Max Verstappen ve Velké ceně Bahrajnu přišel kvůli pomalým výjezdovým kolům po svém přezutí o možnost dostat se před vedoucího Charlese Leclerca. Netlačil na to záměrně poté, co k tomu dostal pokyn od svého týmu.
Úřadující mistr světa se dvakrát snažil dřívější zastávkou "podseknout" lídra závodu s Ferrari, ani jednou mu to však nevyšlo. Na pokyn svého inženýra na to po návratu na trať netlačil, aby neomezil životnost pneumatik v pozdější fázi svého stintu. Leclerc zamířil ke svým mechanikům vždy v následujícím kole a pokaždé se vrátil před Holanďana.
"Takže už dvakrát jsem jel zlehka ve výjezdovém kole a nejsem vpředu. Už to nikdy znovu neudělám!" rozčiloval se Verstappen do rádia. Pokud by jel naplno, mohl se dostat do vedení závodu. Otázkou je, jak dlouho by v něm vydržel vzhledem k vyšší rychlosti Ferrari.
Za pokus to nicméně stálo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko to ví a bere bere chybu na svá bedra: "Maxovi bylo řečeno, aby se během výjezdových kol držel zpět. Pokud by jel normální rychlostí, byl by před Leclercem. A když jste vpředu, jde o zcela jiný příběh."
"Jenže naše degradace pneumatik byla neuvěřitelně vyšší než u Ferrari a výkon jejich motoru byl také velmi působivý. Ale i tak, kdyby byl Max před Leclercem, možná by šlo o jiný příběh," přemýšlí Marko o alternativním průběhu Velké ceny Bahrajnu.
Motor racing can be brutal, but we'll come back fighting in Jeddah 👊 pic.twitter.com/cG0ZSBcXrz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 21, 2022Bylo pomalé výjezdové kolo Verstappena chybou samotného jezdce nebo Red Bullu? "Bylo to celé strategii z naší strany. Čili šlo o naši chybu, nikoliv o Maxovu," odpovídá 78letý Rakušan.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera to je vždy o kompromisu, jak moc na pneumatiky tlačit v úvodním stintu, soupeř měl podle něj nicméně stejně navrch.
"Problémem je vždy rovnováha - cokoliv si vezmete z pneumatik v úvodu stintu, o to přicházíte později. Myslím, že jsme podcenili podseknutí, ale Ferrari mělo takovou rychlost, že i kdybychom získali tu pozici na dráze, tak by nás předjeli. Nám zkrátka ta rychlost scházela," uznává Horner.
Verstappen nakonec do cíle stejně nedojel, stejně jako Sergio Pérez s druhým Red Bullem. Oba zastavila závada v palivovém systému, rakouský tým tak odjel ze Sáchíru ke svému velkému zklamání zcela s prázdnou.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.