Šéf Red Bullu Christian Horner očekává vyrovnanější průběh sezóny. O vítězství podle něj budou letos ve velkých cenách soupeřit čtyři týmy: tradičně Mercedes s Red Bullem a přidají se i Ferrari s McLarenem.
"Existuje možnost, že nás čeká naprosto impozantní rok," předvídá Horner po prvních testech před sezónou, která má čítat rekordních 23 závodů (za předpokladu, že Velká cena Ruska bude nahrazena jiným podnikem, např. Velkou cenou Turecka).
Budou o titul moci bojovat po velkých technických změnách za omezených rozpočtových stropů i jiné týmy než pouze Red Bull s Mercedesem, jak jsme byli zvyklí v předchozích ročnících? "Myslím, že ano. Ferrari v posledních několika letech bylo spícím obrem a nyní se probouzí. Má dobré auto," uznává šéf Red Bullu.
"McLaren, těžko říci, ale měli by být také nahoře," poukazuje na dobré výsledky stáje z Wokingu, která se na rozdíl od ostatních netrápila s poskakování (tzv. porpoisingem) svého vozu na rovinkách. "Spíše než jen Max a Lewis se do boje můžou zapojit také kluci Ferrari a McLarenu."
Verstappen, jenž podle holandských médií podepsal tento týden lukrativní 5letou smlouvu zaručující mu příjem až 50 mil. dolarů ročně, bude chtít opět porazit Hamiltona a obhájit svůj titul. V Barceloně byl s chováním nového vozu RB18 spokojený, pochvaloval si jeho vyvážení. Dle Red Bullu šlo o "pozitivní" začátek sezóny.
"Těžko něco předpovídat, odjeli jsme ale slušnou vzdálenost, o autě jsme se toho hodně naučili. Povzbuzující je, že dobře koreluje s našimi nástroji a predikcemi. Nezpůsobili jsme žádné červené vlajky, hodně slušná byla i spolehlivost," hodnotí Horner.
"Když jsem mluvil s Maxem po prvním dnu jízd, byl velmi uvolněný a hodně šťastný. Pochvaloval si možnost těsně následovat druhý vůz. Cítil, že dochází k menšímu narušení, a to mluvíme o trati jako je Barcelona. Někde jinde jako v Bahrajnu by předjíždění mělo být jednodušší," přibližuje zpětnou vazbu svého jezdce.
"Tato auta mají stále přední a zadní křídla. Dokud se jich nezbavíme... Můžete teď pozorovat jejich velikost, jsou celkem robustní." DRS se podle Hornera ještě dlouho nezbavíme. Kvůli čistějšímu vzduchu za vozy je slabší efekt aerodynamického stínu, který umožňoval jezdcům se na rovinkách dotáhnout za soupeře a pak zaútočit.
I když i Red Bull v Barceloně potýkal se zmíněným poskakováním svého vozu na hlavní rovince, starostí mu to moc nedělá. Věří svému zkušenému konstruktérovi Adrianovi Neweymu, jež v minulosti pracoval s vozy využívajícím přísavný efekt, když poprvé nastoupil do týmu Fittipaldi vedeným Harveyem Postlethwaitem nebo v jeho dalších letech s Marchem.
"Myslím, že jde o něco, s čím se potýkají všechny týmy. Jde samozřejmě o důsledek této aerodynamiky, ale podle mě to dokážeme utlumit. Jestli úplně odstranit, to nevím. Adrian tady působí už dostatečně dlouho, aby věděl o souvisejících komplikacích. Některé z těchto potíží pro něj nebyly neznámé, nebyly velkým překvapením," pokračuje šéf Red Bullu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.