První trénink na nejrychlejším městském okruhu v kalendáři Formule 1 zvládl nejlépe Charles Leclerc. Těsně za ním skončil Max Verstappen. Třetí příčku obsadil Valtteri Bottas s Alfou.
Úvod prvního tréninku patřil jezdcům Red Bullu, kteří se na čele výsledkové listiny přetahovali a nejrychlejší čas. Oba měli přitom nazuty nejtvrdší pneumatiky. To Gasly předvedl v první zatáčce masivní probbrždění. Svůj vůz však Francouz nepoškodil. Hůř na tom byl Magnussen. Dán si stěžoval na problémy s řazením, kvůli čemuž ho jeho tým povolal zpět do boxů.
Verstappen s Pérezem rozdělili na čele průběžné výsledkové listiny piloti AlphaTauri. Ferrari prozatím vyčkávalo v boxech. Pak přišla červená vlajka. Způsobilo ji zničení reklamní cedule podél trati. Ředitelství závodu tak muselo dát pokyn k vyčištění okruhu. Tím, kdo ceduli zničil, byl Lando Norris.
Sainz s Leclercem vyjeli po třiceti minutách. Oba měli v tu dobu nazuty nejtvrdší pneumatiky. Vzhledem k dosahovaným časům bylo jasné, že jezdci Scuderie simulovali jízdy s větším množstvím paliva. Hamilton si mezitím do týmového rádia stěžoval na poskakování svého monopostu.
Leclerc se postupně vyšvihnul na třetí příčku za Verstappena a Gaslyho. Následně zajel Monačan dokonce nejrychlejší čas. Jeho týmový kolega Sainz byl čtvrtý. Parádní čas zajel třetí Bottas, v elitní desítce byly také oba piloti Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil Williamsu a Haasu.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.