Jestli nás něco zaujal na nových vozech během testů v Barceloně, byly to agresivně tvarované bočnice Red Bullu s 'rtem' v jejich přední části. Mercedes přiznal, že se tímto řešením jeho inženýři v továrně již zabývají.
Technický ředitel Stříbrný šípů Mike Elliot prozradil, že se jeho tým pečlivě zabývá konceptem agresivní bočnic RB18 z dílny konstruktéra Adriana Neweyho. Red Bull při testech v Barceloně nastoupil se zcela odlišným autem, než které ukazoval v oficiální prezentaci.
Na voze postaveném podle úplně nových technický pravidel je celá řada inovací od předního křídla přes pull-rod zavěšení vpředu přes bočnice až po zadní zavěšení. Není tedy divu, že Red Bull zaujal nejen nás novináře či fanoušky Formule 1, ale i aerodynamiky v padoku - včetně těch z Mercedesu.
"Vypadají zajímavě. Odjedeme a budeme o tom přemýšlet," uvádí Elliot na adresu "zajímavých" bočnic Red Bullu. Sleduje Mercedes technické nápady, které se objevily na vozech soupeřů? "Kluci v továrně se tomu věnují," odpovídá dále.
Zatímco v předchozích letech se monoposty podobaly jeden druhému jako vejce vejci - pokud by měly stejné zbarvení, těžko byste auta různých týmů rozeznali, letos díky se díky novým pravidlům hodně liší. Konstruktéři sáhli po různých řešeních bočnic.
Mercedes sáhl po podobném konceptu jako Red Bull - oba mají obdélníkové, úzké vstupní otvory, zatímco ostatní je mají širší - Ferrari a Aston Martin volí dokonce maximální povolenou šířku ve snaze bojovat s úplavem vznikajícím za předními koly.
Pokud jde o to, co se děje za těchto nových pravidel, úplně jsme změnili způsob, jakým řídíme úplav za koly, snažili jsme se ho zlepšit s ohledem na předjíždění. Nemůžeme moc optimalizovat a řídit proudění od kol, které to pak vozu za vámi kazí," vysvětluje Elliot.
"Různé týmy k tomu volí různé přístupy. Některé se rozhodly pro velké, široké bočnice ve snaze řídit tímto způsobem úplav za koly a my jsme šli do užšího řešení a vůz jsme zapouzdřili, abychom to mohli udělat. Realita je taková, že se auta hodně vyvinou mezi současností a prvním závodem. Spatříte nástup odlišných řešení," upozorňuje technický ředitel Mercedesu.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace