Mick Schumacher letos krouží druhou sezonu u Haasu. Někteří by si přáli, aby mladý Němec dostal příští rok šanci u Ferrari. Podle Franze Tosta je na to ale ještě příliš brzy.
Tost ví, jaké to je pracovat s mladými piloty. Vždyť ve Formuli 1 dlouhodobě šéfuje juniorce Red Bullu a pod rukama mu prošla celá řada nadějí. Některé uspěly, jiné ne. Zkušený harcovník je toho názoru, že Mick Schumacher by měl ve Formuli 1 absolvovat minimálně tři sezony, teprve poté může podle Tosta pomýšlet na posun do elitní stáje.
„F1 je dnes velmi komplexním sportem. V jiném týmu potřebuje odjet minimálně tři roky, aby se naučil jezdit na špičkové úrovni. To je čas, který neurychlíte. George Russell nebo Charles Leclerc ten čas také potřebovali. Je to normální," říká Tost, který nyní cepuje Pierre Gaslyho a Jukiho Cunodu.
Třiadvacetiletý Schumacher na sebe upoutal loni, když v interním týmovém souboji doslova rozdrtil Nikitu Mazepina. Nutno však podotknout, že Rus nebyl zrovna reprezentativním měřítkem, neboť Mazepin bojoval spíše sám se sebou než se soupeři. Na druhou stranu Schumacher předvedl během sezony 2021 několik zbytečných nehod, za které jej Guenther Steiner nejednou zkritizoval.
Letos je před Schumacherem o poznání tvrdší oříšek v podobě zkušeného Kevina Magnussena. A zatím se zdá, že Dán má nad synem sedminásobného šampiona Michaela Schumachera navrch. Franz Tost přitom říká, že právě přes zdolání Magnussena vede pro Schumachera cesta vzhůru. „Nejprve musí pravidelně porážet týmového kolegu a s Haasem dosáhnout úspěchu. Poté může pomýšlet na posun výš."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace