Co nám vypovídají ambice týmů před prvním závodem o jejich konkurenceschopnosti? Ferrari se ani přes povedené předsezónní období necítí na vítězství v závodech, Alpine bude rádo, když postoupí v sobotu do Q3.
Scuderia každý den předsezónních testů patřila k nejrychlejším, zajížděla konkurenceschopné časy s větším i menším množstvím paliva, auto bylo stabilní a Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si jeho ovladatelnost pochvalovali, proto jsme ji zařadili mezi hlavní kandidáty na vítězství ve velkých cenách.
Na vítězství zatím nemáme, dušuje se FerrariPodle jejího šéfa Mattii Binotta je ale takové hodnocení zcela mimo: "Nejsem schopný posuzovat ostatní, ale v hodnocení sami sebe bychom měli být velmi dobří. A nemyslím si, že budeme patřit k vítězům. Podle mě mají Red Bull a Mercedes velmi silná a rychlá auta, navíc jde o velmi silné týmy."
"Mohl jsem pozorovat, že Red Bull nasadil na svůj vůz vylepšení i v poslední den testů. Ukazuje a dokazuje to, jak jsou dobří ve vývoji, který je od nynějška do prvního závodu kritický," chválí svého rivala šéf stáje z Maranella.
A co Stříbrné šípy, jež představily radikální vůz s ultra-úzkými bočnicemi? "Možná se dále zlepší i Mercedes. Jsou velmi silní, velmi rychlí a doufám, že bychom mohli být outsidery. Doufám, že bychom si to s nimi nějak mohli rozdat. To by s naší strany bylo skvělé," komentuje Binotto.
Alpine chce bojovat o Q3O vítězství chtěla původně bojovat i stáj Alpine, jenže po testech to vypadá spíše na to, že bude bojovat v hloubi pole. "Fernando stále není štěstím bez sebe, stále chce jezdit rychleji, stále nachází na voze problémy. Je ale samozřejmě šťastnější," popisuje sportovní ředitel týmu Alan Permane.
"Piloti nejsou u vytržení a nečekáme, že vrazíme a ovládneme kvalifikaci, ale doufám, že budeme v mixu a určitě zabojujeme o Q3," přeje si šéf francouzského týmu. "Měli bychom tam zhruba být, je to jen o tom, abychom poskládali věci dohromady."
Do poslední části kvalifikace postupuje 10 z 20 vozů. Zda se to Alpine podaří a kdo bude ze všech nejrychlejší, to se dozvíme již tento víkend, kdy se pojede Velká cena Bahrajnu.
#F1 Race simulation pace after #BahrainTest according to @f1 📊: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari, 4. Alpine, 5. McLaren 6. Haas, 7. Alfa Romeo, 8. Aston Martin, 9. AlphaTauri, 10. Williams pic.twitter.com/ap3rxVIEsn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 14, 2022Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.