Mercedes po loňském vítězství mezi konstruktéry vstoupil do sezóny 2022 po velkých technických změnách mizerně, což je podle Miky Häkkinena neuvěřitelné. Při vývoji svého vozu ale zaznamenává pozitiva a věří, že se mu příští víkend v Miami po nasazení nových dílů podaří zrychlit.
Stříbrné šípy ve druhých předsezónních testech nasadili revoluční koncept bez bočnic, nový Stříbrný šíp W13 se však hodně potýkal s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy (tzv. porpoising). Kvůli tomu musí být provozován s vyšší světlou výškou, což má negativní dopad na přítlak, piloti musí do zatáček navíc brzdit podstatně dříve.
"Mercedes má celkem složité potíže se svým vozem. Je to ohromující prohlásit, že už mají po mistrovském titulu. Poprvé po 10 letech ani jeden Mercedes nepostoupil do třetí části kvalifikace, což je neuvěřitelné. Tato konstrukce vozu očividně v několika oblastech nefunguje," kroutí hlavou bývalý mistr světa Mika Häkkinen.
"Víme, jak na tom momentálně jsme a víme o ztrátě, kterou musíme dohnat, abychom byli tam, kde bychom být chtěli. Jako tým jsme plně soustředěni na tuto inženýrskou výzvu, je velmi zajímavá," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
"Jde o problémy, které jsou pro nás nové, které musíme vyřešit a pochopit. Věnujeme tomu v továrně hodně energie, den za dnem se ale posouváme dále a dozvídáme se o tom více," přibližuje velké úsilí, jež Mercedes věnuje snaze zrychlit svůj monopost a dotáhnout se na Red Bull a Ferrari.
"Nemůžeme auto provozovat tak, jak bylo navrženo. Musíme jezdit s vyššími světlými výškami, a kvůli tomu dosahuje nižší výkonnosti," potvrzuje upřímně Shovlin největší slabinu jejich současného konceptu.
Nyní se proto soustřeďují na to, aby "našli aerodynamické řešení, které by mohli na voze uplatnit, aby tento problém zmizel. Realisticky se domníváme, že půjde spíše o něco, k čemu přistoupíme krok za krokem, no o velkým okamžik, kdy ta celá věc zmizí," pokračuje šéfinženýr Mercedesu.
Světlo na konci tunelu?Už nyní "ale pozorujeme povzbudivé příznaky a doufám, že brzy, možná už v Miami, na vůz nasadíme díly, díky nimž doufáme v dosažení pokroku při řešení tohoto problému," přibližuje Shovlin před odjezdem na Floridu, kde se bude příští týden závodit na zcela nové městské trati.
"Měly by nám naznačit, zda se posouváme správným směrem. Nečekáme, že to vyřešíme přes noc, pokud ale získáme náznak toho, že se ubíráme správným směrem, že jsme opravdu přišli na to, co se děje, pak nás velmi potěší to, že jsme na správné cestě," vysvětluje 48letý britský inženýr.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.