Podle bývalého jezdce Formule 1 Jolyona Palmera by Red Bull mohl tento týden při testech v Bahrajnu odhalit nějaká překvapení, nejvíce novinek však očekává u Stříbrných šípů obhajujících konstruktérský titul.
Rakouský tým svůj skutečný vůz poprvé ukázal až během testů v Barceloně, kde zaujal několika svými technickými řešeními včetně agresivních bočnic. Zajímavá byla i jeho přední část či podlaha, pomoci níž se snaží dostat zpět co nejvíce přítlaku, o který týmy přišly v důsledku nových technických pravidel.
Ale ještě zdaleka není hotovo: tento týden bude od čtvrtku testování pokračovat, tentokrát se F1 přesune do teplejšího Bahrajnu. "Red Bull se zdá být v celkově slušné pozici, byť uznávají, že s autem mají ještě spoustu práce," hodnotí Palmer.
A co od něj očekává? "Řekl bych, že toho skrývají nejvíce ze všech týmů, proto bude stát za to je v Bahrajnu sledovat," upozorňuje na překvapení, která se podle něj chystá nasadit tým pod technický dohledem konstruktéra Adriana Neweyho.
Spoustu novinek, byť ne tak překvapivých, by podle Palmera měl přivézt Mercedes. Ten byl podle něj v Barceloně přesný jako obvykle a nasbíral kilometry bez vážnějších mechanických potíží, věnoval se i předsezónním rituálům v podobě cvičných startů, zastávek a polozávodní simulace s Lewisem Hamiltonem poslední den."
"Poskakování, které do určité míry postihlo všechny vozy, bylo u Mercedesu obzvlášť tvrdé první den, a piloti z počátku nebyli moc spokojeni. Během tří dnů se to zlepšilo, tým zajel své rychlé časy s pomocí C5 pneumatik," pokračuje Palmer.
"George Russell se okamžitě zabydlel a odváděl perfektní práci po boku Hamiltona. Pro mistrovský tým šlo o slušný start a zdá se, že Mercedes by příště v Bahrajnu mohl nasadit nejvíce vylepšení ze všech týmů a trochu více odhalit svoji skutečnou rychlost," domnívá se 31letý Brit.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.