Piloti potvrzují snadnější jízdu za druhým vozem v zatáčkách, kvůli slabšímu efektu aerodynamického stínu na rovinkách ale předjíždění není o tolik snazší. A moc tomu nepřidávají ani nové nízkoprofilové pneumatiky Pirelli na 18" ráfcích.
Nová technická pravidla mají za cíl zvýšit přítlak generovaný podlahou a snížit turbulence za vozem, aby se usnadnilo následování soupeře v zatáčkách. Jenže to má vliv na aerodynamický "pytel" na rovinkách, na nichž piloti nedokážou zrychlit za druhým vozem tak rychle jako minulý rok.
Podle Fernanda Alonsa není předjíždění ani letos jednoduché: "Jízda za druhým vozem je snazší. Všimli jsme si toho už při testech, že se snadněji následovalo druhé auto, ale předjíždění stále není tak lehké, jako to vypadá v televizi."
"Myslím, že se v závodě předjíždělo díky tomu, že jedno auto bylo na novějších pneumatikách o dvě sekundy rychlejší. Narazil jsem na vozy, jež byly o 2 sekundy pomalejší a předjel jsem je během několika zatáček. A také jsem se setkal s vozy, které byly o 2 sekundy rychlejší a předjeli mě během dvou nebo tří zatáček," přibližuje španělský pilot.
"Podle mě největší rozdíl stále dělají pneumatiky, ne následování druhého vozu. Musíme se na to ještě podívat, potřebujeme odjet více závodů," usuzuje zkušený dvojnásobný mistr světa.
Podle jeho týmového kolegy Estebana Ocona nová pravidla jsou sice "krokem správným směrem," systém pro redukci odporu (DRS) ale u nové generace vozů až ale není tak silný: "DRS je vlastně slabší než bývalo, a význam aerodynamického stínu je obecně menší."
"Myslím, že se dá předjíždět. Za druhým autem můžete jet mnohem těsněji než dříve, druhý vůz je ovlivňován méně, takže se to ubírá správným směrem, stále to však nějaký vliv má. Hodně se ale snížil efekt vzduchového pytle. To, co tak usnadnilo předjížděcí manévry, které jste viděli, byly zřejmě pneumatiky," domnívá se 25letý Francouz.
George Russell z Mercedesu, který musel v aerodynamice svého vozu W13 sáhnout kvůli poskakování po velkých kompromisech, si moc rozdílů u nových aut zatím nevšiml: "Abych byl upřímný, nepřipadalo mi to z kokpitu o tolik odlišné. Jízda za druhým vozem určitě není horší. V Bahrajnu to bylo kvůli povrchu vždy těžké."
"A pneumatiky se proti loňsku nezdají být o mnoho lepší - stále docela hodně kloužeme. A je to ještě hroší kvůli 40 - 50kg nárůstu hmotnosti, jízda tedy rozhodně není zábavná," stěžuje si nová posila mistrovských Stříbrných šípů.
Více toho čekal i Lando Norris z překvapivě se trápícího McLarenu, jenž narychlo musel řešit přehřívání svých brzd: "Bylo to těžké. Nebylo to tak dobré, jak jsem čekal, což je trochu frustrující - čekal jsem trochu více."
"Když se dostanete blízko, stále vám záď snadno klouže a ztrácíte i předek, pneumatiky se přehřívají a opět překročí kritickou mez. Řekl bych, že je to trochu lepší, pořád však ztrácíte hodně přítlaku. Možná ne tolik, kolik všichni doufali," uzavírá 22letý rodák z britského Bristolu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.