DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.
Vyjádřil se také jeden z nejzkušenějších - Sebastian Vettel. Čtyřnásobný šampion zažil jako jeden z mála pilotů na současném startovním roštu éru bez DRS, přičemž neskrývá přání, že by se DRS rád zbavil. Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe následovat vůz jedoucí před vámi, avšak role DRS možná ještě vzrostla.
„Můžeme se dostat těsněji k jiným vozům, ale je tu také menší efekt odporu vzduchu, takže se na DRS spoléháme zřejmě více než v minulosti. Byl bych pro, abychom DRS v některém ze závodů vypnuli a zjistili, jestli je závodění - předjíždění opravdu snazší," navrhuje pilot Aston Martinu.
A pokračuje: „DRS byl před lety zavedený jako pomocník, který vám měl usnadnit předjíždění. Byl to experiment, který se podle mě zvrhnul v to, že se z něj stala věc, která vám předjíždění umožňuje. Předjížděcí manévr by měl být vždy zásluhou umění jezdce. Ne díky tomu, že se dostanete do DRS zóny. Měli bychom mít takové předpisy, aby se nám otevřela možnost závodit bez DRS," dodává Vettel.
Vedení šampionátu má stejný názor. Kupříkladu Ross Brawn se nechal slyšet, že cílem Formule 1 je zbavit se DRS. Kdy k tomu dojde, to ale není jasné. Sám Brawn tvrdí, že k tomu ještě nenadešel čas, což zdůvodňuje nutností udělat další pokrok ve tvorbě pravidel. Kdy se F1 DRS zbaví?
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.