McLaren ulovil další velkou společnost, která se bude podílet na financování jeho závodních aktivit - s Googlem uzavřela víceletou smlouvu, což se odrazí nejen na zbarvení vozu MCL36.
Loga prohlížeče Google Chrome jsou patrná na discích kol, na krytu motoru je velký nápis mobilního operačního systému Android, objeví se také na kombinézách jezdců. Stáj z Wokingu bude využívat 5G zařízení s tímto systémem v rámci celého závodního týmu s cílem "zlepšit svou výkonnost na dráze."
Výkonný ředitel týmu Zak Brown nadšeně popisuje: "Jsme absolutně potěšení a hrdí na to, že můžeme Google přivítat v rodině McLarenu. Google je globálním technologickým lídrem a přelomovým inovátorem ve spojování lidí po celém světě."
"Integrací platforem, jako je Android a Chrome, v rámci našich činností lépe podpoří náš tým v tom, aby se mohl soustředit na posouvání výkonnosti. Těšíme se na vzrušující partnerství, které se týká Formule 1 a Extreme E," pokračuje Brown.
Marketingový šéf Googlu Nicholas Drake říká: "McLaren představuje to nejlepší, co je možné dosáhnout na závodních okruzích z pohledu výkonnosti, inkluze a udržitelnosti - a to jsou hodnoty, které v Googlu sdílíme."
"Přinášíme další inovace pro platformy, jako je Android a Chrome, a hladce je propojujeme s dalšími službami Googlu pro optimalizace denní závodní výkonnosti McLarenu," dodává Drake.
McLaren se již v Bahrajnu připravuje na první závod letošní sezóny, který se pojede na okruhu v Sáchíru již tento víkend. V předsezónních testech zaujal slušnou výkonností, minulý týden jej ale zbrzdil problém s brzdami. Očekává se, že by mohl být těsně za špičkou v podobě Red Bullu a Ferrari, týmy své karty však odhalí až v sobotní kvalifikaci.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.