Šéf Red Bullu Christian Horner očekává vyrovnanější průběh sezóny. O vítězství podle něj budou letos ve velkých cenách soupeřit čtyři týmy: tradičně Mercedes s Red Bullem a přidají se i Ferrari s McLarenem.
"Existuje možnost, že nás čeká naprosto impozantní rok," předvídá Horner po prvních testech před sezónou, která má čítat rekordních 23 závodů (za předpokladu, že Velká cena Ruska bude nahrazena jiným podnikem, např. Velkou cenou Turecka).
Budou o titul moci bojovat po velkých technických změnách za omezených rozpočtových stropů i jiné týmy než pouze Red Bull s Mercedesem, jak jsme byli zvyklí v předchozích ročnících? "Myslím, že ano. Ferrari v posledních několika letech bylo spícím obrem a nyní se probouzí. Má dobré auto," uznává šéf Red Bullu.
"McLaren, těžko říci, ale měli by být také nahoře," poukazuje na dobré výsledky stáje z Wokingu, která se na rozdíl od ostatních netrápila s poskakování (tzv. porpoisingem) svého vozu na rovinkách. "Spíše než jen Max a Lewis se do boje můžou zapojit také kluci Ferrari a McLarenu."
Verstappen, jenž podle holandských médií podepsal tento týden lukrativní 5letou smlouvu zaručující mu příjem až 50 mil. dolarů ročně, bude chtít opět porazit Hamiltona a obhájit svůj titul. V Barceloně byl s chováním nového vozu RB18 spokojený, pochvaloval si jeho vyvážení. Dle Red Bullu šlo o "pozitivní" začátek sezóny.
"Těžko něco předpovídat, odjeli jsme ale slušnou vzdálenost, o autě jsme se toho hodně naučili. Povzbuzující je, že dobře koreluje s našimi nástroji a predikcemi. Nezpůsobili jsme žádné červené vlajky, hodně slušná byla i spolehlivost," hodnotí Horner.
"Když jsem mluvil s Maxem po prvním dnu jízd, byl velmi uvolněný a hodně šťastný. Pochvaloval si možnost těsně následovat druhý vůz. Cítil, že dochází k menšímu narušení, a to mluvíme o trati jako je Barcelona. Někde jinde jako v Bahrajnu by předjíždění mělo být jednodušší," přibližuje zpětnou vazbu svého jezdce.
"Tato auta mají stále přední a zadní křídla. Dokud se jich nezbavíme... Můžete teď pozorovat jejich velikost, jsou celkem robustní." DRS se podle Hornera ještě dlouho nezbavíme. Kvůli čistějšímu vzduchu za vozy je slabší efekt aerodynamického stínu, který umožňoval jezdcům se na rovinkách dotáhnout za soupeře a pak zaútočit.
I když i Red Bull v Barceloně potýkal se zmíněným poskakováním svého vozu na hlavní rovince, starostí mu to moc nedělá. Věří svému zkušenému konstruktérovi Adrianovi Neweymu, jež v minulosti pracoval s vozy využívajícím přísavný efekt, když poprvé nastoupil do týmu Fittipaldi vedeným Harveyem Postlethwaitem nebo v jeho dalších letech s Marchem.
"Myslím, že jde o něco, s čím se potýkají všechny týmy. Jde samozřejmě o důsledek této aerodynamiky, ale podle mě to dokážeme utlumit. Jestli úplně odstranit, to nevím. Adrian tady působí už dostatečně dlouho, aby věděl o souvisejících komplikacích. Některé z těchto potíží pro něj nebyly neznámé, nebyly velkým překvapením," pokračuje šéf Red Bullu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.