Podle bývalého jezdce Formule 1 Jolyona Palmera by Red Bull mohl tento týden při testech v Bahrajnu odhalit nějaká překvapení, nejvíce novinek však očekává u Stříbrných šípů obhajujících konstruktérský titul.
Rakouský tým svůj skutečný vůz poprvé ukázal až během testů v Barceloně, kde zaujal několika svými technickými řešeními včetně agresivních bočnic. Zajímavá byla i jeho přední část či podlaha, pomoci níž se snaží dostat zpět co nejvíce přítlaku, o který týmy přišly v důsledku nových technických pravidel.
Ale ještě zdaleka není hotovo: tento týden bude od čtvrtku testování pokračovat, tentokrát se F1 přesune do teplejšího Bahrajnu. "Red Bull se zdá být v celkově slušné pozici, byť uznávají, že s autem mají ještě spoustu práce," hodnotí Palmer.
A co od něj očekává? "Řekl bych, že toho skrývají nejvíce ze všech týmů, proto bude stát za to je v Bahrajnu sledovat," upozorňuje na překvapení, která se podle něj chystá nasadit tým pod technický dohledem konstruktéra Adriana Neweyho.
Spoustu novinek, byť ne tak překvapivých, by podle Palmera měl přivézt Mercedes. Ten byl podle něj v Barceloně přesný jako obvykle a nasbíral kilometry bez vážnějších mechanických potíží, věnoval se i předsezónním rituálům v podobě cvičných startů, zastávek a polozávodní simulace s Lewisem Hamiltonem poslední den."
"Poskakování, které do určité míry postihlo všechny vozy, bylo u Mercedesu obzvlášť tvrdé první den, a piloti z počátku nebyli moc spokojeni. Během tří dnů se to zlepšilo, tým zajel své rychlé časy s pomocí C5 pneumatik," pokračuje Palmer.
"George Russell se okamžitě zabydlel a odváděl perfektní práci po boku Hamiltona. Pro mistrovský tým šlo o slušný start a zdá se, že Mercedes by příště v Bahrajnu mohl nasadit nejvíce vylepšení ze všech týmů a trochu více odhalit svoji skutečnou rychlost," domnívá se 31letý Brit.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.