Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je po prvních předsezónních testech klidný. Vysvětluje, proč není důvod k obavám, že jeho tým zaostává o půl sekundy za Mercedesem, jak naznačily páteční časy.
Sergio Pérez s vozem RB18 na nejrychlejšího Lewise Hamiltona (1:19,138 min) během posledního dne testů ve Španělsku ztratil 0,418 sekundy, Max Verstappen dokonce 0,618 s. Úřadující mistr světa však měl při tom obuty středně-tvrdé (C3) pneumatiky, zatímco Brit s Mercedesem využil ty nejměkčí, které Pirelli přivezlo (C5).
Navíc podle Marka nejezdil s prázdnou nádrží. "Nikdo neví, s jakou hmotností kdo jezdil," poukazuje na neznámou v podobě programů jednotlivých týmů.
A znovu připomněl, že by do boje o vítězství ve velkých cenách mohla promluvit další stáj: "Zdá se, že kromě nás a Mercedesu by vpředu mohlo být opět Ferrari," komentuje formu stáje z Maranella, kterou Christian Horner označil za "probouzejícího se obra."
Rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem podle Marka není každopádně takový, jak ukazují časy na kolo z posledního dne testů: "Nejsme o půl sekundy pozadu. Jezdili jsme na tvrdých pneumatikách, zatímco Mercedes měl o dva stupně měkčí směsi. Nicméně se už těším na další testy."
"Auta jsou těžká, ale extrémně rychlá Je to vzrušující pozorovat, jak budou nová pravidla interpretována. Mercedes má úplně odlišný koncept než my," libuje si nad rozmanitostí nových aut, která byla letos postavena podle zcela nových technických pravidel.
Připouští, že jejich monopost RB18 trpí nadváhou, připravované nové díly jej ale posunou blíže k minimálnímu hmotnostní hranici, kterou pravidla stanovují na 795 kg: "Stále jsme hodně vzdálení váhovému limitu. Zároveň máme nové díly."
Na limitu byla v Barceloně pouze Alfa Romeo, doplatila však na příliš lehkou a křehkou podlahu, která se lámala. S tím, jak jí bude muset zesílit, poroste i její váha. FIA proto bude tento týden v Bahrajnu jednat s týmy o zvýšení min. hmotnosti pro rok 2022 na 800 kg, jak si přeje většina týmů.
#F1 Alleged car weights in #BarcelonaTest: #AlfaRomeo 795kg, #McLaren 798kg, #Mercedes 799kg, #Ferrari 801kg, #RedBull 805kg.
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 7, 2022Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.