Šéf Red Bullu Christian Horner očekává vyrovnanější průběh sezóny. O vítězství podle něj budou letos ve velkých cenách soupeřit čtyři týmy: tradičně Mercedes s Red Bullem a přidají se i Ferrari s McLarenem.
"Existuje možnost, že nás čeká naprosto impozantní rok," předvídá Horner po prvních testech před sezónou, která má čítat rekordních 23 závodů (za předpokladu, že Velká cena Ruska bude nahrazena jiným podnikem, např. Velkou cenou Turecka).
Budou o titul moci bojovat po velkých technických změnách za omezených rozpočtových stropů i jiné týmy než pouze Red Bull s Mercedesem, jak jsme byli zvyklí v předchozích ročnících? "Myslím, že ano. Ferrari v posledních několika letech bylo spícím obrem a nyní se probouzí. Má dobré auto," uznává šéf Red Bullu.
"McLaren, těžko říci, ale měli by být také nahoře," poukazuje na dobré výsledky stáje z Wokingu, která se na rozdíl od ostatních netrápila s poskakování (tzv. porpoisingem) svého vozu na rovinkách. "Spíše než jen Max a Lewis se do boje můžou zapojit také kluci Ferrari a McLarenu."
Verstappen, jenž podle holandských médií podepsal tento týden lukrativní 5letou smlouvu zaručující mu příjem až 50 mil. dolarů ročně, bude chtít opět porazit Hamiltona a obhájit svůj titul. V Barceloně byl s chováním nového vozu RB18 spokojený, pochvaloval si jeho vyvážení. Dle Red Bullu šlo o "pozitivní" začátek sezóny.
"Těžko něco předpovídat, odjeli jsme ale slušnou vzdálenost, o autě jsme se toho hodně naučili. Povzbuzující je, že dobře koreluje s našimi nástroji a predikcemi. Nezpůsobili jsme žádné červené vlajky, hodně slušná byla i spolehlivost," hodnotí Horner.
"Když jsem mluvil s Maxem po prvním dnu jízd, byl velmi uvolněný a hodně šťastný. Pochvaloval si možnost těsně následovat druhý vůz. Cítil, že dochází k menšímu narušení, a to mluvíme o trati jako je Barcelona. Někde jinde jako v Bahrajnu by předjíždění mělo být jednodušší," přibližuje zpětnou vazbu svého jezdce.
"Tato auta mají stále přední a zadní křídla. Dokud se jich nezbavíme... Můžete teď pozorovat jejich velikost, jsou celkem robustní." DRS se podle Hornera ještě dlouho nezbavíme. Kvůli čistějšímu vzduchu za vozy je slabší efekt aerodynamického stínu, který umožňoval jezdcům se na rovinkách dotáhnout za soupeře a pak zaútočit.
I když i Red Bull v Barceloně potýkal se zmíněným poskakováním svého vozu na hlavní rovince, starostí mu to moc nedělá. Věří svému zkušenému konstruktérovi Adrianovi Neweymu, jež v minulosti pracoval s vozy využívajícím přísavný efekt, když poprvé nastoupil do týmu Fittipaldi vedeným Harveyem Postlethwaitem nebo v jeho dalších letech s Marchem.
"Myslím, že jde o něco, s čím se potýkají všechny týmy. Jde samozřejmě o důsledek této aerodynamiky, ale podle mě to dokážeme utlumit. Jestli úplně odstranit, to nevím. Adrian tady působí už dostatečně dlouho, aby věděl o souvisejících komplikacích. Některé z těchto potíží pro něj nebyly neznámé, nebyly velkým překvapením," pokračuje šéf Red Bullu.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.