Celkem klidný první volný trénink před VC USA v Miami ovládl Charles Leclerc, toho následoval Russell a Verstappen. Právě Russell zajížděl již od začátku časy v TOP 5, Lewis Hamilton skončil nakonec na 8. pozici. Překvapením bylo i 7. místo Alexe Albona, který skončil před Hamiltonem o desetinu vteřiny.
Už po začátku tréninku se trať zaplnila všemi 20 monoposty. Už při této situaci bylo v boxové uličce pořádně rušno, protože Esteban Ocon byl ze svého stání vypuštěn zrovna v okamžiku, kdy se na trať vydával i George Russell, naštěstí se tento incident odešel beze škod.
Close call for Russell and Ocon in the pit lane, as they both hurry out to explore @f1miami for the first time 👀#MiamiGP #F1 @HardRockStadium pic.twitter.com/Q1nH7CFwpG
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022První čas si sice zapsal Lance Stroll, ale dojížděním ostatních jezdců se pořadí každou vteřinou měnilo. Náročnost okruhu ukazovalo i mnoho chyb, přesněji hodiny Charlese Leclerca či Jukiho Cunody, který se se svým týmovým kolegou Pierrem Gaslym už od začátku hlásil o slovo. Chyboval i Verstappen, který se na výjezdu z jedné ze začátek opřel o bariéru.
Drivers are already pushing at Miami International Autodrome! 😅Max skims the wall, while Charles and Yuki get in a spin 🔃#MiamiGP #F1 @f1miami pic.twitter.com/HTh041d38H
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Po patnácti minutách se na prvním místě objevil Carlos Sainz, kterého následoval Leclerc se ztrátou necelých tří desetin. Třetí Verstappen na Monačana ztrácel pouhých 9 tisícin. Ten svá kola na rozdíl od svých rivalů obkroužil na měkké směsi. Kola se stále zrychlovala, to potvrzuje i čas Leclerca o hodnotě 1:32,949, který ho posunul prozatím na 1. místo. Růžky vystrčil i George Russell, který ztratil na Leclerca pouhou tisícinu. Lewis Hamilton si připsal 5. čas se ztrátou již 6 desetin vteřiny.
Po polovině tréninku byly na čele vozy Ferrari s rozestupem 112 tisícin. Leclerca ale odsunul rychlý čas Lewise Hamiltona, ale to bylo na nějakou chvíli jedno z posledních měřených kol, protože v Miami byly vyvěšeny červené vlajky. Poprvé se stal viníkem Valtteri Bottas, kterému se smýkl vůz v 7. zatáčce a jeho Alfa se zastavila až o vnější bariéru.
🚩 RED FLAG 🚩Valtteri Bottas loses the back-end of the car and hits the wall 💥He's out of the car, and on his way back to the paddock#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/5Fa7hrs8J6
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Deset minut do konce a pořadí se nám začalo míchat. Na prvního Verstappena ztrácel 9 setin George Russell, 5 desetin ztrácel třetí Albon a 7 desetin čtvrtý Gasly, všichni na červeně označených pneumatikách. Když Holanďan dokončil svůj tréninkový program, tak se na čele objevil opět Charles Leclerc, kterému tato pozice do konce tréninku zůstala. Monačana doplnil Russell s Verstappenem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.