jezdců rudých býků byly ale zajety na nových pneumatikách, zatímco jezdci Ferrari použili již opotřebovanou měkkou směs. Když Leclerc obul novou sadu, obsadil opět první místo a navíc ještě získal 7 setin k dobru. Slušným výkonem se mohl pyšnit i pátý Hamilton. Lando Norris nakonec dokázal poskočit až na 3. místo, čímž posunul Russella na jednu z nepostupových pozic. Společně s ním jsme ve třetí části neviděli Alonsa, Vettela, Ricciarda a Schumachera.
We see some big names exit early in Q2 😲💔#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Sb7jpJ6hmU
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022 Q3Už od začátku třetí části to bylo velice těsné. První čas si zapsal sice Leclerc, ale toho dokázal o 6 setin přeskočit Verstappen. Třetí byl o další 2 setiny Carlos Sainz, ale čtvrtý Pérez byl pomalejší už o půl vteřinu.
Only 0.080s cover Verstappen, Leclerc and Sainz! 🤯We're bringing the heat, Miami 🔥😮💨#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/oMDbkeXYUF
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Druhé pokusy rozjel Lance Stroll, za kterým byl v závěsu Leclerc se Sainzem. Nejrychlejší kolo o hodnotě 1:28,796 si zapsal Leclerc, Sainz byl druhý o 190 tisícin. Max Verstappen už další kolo nepřidal, protože udělal chybu a své kolo musel vypustit, což přineslo Ferrari v dnešní kvalifikaci double. Skvělý výkon podal i Valtteri Bottas, který skončil pátý s náskokem necelých dvou desetin na šestého Lewise Hamitlona.
Our first-ever pole-sitter in Miami! 👏Introducing, @Charles_Leclerc!!! 🚀#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/FQsfKaYSGQ
— Formula 1 (@F1) May 7, 2022Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.