Podle bývalého jezdce Formule 1 Jolyona Palmera by Red Bull mohl tento týden při testech v Bahrajnu odhalit nějaká překvapení, nejvíce novinek však očekává u Stříbrných šípů obhajujících konstruktérský titul.
Rakouský tým svůj skutečný vůz poprvé ukázal až během testů v Barceloně, kde zaujal několika svými technickými řešeními včetně agresivních bočnic. Zajímavá byla i jeho přední část či podlaha, pomoci níž se snaží dostat zpět co nejvíce přítlaku, o který týmy přišly v důsledku nových technických pravidel.
Ale ještě zdaleka není hotovo: tento týden bude od čtvrtku testování pokračovat, tentokrát se F1 přesune do teplejšího Bahrajnu. "Red Bull se zdá být v celkově slušné pozici, byť uznávají, že s autem mají ještě spoustu práce," hodnotí Palmer.
A co od něj očekává? "Řekl bych, že toho skrývají nejvíce ze všech týmů, proto bude stát za to je v Bahrajnu sledovat," upozorňuje na překvapení, která se podle něj chystá nasadit tým pod technický dohledem konstruktéra Adriana Neweyho.
Spoustu novinek, byť ne tak překvapivých, by podle Palmera měl přivézt Mercedes. Ten byl podle něj v Barceloně přesný jako obvykle a nasbíral kilometry bez vážnějších mechanických potíží, věnoval se i předsezónním rituálům v podobě cvičných startů, zastávek a polozávodní simulace s Lewisem Hamiltonem poslední den."
"Poskakování, které do určité míry postihlo všechny vozy, bylo u Mercedesu obzvlášť tvrdé první den, a piloti z počátku nebyli moc spokojeni. Během tří dnů se to zlepšilo, tým zajel své rychlé časy s pomocí C5 pneumatik," pokračuje Palmer.
"George Russell se okamžitě zabydlel a odváděl perfektní práci po boku Hamiltona. Pro mistrovský tým šlo o slušný start a zdá se, že Mercedes by příště v Bahrajnu mohl nasadit nejvíce vylepšení ze všech týmů a trochu více odhalit svoji skutečnou rychlost," domnívá se 31letý Brit.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce