Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je po prvních předsezónních testech klidný. Vysvětluje, proč není důvod k obavám, že jeho tým zaostává o půl sekundy za Mercedesem, jak naznačily páteční časy.
Sergio Pérez s vozem RB18 na nejrychlejšího Lewise Hamiltona (1:19,138 min) během posledního dne testů ve Španělsku ztratil 0,418 sekundy, Max Verstappen dokonce 0,618 s. Úřadující mistr světa však měl při tom obuty středně-tvrdé (C3) pneumatiky, zatímco Brit s Mercedesem využil ty nejměkčí, které Pirelli přivezlo (C5).
Navíc podle Marka nejezdil s prázdnou nádrží. "Nikdo neví, s jakou hmotností kdo jezdil," poukazuje na neznámou v podobě programů jednotlivých týmů.
A znovu připomněl, že by do boje o vítězství ve velkých cenách mohla promluvit další stáj: "Zdá se, že kromě nás a Mercedesu by vpředu mohlo být opět Ferrari," komentuje formu stáje z Maranella, kterou Christian Horner označil za "probouzejícího se obra."
Rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem podle Marka není každopádně takový, jak ukazují časy na kolo z posledního dne testů: "Nejsme o půl sekundy pozadu. Jezdili jsme na tvrdých pneumatikách, zatímco Mercedes měl o dva stupně měkčí směsi. Nicméně se už těším na další testy."
"Auta jsou těžká, ale extrémně rychlá Je to vzrušující pozorovat, jak budou nová pravidla interpretována. Mercedes má úplně odlišný koncept než my," libuje si nad rozmanitostí nových aut, která byla letos postavena podle zcela nových technických pravidel.
Připouští, že jejich monopost RB18 trpí nadváhou, připravované nové díly jej ale posunou blíže k minimálnímu hmotnostní hranici, kterou pravidla stanovují na 795 kg: "Stále jsme hodně vzdálení váhovému limitu. Zároveň máme nové díly."
Na limitu byla v Barceloně pouze Alfa Romeo, doplatila však na příliš lehkou a křehkou podlahu, která se lámala. S tím, jak jí bude muset zesílit, poroste i její váha. FIA proto bude tento týden v Bahrajnu jednat s týmy o zvýšení min. hmotnosti pro rok 2022 na 800 kg, jak si přeje většina týmů.
#F1 Alleged car weights in #BarcelonaTest: #AlfaRomeo 795kg, #McLaren 798kg, #Mercedes 799kg, #Ferrari 801kg, #RedBull 805kg.
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 7, 2022Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.