Představitelé Formule 1 oznámily plány na návrat do atraktivního Las Vegas, kde se již v příští sezóně v listopadu pojede noční závod, a to netradičně - v sobotu. Smlouva byla podepsána na tři roky, záměrem je ale zůstat tam dlouhodobě.
Znamená to, že Spojené státy americké budou hostit již tři velké ceny: pravidelně se závodí v Austinu, letos přibude Miami a příští rok zmiňované Město hazardu, kde F1 naposledy závodila v roce 1982.
Nový 6,1km dlouhý okruh povede hlavní třídou lemovanou kasiny, bude obsahovat 14 zatáček i dlouhou rovinku, na níž by monoposty měly dosahovat rychlosti kolem 340 km/h. Velká cena tam bude počítat s rovnými 50 koly a plánovaná je výjimečně na sobotu (poprvé od roku 1985) ve 22 hodin místního času (tj. v 7 hod ráno v neděli času středoevropského).
"Jde o neuvěřitelný okamžik pro Formuli 1. Třetí závod ve Spojených státech dokládá velkou atraktivitu a růst našeho sportu. Las Vegas je ve světě známou destinací díky nabízenému vzrušení, pohostinnosti, nadšení a samozřejmě díky slavné třídě Strip," popisuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Pro F1 neexistuje lepší místo pro závod než hlavní město světa globální zábavy a my se už nemůžeme dočkat toho, až tam příští rok zavítáme," těší se Domenicali.
V roce 1981 a 1982 však F1 v Las Vegas moc slávy neudělala, když se závodilo dočasném okruhu kolem parkoviště kasina Caesars Palace. Velká cena byla hodně kritizovaná a nenavštívilo ji ani moc fanoušků. Tentokrát ale věří, že půjde o velmi vydařený podnik, jehož propagací pomůžou místní kasina.
"Nadšeně očekáváme ten okamžik, kdy historie, energie a tah Formule 1 bude vrcholit v nezapomenutelné sobotní noci na hlavní třídě v Las Vegas. Diváci zažijí bezkonkurenční vzrušení, když budou sledovat jezdce světového formátu, jak závodí na místě, které se určitě stane jednou z nejikoničtějších tratí na světě," věří zástupce Las Vegas Steve Hill.
Formule 1 se příští rok také vrátí do Kataru a je blízko podepsání kontraktu s Čínou, kde se naposledy závodilo v sezóně 2019. Domenicali navzdory odporu týmů vidí prostor pro až 30 závodů ročně, současná Concordská dohoda nicméně počítá pouze s 24. Znamená to, že některý ze současných podniků příští rok vypadne.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.