Podle bývalého jezdce Formule 1 Jolyona Palmera by Red Bull mohl tento týden při testech v Bahrajnu odhalit nějaká překvapení, nejvíce novinek však očekává u Stříbrných šípů obhajujících konstruktérský titul.
Rakouský tým svůj skutečný vůz poprvé ukázal až během testů v Barceloně, kde zaujal několika svými technickými řešeními včetně agresivních bočnic. Zajímavá byla i jeho přední část či podlaha, pomoci níž se snaží dostat zpět co nejvíce přítlaku, o který týmy přišly v důsledku nových technických pravidel.
Ale ještě zdaleka není hotovo: tento týden bude od čtvrtku testování pokračovat, tentokrát se F1 přesune do teplejšího Bahrajnu. "Red Bull se zdá být v celkově slušné pozici, byť uznávají, že s autem mají ještě spoustu práce," hodnotí Palmer.
A co od něj očekává? "Řekl bych, že toho skrývají nejvíce ze všech týmů, proto bude stát za to je v Bahrajnu sledovat," upozorňuje na překvapení, která se podle něj chystá nasadit tým pod technický dohledem konstruktéra Adriana Neweyho.
Spoustu novinek, byť ne tak překvapivých, by podle Palmera měl přivézt Mercedes. Ten byl podle něj v Barceloně přesný jako obvykle a nasbíral kilometry bez vážnějších mechanických potíží, věnoval se i předsezónním rituálům v podobě cvičných startů, zastávek a polozávodní simulace s Lewisem Hamiltonem poslední den."
"Poskakování, které do určité míry postihlo všechny vozy, bylo u Mercedesu obzvlášť tvrdé první den, a piloti z počátku nebyli moc spokojeni. Během tří dnů se to zlepšilo, tým zajel své rychlé časy s pomocí C5 pneumatik," pokračuje Palmer.
"George Russell se okamžitě zabydlel a odváděl perfektní práci po boku Hamiltona. Pro mistrovský tým šlo o slušný start a zdá se, že Mercedes by příště v Bahrajnu mohl nasadit nejvíce vylepšení ze všech týmů a trochu více odhalit svoji skutečnou rychlost," domnívá se 31letý Brit.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.