McLaren ulovil další velkou společnost, která se bude podílet na financování jeho závodních aktivit - s Googlem uzavřela víceletou smlouvu, což se odrazí nejen na zbarvení vozu MCL36.
Loga prohlížeče Google Chrome jsou patrná na discích kol, na krytu motoru je velký nápis mobilního operačního systému Android, objeví se také na kombinézách jezdců. Stáj z Wokingu bude využívat 5G zařízení s tímto systémem v rámci celého závodního týmu s cílem "zlepšit svou výkonnost na dráze."
Výkonný ředitel týmu Zak Brown nadšeně popisuje: "Jsme absolutně potěšení a hrdí na to, že můžeme Google přivítat v rodině McLarenu. Google je globálním technologickým lídrem a přelomovým inovátorem ve spojování lidí po celém světě."
"Integrací platforem, jako je Android a Chrome, v rámci našich činností lépe podpoří náš tým v tom, aby se mohl soustředit na posouvání výkonnosti. Těšíme se na vzrušující partnerství, které se týká Formule 1 a Extreme E," pokračuje Brown.
Marketingový šéf Googlu Nicholas Drake říká: "McLaren představuje to nejlepší, co je možné dosáhnout na závodních okruzích z pohledu výkonnosti, inkluze a udržitelnosti - a to jsou hodnoty, které v Googlu sdílíme."
"Přinášíme další inovace pro platformy, jako je Android a Chrome, a hladce je propojujeme s dalšími službami Googlu pro optimalizace denní závodní výkonnosti McLarenu," dodává Drake.
McLaren se již v Bahrajnu připravuje na první závod letošní sezóny, který se pojede na okruhu v Sáchíru již tento víkend. V předsezónních testech zaujal slušnou výkonností, minulý týden jej ale zbrzdil problém s brzdami. Očekává se, že by mohl být těsně za špičkou v podobě Red Bullu a Ferrari, týmy své karty však odhalí až v sobotní kvalifikaci.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.