První trénink na nejrychlejším městském okruhu v kalendáři Formule 1 zvládl nejlépe Charles Leclerc. Těsně za ním skončil Max Verstappen. Třetí příčku obsadil Valtteri Bottas s Alfou.
Úvod prvního tréninku patřil jezdcům Red Bullu, kteří se na čele výsledkové listiny přetahovali a nejrychlejší čas. Oba měli přitom nazuty nejtvrdší pneumatiky. To Gasly předvedl v první zatáčce masivní probbrždění. Svůj vůz však Francouz nepoškodil. Hůř na tom byl Magnussen. Dán si stěžoval na problémy s řazením, kvůli čemuž ho jeho tým povolal zpět do boxů.
Verstappen s Pérezem rozdělili na čele průběžné výsledkové listiny piloti AlphaTauri. Ferrari prozatím vyčkávalo v boxech. Pak přišla červená vlajka. Způsobilo ji zničení reklamní cedule podél trati. Ředitelství závodu tak muselo dát pokyn k vyčištění okruhu. Tím, kdo ceduli zničil, byl Lando Norris.
Sainz s Leclercem vyjeli po třiceti minutách. Oba měli v tu dobu nazuty nejtvrdší pneumatiky. Vzhledem k dosahovaným časům bylo jasné, že jezdci Scuderie simulovali jízdy s větším množstvím paliva. Hamilton si mezitím do týmového rádia stěžoval na poskakování svého monopostu.
Leclerc se postupně vyšvihnul na třetí příčku za Verstappena a Gaslyho. Následně zajel Monačan dokonce nejrychlejší čas. Jeho týmový kolega Sainz byl čtvrtý. Parádní čas zajel třetí Bottas, v elitní desítce byly také oba piloti Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil Williamsu a Haasu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.