Druhý trénink v Miami patřil Russellovi s Mercedesem. Problémy měl Carlos Sainz, který opět havaroval. O moc lépe na tom nebyl ani Max Verstappen. Úřadující šampion se potýkal s technickými problémy a nepřipsal si ani jedno měřené kolo.
Úvod druhého tréninku probíhal v poklidném rytmu. Jezdcům to na nové trati pořád docela klouzalo, takže nikdo přehnaně neriskoval. Přesto se Sergio Pérez roztočil. Micku Schumacherovi pro změnu odletěl kus bočnice. Do vedení se dostali jezdci Ferrari. Sainz byl o desetinu rychlejší než Leclerc. Oba přitom kroužili na střední směsi.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz hits the wall at Turn 13Driver has exited the car and is OK #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/HEp0CEYdVU
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Následovala další chyba a další havárie Carlose Sainze. Španěl ve službách Ferrari ztratil kontrolu nad vozem, načež skončil v bariéře. Zavlála červená vlajka. Problémy měli také u Red Bullu. Na voze Maxe Verstappena byla potřeba výměna převodovky.
Když Holanďan vyjel na trať, do vysílačky si stěžoval. Nezamlouvalo se mu řízení, které šlo podle jeho slov ztuha. Při dojezdovém kole se navíc začaly z Maxova monopostu šlehat plameny. V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlépe Russell. Zdá se, že Mercedes má v Miami slušnou formu. Dařilo se i Hamiltonovi, který byl čtvrtý.
Rychlá kola předvedli rovněž Leclerc a Pérez. Poté se o další červené vlajky postaral Latifi. Kanaďan ve službách Williamsu musel vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ztratil výkon. V dobrém světle se tradičně ukazovali Alonso a Norris. Naproti tomu jejich týmoví kolegové tak výrazní nebyli. V sobotu nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.