Co nám vypovídají ambice týmů před prvním závodem o jejich konkurenceschopnosti? Ferrari se ani přes povedené předsezónní období necítí na vítězství v závodech, Alpine bude rádo, když postoupí v sobotu do Q3.
Scuderia každý den předsezónních testů patřila k nejrychlejším, zajížděla konkurenceschopné časy s větším i menším množstvím paliva, auto bylo stabilní a Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si jeho ovladatelnost pochvalovali, proto jsme ji zařadili mezi hlavní kandidáty na vítězství ve velkých cenách.
Na vítězství zatím nemáme, dušuje se FerrariPodle jejího šéfa Mattii Binotta je ale takové hodnocení zcela mimo: "Nejsem schopný posuzovat ostatní, ale v hodnocení sami sebe bychom měli být velmi dobří. A nemyslím si, že budeme patřit k vítězům. Podle mě mají Red Bull a Mercedes velmi silná a rychlá auta, navíc jde o velmi silné týmy."
"Mohl jsem pozorovat, že Red Bull nasadil na svůj vůz vylepšení i v poslední den testů. Ukazuje a dokazuje to, jak jsou dobří ve vývoji, který je od nynějška do prvního závodu kritický," chválí svého rivala šéf stáje z Maranella.
A co Stříbrné šípy, jež představily radikální vůz s ultra-úzkými bočnicemi? "Možná se dále zlepší i Mercedes. Jsou velmi silní, velmi rychlí a doufám, že bychom mohli být outsidery. Doufám, že bychom si to s nimi nějak mohli rozdat. To by s naší strany bylo skvělé," komentuje Binotto.
Alpine chce bojovat o Q3O vítězství chtěla původně bojovat i stáj Alpine, jenže po testech to vypadá spíše na to, že bude bojovat v hloubi pole. "Fernando stále není štěstím bez sebe, stále chce jezdit rychleji, stále nachází na voze problémy. Je ale samozřejmě šťastnější," popisuje sportovní ředitel týmu Alan Permane.
"Piloti nejsou u vytržení a nečekáme, že vrazíme a ovládneme kvalifikaci, ale doufám, že budeme v mixu a určitě zabojujeme o Q3," přeje si šéf francouzského týmu. "Měli bychom tam zhruba být, je to jen o tom, abychom poskládali věci dohromady."
Do poslední části kvalifikace postupuje 10 z 20 vozů. Zda se to Alpine podaří a kdo bude ze všech nejrychlejší, to se dozvíme již tento víkend, kdy se pojede Velká cena Bahrajnu.
#F1 Race simulation pace after #BahrainTest according to @f1 📊: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari, 4. Alpine, 5. McLaren 6. Haas, 7. Alfa Romeo, 8. Aston Martin, 9. AlphaTauri, 10. Williams pic.twitter.com/ap3rxVIEsn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 14, 2022Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.