Ve středu začalo za zavřenými dveřmi společné testování týmů Formule 1. Přinesli jsme vám zprávy z jeho průběhu. Během dopoledne kralovalo Ferrari, odpoledne se však do čela dostal jako jediný s časem pod 1:20 min Lando Norris s McLarenem.
Dnes v Barceloně začalo letošní testování vozů Formule 1. Všech deset týmů bylo na místě a hned ráno ještě Haas přestavil svůj monopost pro novou sezónu. Jezdci a týmy budou po tři dny zkoušet a ladit vozy.
Během prvního dopoledne bylo nejrychlejší Ferrari, konkrétně Charles Leclerc s časem 1:20.165 min. A optimismus do Itálie poslal i druhý jezdec v rudém, Carlos Sainz, který dojel nakonec třetí. Do čela se totiž odpoledne dostal Lando Norris s McLarenem, který projel trať za 1:19,568 min a najel 103 kol. Za zmíněnou trojicí se zařadily Mercedesy v pořadí Russell, Hamilton.
Konečné pořadí 1. dne
Průběh dne:
18:00 A je konec prvního dne. Norrise již nikdo nepřekonal.
17:50 A máme tu závěrečná kola. Zlepšuje se Norris, který ze svého nejlepšího času ještě ukrojil 0,4 sek. Stroll jde před Latifiho a zlepšil se také Alonso.
17:40 U Hamiltona proběhal změna nastavení a mechanici si prý dávali jako obvykle při testech pozor, aby nikdo neviděl víc, než je nutné.
17:36 A Schumacher vyráží na trať! Na sadě C3 zajel 1:23,009 a zařadil se na dvanácté místo. Krouží Cunoda a také Norris pokračuje ve sbírání kilometrů.
17:26 Lando Norris na to šlápl a jde do čela s časem 1:19,951 min na sadě C4. Zlepšil se také Albon a na trať se vydal Hamilton, který zajel čas 1:20,929 min.
Mattia watches on as we approach 140 laps completed for today 👀#essereFerrari 🔴 #F1Testing pic.twitter.com/detsJmntel
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 202217:20 U Haasu mechanici pracují na opravách. Potíží je poškozená podlaha a jezdci toho dnes moc nepředvedli. Naopak potřebné kilometry po pomalejším rozjezdu nabírá Bottas.
17:01 Zbývá poslední hodina a podmínky jsou stále dobré, na trať se vydal Alonso.
16:58 Přidal se k nim i Bottas, který zajel čas 1:22,831 min na sadě C3.
16:51 Na trati se společně prohání Sainz a Verstappen.
Lunch has been had. Back to testing 🙌#F1Testing pic.twitter.com/7rHDuoXN4Y
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 202216:29 Hranici 100 kol pokořilo také Alpine.
16:11 Porychlil také Hamilton 1:21. 032. Brit se zařadil tři desetiny za Russella.
16:07 Stroll zrychluje.
15:58 Nejvíce kol zatím najelo Ferrari, Mercedes a Red Bull.
15:19 V garáži McLarenu se pracuje na voze Landa Norrise.
The #RB18 laying down some rubber 🏁 pic.twitter.com/Qk00YPgDPt
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 202214:54 Sainz jezdí s nejměkčím obutím. Prozatím je sedmý.
14:43 Hamilton 1:23, 382.
14:35 Přidávají se také Sainz a Hamilton.
14:26 A už krouží taky mistr světa Max Verstappen.
14:18 Bottas na trati. 1:26, 788.
14:12 Hamilton Mercedesu věří. Tvrdí, že jeho tým nedělá chyby a že určitě postavil dobré auto.
14:00 Zelená pokračujeme
13:00 Končí dopolední část, nejrychlejší čas v ní předvedl Leclerc s Ferrari, Kubica většinu dne prostál v garáži. Odpoledne dojde k výměně jezdců u Alfy Romeo (nastoupí Bottas), Aston Martinu (Stroll), Ferrari (Sainz), Haasu (Schumacher), Mercedesu (Hamilton) a Williamsu (Albon).
12:47 Polák s Alfou Romeo zajíždí měřené kolo - 1:25,909 min.
12:42 Na dráze konečně Kubica po ranní instalaci. Jeho sponzora Orlen ta kola na dráze vzhledem k prostojům vycházejí dost draze.
12:40 Pohled na přitažlivá pozadí nových aut (pro přiblížení klikněte na foto):
12:35 Jak se změnily procedury při testech? "Misto pět kol jich raději zajíždíme deset. S těmito novými vozy se toho více naučíte," odpovídá jeden z F1 inženýrů.
12:30 Williams má celou přední část potřísněnou zelenožlutým flow-visem, uhýbá z cesty AlfěTauri.
12:25 Vettel šplhá na 4. míst - 1:21,551, středně-tvrdé pneumatiky.
12:15 Mercedes a Ferrari už projíždějí zatáčku č. 9 naplno, což je působivé vzhledem k tomu, že jde o nové vozy, navíc o 50 kg těžší. Přísavný efekt ve vyšších rychlostech funguje slušně!
12:10 Russell jezdil chvíli nalepený na Leclerca, zřejmě sbíral informace o tom, jak se jezdí za jiným vozem. Soupeři se na takovém cvičení těžko budou domlouvat, budou jen využívat naskytnuvších se ojedinělých příležitostí - výjimkou může být pouze Red Bull s dceřinou AlphouTauri.
12:00 Začíná poslední hodinka dopolední části. Týmy procházejí data, aby mohli patřičně upravit své odpolední programy. Kromě svých nových vozů chtějí také poznat všech pět směsí nových 18" pneumatik Pirelli.
11:55 Zadní část nového Stříbrného šípu W13:
11:45 Leclerc posouvá Ferrari na první místo - 1:22,135 na středně-tvrdé směsi (C3) pneumatik.
11:35 Haas přiznává potíže s benzínovým čerpadlem. Alpine trápí DRS mechanismu, který neovládá spolehlivě horní klapku zadního křídla. Alonso nemůže využívat DRS na rovinkách.
11:25 Pohled na zadní část rudého monopostu:
11:15 Slunce svítí, teploty jsou jinak ale poměrně nízké: vzduch 13 °C, asfalt 20 °C.
11:10 Max se dostává na druhou příčku: 1:22,246 min, na čele je Russell (1:21,039).
10:55 Kubica toho zatím moc neujel, ale dle informací Alfy Romeo se příliš neodchylují od svých plánů, momentálně procházejí všechny procesy.
10:45 Pár čísel z konce hlavní rovinky: 1. Verstappen 316 km/h, 2. Latifi 314 km/h, 3. Cunoda 312 km/h.
10:35 Další pohled na Red Bull RB18 a jeho agresivní bočnice:
10:25 Piloti zaznamenávají drobná zlepšení, stále bez přerušení, což je dobrou zprávou.
10:15 Ferrari krouží, má zatím nejvyšší počet kol: 23.
10:05 Hamilton sleduje výjezd z boxů svého nového týmového kolegy:
8:58am. Just couldn’t wait to get out there, could you @GeorgeRussell63 😉 Our week starts here. 🤜🤛 pic.twitter.com/6mppcJUK1M
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 20229:55 Registrujeme nejrychlejší čas Leclerca na C2 pneumatikách: 1:21,178 min. Za ním se řadí Cunoda (1:22,692), Verstappen (1:23,038), Alonso (1:23,317), Vettel (1:25,007) a Russell (1:25,548).
9:50 Jak během testování rozlišit různé směsi pneumatik? To prozrazuje obrázek níže. Pirelli přivezlo pět druhů hladkých pneumatik (nejměkčí C5, nejtvrdší C1), intermediálky a pneumatiky do deště. Každý tým dostane 30 sad hladkých, 3 sady intermediálek a 3 sady pneumatik do deště
Týmy mohou slicky zahřívat maximálně na 70 °C. Předepsány jsou minimální tlaky (vpředu 21,5 psi, vzadu 18 psi) i odklon (-3,25 ° vpředu a -1,75 ° vzadu).
9:45 Po menším zdržení konečně opouští garáž také Schumacher s Haasem VF-22.
9:40 Red Bull je po McLarenu dalším týmem, který zvolil přední pull-rod zavěšení. Bočnice má nejagresivnější, podseknuté bočnice. Přední křídlo je spojeno s nosem druhým prvkem, u ostatních prvním prvkem (hlavním profilem).
9:33 Do čela se nám mezitím posunuli piloti Hondy: 1. Verstappen (1:23,524), 2. Cunoda (1:23,914), 3. Vettel se stylovým časem (1:25,007), 4. Russell (1:25,548), 5. Leclerc (1:35,600).
9:30 Alfa Romeo se stále nevybarvila, jezdí v kamufláži. Oficiální prezentaci plánuje až na neděli 27. února.
🕵🏻♂️ pic.twitter.com/iJLwX8EsW9
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 23, 20229:25 Týmy se dnes budou snažit ujet co nejvíce kol, opravdu potřebují maximálně využít příležitost a poznat zcela nová auta, obzvlášť kvůli špatné předpovědi na pátek. K dispozici budou mít sice ještě jeden třídenní test v Bahrajnu příští měsíc, ale ten je plánován pouze týden před prvním závodem, tudíž již nezbude moc času na nápravu větších problémů. Slabiny musí odhalit již nyní v Barceloně, pokud chtějí sezónu zahájit konkurenceschopně.
9:20 Instalační kolo má za sebou už také Alonso. Jde o jeho 20. předsezónní test.
First official installation lap for the #A522 completed by @alo_oficial. That’s his 20th pre-season test, and the #A522’s first! #F1Testing pic.twitter.com/4awG0rgRk4
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 20229:15 O Red Bull je zájem. I když všechny týmy již absolvovaly soukromý test věnovaný systémovým kontrolám, rakouskému týmu moc snímků neuniklo. Nyní jej můžeme konečně blíže prozkoumat.
9:12 Mercedes se dostává na 1:27,730 min, k rychlým časům to má stále daleko.
9:10 Nejrychlejší kolo má zatím na kontě Russell (1:31,781 min), následuje Verstappen (1:37,633) a Leclerc (1:51,839). Norris, Vettel, Latifi a Cunoda zamířili po instalačním okruhu do boxů.
9:04 McLaren se jako první objevil na dráze, následuje jej Russell s Mercedesem, poté Vettel, Leclerc, Verstappen a Latifi.
9:00 V boxové uličce je první den obvykle spousta novinářů, fotografů a televizních štábů. Tentokrát ale F1 rozhodla, že se první předsezónní test odbude za zavřenými dveřmi a bez přístupné živé časomíry. Budeme se vám snažit zprostředkovat alespoň to nejdůležitější z testů.
Vozy na trať vyrazí v 9 h našeho času, kroužit budou s hodinovou obědovou přestávkou (13 - 14 h) až do 18 h.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.