Charles Leclerc ve Velké ceně Bahrajnu odolal několika útočným pokusům úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena o předjetí. Odvezl si cenné úvodní vítězství a velké povzbuzení pro Ferrari, které pomýšlí na zisk titulu.
Oba piloti si v boji o vítězství několikrát vyměnili pozice: Holanďan předjížděl díky systému pro snížení odporu (DRS) v první zatáčce, pilot Ferrari mu to ale při brzdění do zatáčky č. 4, také s přispěním DRS, oplácel a dostával se zpět na první místo.
Verstappen na soupeře nedokázal najít recept ani prostřednictvím strategie, když dřívější zastávkou usiloval o "podseknutí" soupeře, Red Bull tento efekt přecenil. Jeho pilot dostal pokyn, aby pneumatiky po návratu na dráhu šetřil, jinak jejich životnost dramaticky klesá; kromě toho jej omezovaly i přehřívající se brzdy.
Max se rozčiloval, že pokud by jel naplno, byl by před Leclercem. Jenže zbytečně. Zkrátka ani to by mu nepomohlo: Ferrari mělo v závodě lepší rychlost a stejně by skončilo před ním. Páteční propočty inženýrů týkající se tempa byly nepřesné.
"Následoval jsem jej pouze do zatáčky č. 2, byl jsem za ním pouze jednu zatáčku, poté jsem Maxe znovu předjel před zatáčkou č. 4. Bylo to těžké, ale přesto krásné. Bylo to na hraně, tvrdé závodění, ale vždy jsme si nechali místo, což bylo hezké," pochvaluje si Leclerc včerejší souboje.
"Jízda za ním zatáčkou č. 2 byla předvídatelnější, než jsem čekal nebo než jsem prožíval loni, takže to bylo dobré. Vždy to však bylo velmi těsné. Pokaždé jsem se snažil do 1. zatáčky brzdit velmi brzy, abych získal DRS pro zatáčku č. 4. A fungovalo to třikrát po sobě, takže jsem si dokázal udržovat své vedení," popisuje pilot Ferrari svou taktiku.
"Bylo to zároveň velmi těžké, protože jsem se hodně trápil se svým energetickým systémem a musel jsem ho také šetřit. Po třetím kole předjíždění jsem už s ním ale byl v lepším provozním rámci a mohl jsem na to opět tlačit, abych si vyjel trochu náskok a řídil svůj závod," dodává Leclerc.
Cílem projel před svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem, zatímco nešťastný Verstappen skončil v garáži kvůli kavitaci paliva - nový benzín s 10% podílem etanolu je provozován při vyšších teplotách a Red Bull neměl v závěru předsezónní testů kvůli vyhodnocování nových bočnic čas na řádnou závodní simulaci, v níž by odhalil potíže způsobené odpařováním paliva a jeho sběrem z téměř prázdné nádrže.
Perfect race-craft, lap after lap 🤤The new era is just getting started...#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/BEb9shBRI4
— Formula 1 (@F1) March 21, 2022Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.