Carlos Sainz přišel do Ferrari před loňskou sezonou a díky svým výkonům v rudém si Španěl získal vysoký kredit. Nyní to vypadá, že s Ferrari bude spojena i jeho další budoucnost.
„Blížíme se k finálnímu podpisu smlouvy. Vypadá to dobře. Je to pro mou kariéru velmi důležitý kontrakt. Stejně tak jako pro Ferrari, takže si dáváme záležet na detailech," pověděl Sainz španělským médiím
Má se za to, že Carlos podepíše smlouvu v trvání dvou let. Coby člen Scuderie by tak závodil minimálně do konce ročníku 2024. Stejně jako Leclerc. Nutno dodat, že šéf týmu Mattia Binotto je s jezdeckou sestavou svého týmu spokojený. Švýcarský inženýr se nechal několikrát slyšet, že Ferrari má momentálně nejlepší tandem pilotů na startovním roštu. I z tohoto pohledu by sázka na Sainze dávala smysl.
Dalším důležitým aspektem je kontinuita. I na tu chtějí v Maranellu spoléhat. Pokud však k podpisu avizovaného kontraktu opravdu dojde, radost z něj zřejmě nebude mít Mick Schumacher. Znamenalo by to totiž, že se syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera do Maranella minimálně v následujících dvou letech nepodívá.
Tedy nejspíš... Na závěr zmiňme, že Sainz získal v úvodních dvou závodech letošní sezony dvě pódiová umístění. V Bahrajnu skončil druhý a v Saúdské Arábii třetí. Přesto však se svými letošními výkony zatím moc spokojený není.
„Není to stoprocentní. Nicméně v Saúdské Arábii udělala moje strana garáže určitý pokrok. V autě se cítím lépe. Bylo to lepší než v Bahrajnu. Pořád mi ale chybí několik desetin. Jsem si každopádně jistý, že nakonec se mi je podaří nalézt. Teď je důležité pravidelně sbírat body a pódia. Poté se připojím ke klukům na čele a budeme společně bojovat o vítězství."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.