Massimo Rivola pracoval pro Ferrari spoustu let. A i když už v Maranellu momentálně nepůsobí, na Charlesa Leclerca si dobře vzpomíná.
Leclerc je podle hlasů z Maranella největší jezdeckou investicí Ferrari všech dob. V Itálii si Monačana vypiplali, aby se z něj stal šampion a aby napodobil velikány, kterými byli Michael Schumacher nebo Niki Lauda. Sám šéf týmu Mattia Binotto prohlašuje, že Leclerc se v budoucnu stane šampionem v rudém overalu.
Rivola odešel z Ferrari v roce 2019, což byla ároveň sezona, kdy do týmu přišel Leclerc. A nutno říct, že mladý dravec proti svému tehdejšímu zkušenému kolegovi Sebastianu Vettelovi uspěl. Byl to zároveň začátek Vettelova konce v rudém. Ale to už je jiný příběh...
„Hned jsem poznal, že z Leclerca roste šampion. V řadě ohledů mi připomíná Alonsa. Vždycky chce vyhrát. Opravdu nesnáší porážky. Museli jsme hodně pracovat na jeho mentální odolnosti, aby tohle zvládal. Musel se naučit, že když udělá chybu v jedné zatáčce, že na ni nemůže v dalších čtrnácti zatáčkách myslet," popisuje Rivola.
„Myslím, že se v tomhle za ty roky hodně zlepšil. Taky ho zocelily tragédie, které jej potkaly. Ať už je to ta ohledně Julese Bianchiho nebo jeho otce. Jsou ale věci, na kterých musí ještě pracovat. Jednou z nich je čtení závodu," pokračuje Massimo Rivola.
Právě čtení závodu je podle Rivoly nejsilnější zbraní již zmíněného Fernanda Alonsa. Rivola si dokonce myslí, že nikdo ze současných jezdců není v této dovednosti lepší. „Fernando je jako počítač. Vidí a chápe věci v delších souvislostech. Byli jsme na boxové zídce, měli počítače, ale on z nás často udělal idioty. Tohle neumí zdaleka všichni. Jeho schopnost čtení závodu je výjimečná."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.