Jestli nás něco zaujal na nových vozech během testů v Barceloně, byly to agresivně tvarované bočnice Red Bullu s 'rtem' v jejich přední části. Mercedes přiznal, že se tímto řešením jeho inženýři v továrně již zabývají.
Technický ředitel Stříbrný šípů Mike Elliot prozradil, že se jeho tým pečlivě zabývá konceptem agresivní bočnic RB18 z dílny konstruktéra Adriana Neweyho. Red Bull při testech v Barceloně nastoupil se zcela odlišným autem, než které ukazoval v oficiální prezentaci.
Na voze postaveném podle úplně nových technický pravidel je celá řada inovací od předního křídla přes pull-rod zavěšení vpředu přes bočnice až po zadní zavěšení. Není tedy divu, že Red Bull zaujal nejen nás novináře či fanoušky Formule 1, ale i aerodynamiky v padoku - včetně těch z Mercedesu.
"Vypadají zajímavě. Odjedeme a budeme o tom přemýšlet," uvádí Elliot na adresu "zajímavých" bočnic Red Bullu. Sleduje Mercedes technické nápady, které se objevily na vozech soupeřů? "Kluci v továrně se tomu věnují," odpovídá dále.
Zatímco v předchozích letech se monoposty podobaly jeden druhému jako vejce vejci - pokud by měly stejné zbarvení, těžko byste auta různých týmů rozeznali, letos díky se díky novým pravidlům hodně liší. Konstruktéři sáhli po různých řešeních bočnic.
Mercedes sáhl po podobném konceptu jako Red Bull - oba mají obdélníkové, úzké vstupní otvory, zatímco ostatní je mají širší - Ferrari a Aston Martin volí dokonce maximální povolenou šířku ve snaze bojovat s úplavem vznikajícím za předními koly.
Pokud jde o to, co se děje za těchto nových pravidel, úplně jsme změnili způsob, jakým řídíme úplav za koly, snažili jsme se ho zlepšit s ohledem na předjíždění. Nemůžeme moc optimalizovat a řídit proudění od kol, které to pak vozu za vámi kazí," vysvětluje Elliot.
"Různé týmy k tomu volí různé přístupy. Některé se rozhodly pro velké, široké bočnice ve snaze řídit tímto způsobem úplav za koly a my jsme šli do užšího řešení a vůz jsme zapouzdřili, abychom to mohli udělat. Realita je taková, že se auta hodně vyvinou mezi současností a prvním závodem. Spatříte nástup odlišných řešení," upozorňuje technický ředitel Mercedesu.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.