Massimo Rivola pracoval pro Ferrari spoustu let. A i když už v Maranellu momentálně nepůsobí, na Charlesa Leclerca si dobře vzpomíná.
Leclerc je podle hlasů z Maranella největší jezdeckou investicí Ferrari všech dob. V Itálii si Monačana vypiplali, aby se z něj stal šampion a aby napodobil velikány, kterými byli Michael Schumacher nebo Niki Lauda. Sám šéf týmu Mattia Binotto prohlašuje, že Leclerc se v budoucnu stane šampionem v rudém overalu.
Rivola odešel z Ferrari v roce 2019, což byla ároveň sezona, kdy do týmu přišel Leclerc. A nutno říct, že mladý dravec proti svému tehdejšímu zkušenému kolegovi Sebastianu Vettelovi uspěl. Byl to zároveň začátek Vettelova konce v rudém. Ale to už je jiný příběh...
„Hned jsem poznal, že z Leclerca roste šampion. V řadě ohledů mi připomíná Alonsa. Vždycky chce vyhrát. Opravdu nesnáší porážky. Museli jsme hodně pracovat na jeho mentální odolnosti, aby tohle zvládal. Musel se naučit, že když udělá chybu v jedné zatáčce, že na ni nemůže v dalších čtrnácti zatáčkách myslet," popisuje Rivola.
„Myslím, že se v tomhle za ty roky hodně zlepšil. Taky ho zocelily tragédie, které jej potkaly. Ať už je to ta ohledně Julese Bianchiho nebo jeho otce. Jsou ale věci, na kterých musí ještě pracovat. Jednou z nich je čtení závodu," pokračuje Massimo Rivola.
Právě čtení závodu je podle Rivoly nejsilnější zbraní již zmíněného Fernanda Alonsa. Rivola si dokonce myslí, že nikdo ze současných jezdců není v této dovednosti lepší. „Fernando je jako počítač. Vidí a chápe věci v delších souvislostech. Byli jsme na boxové zídce, měli počítače, ale on z nás často udělal idioty. Tohle neumí zdaleka všichni. Jeho schopnost čtení závodu je výjimečná."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.