Mick Schumacher letos krouží druhou sezonu u Haasu. Někteří by si přáli, aby mladý Němec dostal příští rok šanci u Ferrari. Podle Franze Tosta je na to ale ještě příliš brzy.
Tost ví, jaké to je pracovat s mladými piloty. Vždyť ve Formuli 1 dlouhodobě šéfuje juniorce Red Bullu a pod rukama mu prošla celá řada nadějí. Některé uspěly, jiné ne. Zkušený harcovník je toho názoru, že Mick Schumacher by měl ve Formuli 1 absolvovat minimálně tři sezony, teprve poté může podle Tosta pomýšlet na posun do elitní stáje.
„F1 je dnes velmi komplexním sportem. V jiném týmu potřebuje odjet minimálně tři roky, aby se naučil jezdit na špičkové úrovni. To je čas, který neurychlíte. George Russell nebo Charles Leclerc ten čas také potřebovali. Je to normální," říká Tost, který nyní cepuje Pierre Gaslyho a Jukiho Cunodu.
Třiadvacetiletý Schumacher na sebe upoutal loni, když v interním týmovém souboji doslova rozdrtil Nikitu Mazepina. Nutno však podotknout, že Rus nebyl zrovna reprezentativním měřítkem, neboť Mazepin bojoval spíše sám se sebou než se soupeři. Na druhou stranu Schumacher předvedl během sezony 2021 několik zbytečných nehod, za které jej Guenther Steiner nejednou zkritizoval.
Letos je před Schumacherem o poznání tvrdší oříšek v podobě zkušeného Kevina Magnussena. A zatím se zdá, že Dán má nad synem sedminásobného šampiona Michaela Schumachera navrch. Franz Tost přitom říká, že právě přes zdolání Magnussena vede pro Schumachera cesta vzhůru. „Nejprve musí pravidelně porážet týmového kolegu a s Haasem dosáhnout úspěchu. Poté může pomýšlet na posun výš."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.