Šéf Red Bullu Christian Horner očekává vyrovnanější průběh sezóny. O vítězství podle něj budou letos ve velkých cenách soupeřit čtyři týmy: tradičně Mercedes s Red Bullem a přidají se i Ferrari s McLarenem.
"Existuje možnost, že nás čeká naprosto impozantní rok," předvídá Horner po prvních testech před sezónou, která má čítat rekordních 23 závodů (za předpokladu, že Velká cena Ruska bude nahrazena jiným podnikem, např. Velkou cenou Turecka).
Budou o titul moci bojovat po velkých technických změnách za omezených rozpočtových stropů i jiné týmy než pouze Red Bull s Mercedesem, jak jsme byli zvyklí v předchozích ročnících? "Myslím, že ano. Ferrari v posledních několika letech bylo spícím obrem a nyní se probouzí. Má dobré auto," uznává šéf Red Bullu.
"McLaren, těžko říci, ale měli by být také nahoře," poukazuje na dobré výsledky stáje z Wokingu, která se na rozdíl od ostatních netrápila s poskakování (tzv. porpoisingem) svého vozu na rovinkách. "Spíše než jen Max a Lewis se do boje můžou zapojit také kluci Ferrari a McLarenu."
Verstappen, jenž podle holandských médií podepsal tento týden lukrativní 5letou smlouvu zaručující mu příjem až 50 mil. dolarů ročně, bude chtít opět porazit Hamiltona a obhájit svůj titul. V Barceloně byl s chováním nového vozu RB18 spokojený, pochvaloval si jeho vyvážení. Dle Red Bullu šlo o "pozitivní" začátek sezóny.
"Těžko něco předpovídat, odjeli jsme ale slušnou vzdálenost, o autě jsme se toho hodně naučili. Povzbuzující je, že dobře koreluje s našimi nástroji a predikcemi. Nezpůsobili jsme žádné červené vlajky, hodně slušná byla i spolehlivost," hodnotí Horner.
"Když jsem mluvil s Maxem po prvním dnu jízd, byl velmi uvolněný a hodně šťastný. Pochvaloval si možnost těsně následovat druhý vůz. Cítil, že dochází k menšímu narušení, a to mluvíme o trati jako je Barcelona. Někde jinde jako v Bahrajnu by předjíždění mělo být jednodušší," přibližuje zpětnou vazbu svého jezdce.
"Tato auta mají stále přední a zadní křídla. Dokud se jich nezbavíme... Můžete teď pozorovat jejich velikost, jsou celkem robustní." DRS se podle Hornera ještě dlouho nezbavíme. Kvůli čistějšímu vzduchu za vozy je slabší efekt aerodynamického stínu, který umožňoval jezdcům se na rovinkách dotáhnout za soupeře a pak zaútočit.
I když i Red Bull v Barceloně potýkal se zmíněným poskakováním svého vozu na hlavní rovince, starostí mu to moc nedělá. Věří svému zkušenému konstruktérovi Adrianovi Neweymu, jež v minulosti pracoval s vozy využívajícím přísavný efekt, když poprvé nastoupil do týmu Fittipaldi vedeným Harveyem Postlethwaitem nebo v jeho dalších letech s Marchem.
"Myslím, že jde o něco, s čím se potýkají všechny týmy. Jde samozřejmě o důsledek této aerodynamiky, ale podle mě to dokážeme utlumit. Jestli úplně odstranit, to nevím. Adrian tady působí už dostatečně dlouho, aby věděl o souvisejících komplikacích. Některé z těchto potíží pro něj nebyly neznámé, nebyly velkým překvapením," pokračuje šéf Red Bullu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.