Druhý trénink v Miami patřil Russellovi s Mercedesem. Problémy měl Carlos Sainz, který opět havaroval. O moc lépe na tom nebyl ani Max Verstappen. Úřadující šampion se potýkal s technickými problémy a nepřipsal si ani jedno měřené kolo.
Úvod druhého tréninku probíhal v poklidném rytmu. Jezdcům to na nové trati pořád docela klouzalo, takže nikdo přehnaně neriskoval. Přesto se Sergio Pérez roztočil. Micku Schumacherovi pro změnu odletěl kus bočnice. Do vedení se dostali jezdci Ferrari. Sainz byl o desetinu rychlejší než Leclerc. Oba přitom kroužili na střední směsi.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz hits the wall at Turn 13Driver has exited the car and is OK #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/HEp0CEYdVU
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Následovala další chyba a další havárie Carlose Sainze. Španěl ve službách Ferrari ztratil kontrolu nad vozem, načež skončil v bariéře. Zavlála červená vlajka. Problémy měli také u Red Bullu. Na voze Maxe Verstappena byla potřeba výměna převodovky.
Když Holanďan vyjel na trať, do vysílačky si stěžoval. Nezamlouvalo se mu řízení, které šlo podle jeho slov ztuha. Při dojezdovém kole se navíc začaly z Maxova monopostu šlehat plameny. V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlépe Russell. Zdá se, že Mercedes má v Miami slušnou formu. Dařilo se i Hamiltonovi, který byl čtvrtý.
Rychlá kola předvedli rovněž Leclerc a Pérez. Poté se o další červené vlajky postaral Latifi. Kanaďan ve službách Williamsu musel vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ztratil výkon. V dobrém světle se tradičně ukazovali Alonso a Norris. Naproti tomu jejich týmoví kolegové tak výrazní nebyli. V sobotu nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.