Celkem klidný první volný trénink před VC USA v Miami ovládl Charles Leclerc, toho následoval Russell a Verstappen. Právě Russell zajížděl již od začátku časy v TOP 5, Lewis Hamilton skončil nakonec na 8. pozici. Překvapením bylo i 7. místo Alexe Albona, který skončil před Hamiltonem o desetinu vteřiny.
Už po začátku tréninku se trať zaplnila všemi 20 monoposty. Už při této situaci bylo v boxové uličce pořádně rušno, protože Esteban Ocon byl ze svého stání vypuštěn zrovna v okamžiku, kdy se na trať vydával i George Russell, naštěstí se tento incident odešel beze škod.
Close call for Russell and Ocon in the pit lane, as they both hurry out to explore @f1miami for the first time 👀#MiamiGP #F1 @HardRockStadium pic.twitter.com/Q1nH7CFwpG
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022První čas si sice zapsal Lance Stroll, ale dojížděním ostatních jezdců se pořadí každou vteřinou měnilo. Náročnost okruhu ukazovalo i mnoho chyb, přesněji hodiny Charlese Leclerca či Jukiho Cunody, který se se svým týmovým kolegou Pierrem Gaslym už od začátku hlásil o slovo. Chyboval i Verstappen, který se na výjezdu z jedné ze začátek opřel o bariéru.
Drivers are already pushing at Miami International Autodrome! 😅Max skims the wall, while Charles and Yuki get in a spin 🔃#MiamiGP #F1 @f1miami pic.twitter.com/HTh041d38H
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Po patnácti minutách se na prvním místě objevil Carlos Sainz, kterého následoval Leclerc se ztrátou necelých tří desetin. Třetí Verstappen na Monačana ztrácel pouhých 9 tisícin. Ten svá kola na rozdíl od svých rivalů obkroužil na měkké směsi. Kola se stále zrychlovala, to potvrzuje i čas Leclerca o hodnotě 1:32,949, který ho posunul prozatím na 1. místo. Růžky vystrčil i George Russell, který ztratil na Leclerca pouhou tisícinu. Lewis Hamilton si připsal 5. čas se ztrátou již 6 desetin vteřiny.
Po polovině tréninku byly na čele vozy Ferrari s rozestupem 112 tisícin. Leclerca ale odsunul rychlý čas Lewise Hamiltona, ale to bylo na nějakou chvíli jedno z posledních měřených kol, protože v Miami byly vyvěšeny červené vlajky. Poprvé se stal viníkem Valtteri Bottas, kterému se smýkl vůz v 7. zatáčce a jeho Alfa se zastavila až o vnější bariéru.
🚩 RED FLAG 🚩Valtteri Bottas loses the back-end of the car and hits the wall 💥He's out of the car, and on his way back to the paddock#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/5Fa7hrs8J6
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Deset minut do konce a pořadí se nám začalo míchat. Na prvního Verstappena ztrácel 9 setin George Russell, 5 desetin ztrácel třetí Albon a 7 desetin čtvrtý Gasly, všichni na červeně označených pneumatikách. Když Holanďan dokončil svůj tréninkový program, tak se na čele objevil opět Charles Leclerc, kterému tato pozice do konce tréninku zůstala. Monačana doplnil Russell s Verstappenem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.