Max Verstappen ve Velké ceně Bahrajnu přišel kvůli pomalým výjezdovým kolům po svém přezutí o možnost dostat se před vedoucího Charlese Leclerca. Netlačil na to záměrně poté, co k tomu dostal pokyn od svého týmu.
Úřadující mistr světa se dvakrát snažil dřívější zastávkou "podseknout" lídra závodu s Ferrari, ani jednou mu to však nevyšlo. Na pokyn svého inženýra na to po návratu na trať netlačil, aby neomezil životnost pneumatik v pozdější fázi svého stintu. Leclerc zamířil ke svým mechanikům vždy v následujícím kole a pokaždé se vrátil před Holanďana.
"Takže už dvakrát jsem jel zlehka ve výjezdovém kole a nejsem vpředu. Už to nikdy znovu neudělám!" rozčiloval se Verstappen do rádia. Pokud by jel naplno, mohl se dostat do vedení závodu. Otázkou je, jak dlouho by v něm vydržel vzhledem k vyšší rychlosti Ferrari.
Za pokus to nicméně stálo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko to ví a bere bere chybu na svá bedra: "Maxovi bylo řečeno, aby se během výjezdových kol držel zpět. Pokud by jel normální rychlostí, byl by před Leclercem. A když jste vpředu, jde o zcela jiný příběh."
"Jenže naše degradace pneumatik byla neuvěřitelně vyšší než u Ferrari a výkon jejich motoru byl také velmi působivý. Ale i tak, kdyby byl Max před Leclercem, možná by šlo o jiný příběh," přemýšlí Marko o alternativním průběhu Velké ceny Bahrajnu.
Motor racing can be brutal, but we'll come back fighting in Jeddah 👊 pic.twitter.com/cG0ZSBcXrz
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 21, 2022Bylo pomalé výjezdové kolo Verstappena chybou samotného jezdce nebo Red Bullu? "Bylo to celé strategii z naší strany. Čili šlo o naši chybu, nikoliv o Maxovu," odpovídá 78letý Rakušan.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera to je vždy o kompromisu, jak moc na pneumatiky tlačit v úvodním stintu, soupeř měl podle něj nicméně stejně navrch.
"Problémem je vždy rovnováha - cokoliv si vezmete z pneumatik v úvodu stintu, o to přicházíte později. Myslím, že jsme podcenili podseknutí, ale Ferrari mělo takovou rychlost, že i kdybychom získali tu pozici na dráze, tak by nás předjeli. Nám zkrátka ta rychlost scházela," uznává Horner.
Verstappen nakonec do cíle stejně nedojel, stejně jako Sergio Pérez s druhým Red Bullem. Oba zastavila závada v palivovém systému, rakouský tým tak odjel ze Sáchíru ke svému velkému zklamání zcela s prázdnou.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.