Co nám vypovídají ambice týmů před prvním závodem o jejich konkurenceschopnosti? Ferrari se ani přes povedené předsezónní období necítí na vítězství v závodech, Alpine bude rádo, když postoupí v sobotu do Q3.
Scuderia každý den předsezónních testů patřila k nejrychlejším, zajížděla konkurenceschopné časy s větším i menším množstvím paliva, auto bylo stabilní a Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si jeho ovladatelnost pochvalovali, proto jsme ji zařadili mezi hlavní kandidáty na vítězství ve velkých cenách.
Na vítězství zatím nemáme, dušuje se FerrariPodle jejího šéfa Mattii Binotta je ale takové hodnocení zcela mimo: "Nejsem schopný posuzovat ostatní, ale v hodnocení sami sebe bychom měli být velmi dobří. A nemyslím si, že budeme patřit k vítězům. Podle mě mají Red Bull a Mercedes velmi silná a rychlá auta, navíc jde o velmi silné týmy."
"Mohl jsem pozorovat, že Red Bull nasadil na svůj vůz vylepšení i v poslední den testů. Ukazuje a dokazuje to, jak jsou dobří ve vývoji, který je od nynějška do prvního závodu kritický," chválí svého rivala šéf stáje z Maranella.
A co Stříbrné šípy, jež představily radikální vůz s ultra-úzkými bočnicemi? "Možná se dále zlepší i Mercedes. Jsou velmi silní, velmi rychlí a doufám, že bychom mohli být outsidery. Doufám, že bychom si to s nimi nějak mohli rozdat. To by s naší strany bylo skvělé," komentuje Binotto.
Alpine chce bojovat o Q3O vítězství chtěla původně bojovat i stáj Alpine, jenže po testech to vypadá spíše na to, že bude bojovat v hloubi pole. "Fernando stále není štěstím bez sebe, stále chce jezdit rychleji, stále nachází na voze problémy. Je ale samozřejmě šťastnější," popisuje sportovní ředitel týmu Alan Permane.
"Piloti nejsou u vytržení a nečekáme, že vrazíme a ovládneme kvalifikaci, ale doufám, že budeme v mixu a určitě zabojujeme o Q3," přeje si šéf francouzského týmu. "Měli bychom tam zhruba být, je to jen o tom, abychom poskládali věci dohromady."
Do poslední části kvalifikace postupuje 10 z 20 vozů. Zda se to Alpine podaří a kdo bude ze všech nejrychlejší, to se dozvíme již tento víkend, kdy se pojede Velká cena Bahrajnu.
#F1 Race simulation pace after #BahrainTest according to @f1 📊: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari, 4. Alpine, 5. McLaren 6. Haas, 7. Alfa Romeo, 8. Aston Martin, 9. AlphaTauri, 10. Williams pic.twitter.com/ap3rxVIEsn
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 14, 2022Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.