DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.
Vyjádřil se také jeden z nejzkušenějších - Sebastian Vettel. Čtyřnásobný šampion zažil jako jeden z mála pilotů na současném startovním roštu éru bez DRS, přičemž neskrývá přání, že by se DRS rád zbavil. Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe následovat vůz jedoucí před vámi, avšak role DRS možná ještě vzrostla.
„Můžeme se dostat těsněji k jiným vozům, ale je tu také menší efekt odporu vzduchu, takže se na DRS spoléháme zřejmě více než v minulosti. Byl bych pro, abychom DRS v některém ze závodů vypnuli a zjistili, jestli je závodění - předjíždění opravdu snazší," navrhuje pilot Aston Martinu.
A pokračuje: „DRS byl před lety zavedený jako pomocník, který vám měl usnadnit předjíždění. Byl to experiment, který se podle mě zvrhnul v to, že se z něj stala věc, která vám předjíždění umožňuje. Předjížděcí manévr by měl být vždy zásluhou umění jezdce. Ne díky tomu, že se dostanete do DRS zóny. Měli bychom mít takové předpisy, aby se nám otevřela možnost závodit bez DRS," dodává Vettel.
Vedení šampionátu má stejný názor. Kupříkladu Ross Brawn se nechal slyšet, že cílem Formule 1 je zbavit se DRS. Kdy k tomu dojde, to ale není jasné. Sám Brawn tvrdí, že k tomu ještě nenadešel čas, což zdůvodňuje nutností udělat další pokrok ve tvorbě pravidel. Kdy se F1 DRS zbaví?
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.