Představitelé Formule 1 oznámily plány na návrat do atraktivního Las Vegas, kde se již v příští sezóně v listopadu pojede noční závod, a to netradičně - v sobotu. Smlouva byla podepsána na tři roky, záměrem je ale zůstat tam dlouhodobě.
Znamená to, že Spojené státy americké budou hostit již tři velké ceny: pravidelně se závodí v Austinu, letos přibude Miami a příští rok zmiňované Město hazardu, kde F1 naposledy závodila v roce 1982.
Nový 6,1km dlouhý okruh povede hlavní třídou lemovanou kasiny, bude obsahovat 14 zatáček i dlouhou rovinku, na níž by monoposty měly dosahovat rychlosti kolem 340 km/h. Velká cena tam bude počítat s rovnými 50 koly a plánovaná je výjimečně na sobotu (poprvé od roku 1985) ve 22 hodin místního času (tj. v 7 hod ráno v neděli času středoevropského).
"Jde o neuvěřitelný okamžik pro Formuli 1. Třetí závod ve Spojených státech dokládá velkou atraktivitu a růst našeho sportu. Las Vegas je ve světě známou destinací díky nabízenému vzrušení, pohostinnosti, nadšení a samozřejmě díky slavné třídě Strip," popisuje šéf F1 Stefano Domenicali.
"Pro F1 neexistuje lepší místo pro závod než hlavní město světa globální zábavy a my se už nemůžeme dočkat toho, až tam příští rok zavítáme," těší se Domenicali.
V roce 1981 a 1982 však F1 v Las Vegas moc slávy neudělala, když se závodilo dočasném okruhu kolem parkoviště kasina Caesars Palace. Velká cena byla hodně kritizovaná a nenavštívilo ji ani moc fanoušků. Tentokrát ale věří, že půjde o velmi vydařený podnik, jehož propagací pomůžou místní kasina.
"Nadšeně očekáváme ten okamžik, kdy historie, energie a tah Formule 1 bude vrcholit v nezapomenutelné sobotní noci na hlavní třídě v Las Vegas. Diváci zažijí bezkonkurenční vzrušení, když budou sledovat jezdce světového formátu, jak závodí na místě, které se určitě stane jednou z nejikoničtějších tratí na světě," věří zástupce Las Vegas Steve Hill.
Formule 1 se příští rok také vrátí do Kataru a je blízko podepsání kontraktu s Čínou, kde se naposledy závodilo v sezóně 2019. Domenicali navzdory odporu týmů vidí prostor pro až 30 závodů ročně, současná Concordská dohoda nicméně počítá pouze s 24. Znamená to, že některý ze současných podniků příští rok vypadne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.