Celkem klidný první volný trénink před VC USA v Miami ovládl Charles Leclerc, toho následoval Russell a Verstappen. Právě Russell zajížděl již od začátku časy v TOP 5, Lewis Hamilton skončil nakonec na 8. pozici. Překvapením bylo i 7. místo Alexe Albona, který skončil před Hamiltonem o desetinu vteřiny.
Už po začátku tréninku se trať zaplnila všemi 20 monoposty. Už při této situaci bylo v boxové uličce pořádně rušno, protože Esteban Ocon byl ze svého stání vypuštěn zrovna v okamžiku, kdy se na trať vydával i George Russell, naštěstí se tento incident odešel beze škod.
Close call for Russell and Ocon in the pit lane, as they both hurry out to explore @f1miami for the first time 👀#MiamiGP #F1 @HardRockStadium pic.twitter.com/Q1nH7CFwpG
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022První čas si sice zapsal Lance Stroll, ale dojížděním ostatních jezdců se pořadí každou vteřinou měnilo. Náročnost okruhu ukazovalo i mnoho chyb, přesněji hodiny Charlese Leclerca či Jukiho Cunody, který se se svým týmovým kolegou Pierrem Gaslym už od začátku hlásil o slovo. Chyboval i Verstappen, který se na výjezdu z jedné ze začátek opřel o bariéru.
Drivers are already pushing at Miami International Autodrome! 😅Max skims the wall, while Charles and Yuki get in a spin 🔃#MiamiGP #F1 @f1miami pic.twitter.com/HTh041d38H
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Po patnácti minutách se na prvním místě objevil Carlos Sainz, kterého následoval Leclerc se ztrátou necelých tří desetin. Třetí Verstappen na Monačana ztrácel pouhých 9 tisícin. Ten svá kola na rozdíl od svých rivalů obkroužil na měkké směsi. Kola se stále zrychlovala, to potvrzuje i čas Leclerca o hodnotě 1:32,949, který ho posunul prozatím na 1. místo. Růžky vystrčil i George Russell, který ztratil na Leclerca pouhou tisícinu. Lewis Hamilton si připsal 5. čas se ztrátou již 6 desetin vteřiny.
Po polovině tréninku byly na čele vozy Ferrari s rozestupem 112 tisícin. Leclerca ale odsunul rychlý čas Lewise Hamiltona, ale to bylo na nějakou chvíli jedno z posledních měřených kol, protože v Miami byly vyvěšeny červené vlajky. Poprvé se stal viníkem Valtteri Bottas, kterému se smýkl vůz v 7. zatáčce a jeho Alfa se zastavila až o vnější bariéru.
🚩 RED FLAG 🚩Valtteri Bottas loses the back-end of the car and hits the wall 💥He's out of the car, and on his way back to the paddock#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/5Fa7hrs8J6
— Formula 1 (@F1) May 6, 2022Deset minut do konce a pořadí se nám začalo míchat. Na prvního Verstappena ztrácel 9 setin George Russell, 5 desetin ztrácel třetí Albon a 7 desetin čtvrtý Gasly, všichni na červeně označených pneumatikách. Když Holanďan dokončil svůj tréninkový program, tak se na čele objevil opět Charles Leclerc, kterému tato pozice do konce tréninku zůstala. Monačana doplnil Russell s Verstappenem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.