DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.
Vyjádřil se také jeden z nejzkušenějších - Sebastian Vettel. Čtyřnásobný šampion zažil jako jeden z mála pilotů na současném startovním roštu éru bez DRS, přičemž neskrývá přání, že by se DRS rád zbavil. Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe následovat vůz jedoucí před vámi, avšak role DRS možná ještě vzrostla.
„Můžeme se dostat těsněji k jiným vozům, ale je tu také menší efekt odporu vzduchu, takže se na DRS spoléháme zřejmě více než v minulosti. Byl bych pro, abychom DRS v některém ze závodů vypnuli a zjistili, jestli je závodění - předjíždění opravdu snazší," navrhuje pilot Aston Martinu.
A pokračuje: „DRS byl před lety zavedený jako pomocník, který vám měl usnadnit předjíždění. Byl to experiment, který se podle mě zvrhnul v to, že se z něj stala věc, která vám předjíždění umožňuje. Předjížděcí manévr by měl být vždy zásluhou umění jezdce. Ne díky tomu, že se dostanete do DRS zóny. Měli bychom mít takové předpisy, aby se nám otevřela možnost závodit bez DRS," dodává Vettel.
Vedení šampionátu má stejný názor. Kupříkladu Ross Brawn se nechal slyšet, že cílem Formule 1 je zbavit se DRS. Kdy k tomu dojde, to ale není jasné. Sám Brawn tvrdí, že k tomu ještě nenadešel čas, což zdůvodňuje nutností udělat další pokrok ve tvorbě pravidel. Kdy se F1 DRS zbaví?
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.