Druhý trénink v Miami patřil Russellovi s Mercedesem. Problémy měl Carlos Sainz, který opět havaroval. O moc lépe na tom nebyl ani Max Verstappen. Úřadující šampion se potýkal s technickými problémy a nepřipsal si ani jedno měřené kolo.
Úvod druhého tréninku probíhal v poklidném rytmu. Jezdcům to na nové trati pořád docela klouzalo, takže nikdo přehnaně neriskoval. Přesto se Sergio Pérez roztočil. Micku Schumacherovi pro změnu odletěl kus bočnice. Do vedení se dostali jezdci Ferrari. Sainz byl o desetinu rychlejší než Leclerc. Oba přitom kroužili na střední směsi.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz hits the wall at Turn 13Driver has exited the car and is OK #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/HEp0CEYdVU
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Následovala další chyba a další havárie Carlose Sainze. Španěl ve službách Ferrari ztratil kontrolu nad vozem, načež skončil v bariéře. Zavlála červená vlajka. Problémy měli také u Red Bullu. Na voze Maxe Verstappena byla potřeba výměna převodovky.
Když Holanďan vyjel na trať, do vysílačky si stěžoval. Nezamlouvalo se mu řízení, které šlo podle jeho slov ztuha. Při dojezdovém kole se navíc začaly z Maxova monopostu šlehat plameny. V rámci kvalifikačních simulací zajel nejlépe Russell. Zdá se, že Mercedes má v Miami slušnou formu. Dařilo se i Hamiltonovi, který byl čtvrtý.
Rychlá kola předvedli rovněž Leclerc a Pérez. Poté se o další červené vlajky postaral Latifi. Kanaďan ve službách Williamsu musel vůz odstavit kvůli technickým problémům. Ztratil výkon. V dobrém světle se tradičně ukazovali Alonso a Norris. Naproti tomu jejich týmoví kolegové tak výrazní nebyli. V sobotu nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.