Ve středu začalo za zavřenými dveřmi společné testování týmů Formule 1. Přinesli jsme vám zprávy z jeho průběhu. Během dopoledne kralovalo Ferrari, odpoledne se však do čela dostal jako jediný s časem pod 1:20 min Lando Norris s McLarenem.
Dnes v Barceloně začalo letošní testování vozů Formule 1. Všech deset týmů bylo na místě a hned ráno ještě Haas přestavil svůj monopost pro novou sezónu. Jezdci a týmy budou po tři dny zkoušet a ladit vozy.
Během prvního dopoledne bylo nejrychlejší Ferrari, konkrétně Charles Leclerc s časem 1:20.165 min. A optimismus do Itálie poslal i druhý jezdec v rudém, Carlos Sainz, který dojel nakonec třetí. Do čela se totiž odpoledne dostal Lando Norris s McLarenem, který projel trať za 1:19,568 min a najel 103 kol. Za zmíněnou trojicí se zařadily Mercedesy v pořadí Russell, Hamilton.
Konečné pořadí 1. dne
Průběh dne:
18:00 A je konec prvního dne. Norrise již nikdo nepřekonal.
17:50 A máme tu závěrečná kola. Zlepšuje se Norris, který ze svého nejlepšího času ještě ukrojil 0,4 sek. Stroll jde před Latifiho a zlepšil se také Alonso.
17:40 U Hamiltona proběhal změna nastavení a mechanici si prý dávali jako obvykle při testech pozor, aby nikdo neviděl víc, než je nutné.
17:36 A Schumacher vyráží na trať! Na sadě C3 zajel 1:23,009 a zařadil se na dvanácté místo. Krouží Cunoda a také Norris pokračuje ve sbírání kilometrů.
17:26 Lando Norris na to šlápl a jde do čela s časem 1:19,951 min na sadě C4. Zlepšil se také Albon a na trať se vydal Hamilton, který zajel čas 1:20,929 min.
Mattia watches on as we approach 140 laps completed for today 👀#essereFerrari 🔴 #F1Testing pic.twitter.com/detsJmntel
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 202217:20 U Haasu mechanici pracují na opravách. Potíží je poškozená podlaha a jezdci toho dnes moc nepředvedli. Naopak potřebné kilometry po pomalejším rozjezdu nabírá Bottas.
17:01 Zbývá poslední hodina a podmínky jsou stále dobré, na trať se vydal Alonso.
16:58 Přidal se k nim i Bottas, který zajel čas 1:22,831 min na sadě C3.
16:51 Na trati se společně prohání Sainz a Verstappen.
Lunch has been had. Back to testing 🙌#F1Testing pic.twitter.com/7rHDuoXN4Y
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 202216:29 Hranici 100 kol pokořilo také Alpine.
16:11 Porychlil také Hamilton 1:21. 032. Brit se zařadil tři desetiny za Russella.
16:07 Stroll zrychluje.
15:58 Nejvíce kol zatím najelo Ferrari, Mercedes a Red Bull.
15:19 V garáži McLarenu se pracuje na voze Landa Norrise.
The #RB18 laying down some rubber 🏁 pic.twitter.com/Qk00YPgDPt
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 202214:54 Sainz jezdí s nejměkčím obutím. Prozatím je sedmý.
14:43 Hamilton 1:23, 382.
14:35 Přidávají se také Sainz a Hamilton.
14:26 A už krouží taky mistr světa Max Verstappen.
14:18 Bottas na trati. 1:26, 788.
14:12 Hamilton Mercedesu věří. Tvrdí, že jeho tým nedělá chyby a že určitě postavil dobré auto.
14:00 Zelená pokračujeme
13:00 Končí dopolední část, nejrychlejší čas v ní předvedl Leclerc s Ferrari, Kubica většinu dne prostál v garáži. Odpoledne dojde k výměně jezdců u Alfy Romeo (nastoupí Bottas), Aston Martinu (Stroll), Ferrari (Sainz), Haasu (Schumacher), Mercedesu (Hamilton) a Williamsu (Albon).
12:47 Polák s Alfou Romeo zajíždí měřené kolo - 1:25,909 min.
12:42 Na dráze konečně Kubica po ranní instalaci. Jeho sponzora Orlen ta kola na dráze vzhledem k prostojům vycházejí dost draze.
12:40 Pohled na přitažlivá pozadí nových aut (pro přiblížení klikněte na foto):
12:35 Jak se změnily procedury při testech? "Misto pět kol jich raději zajíždíme deset. S těmito novými vozy se toho více naučíte," odpovídá jeden z F1 inženýrů.
12:30 Williams má celou přední část potřísněnou zelenožlutým flow-visem, uhýbá z cesty AlfěTauri.
12:25 Vettel šplhá na 4. míst - 1:21,551, středně-tvrdé pneumatiky.
12:15 Mercedes a Ferrari už projíždějí zatáčku č. 9 naplno, což je působivé vzhledem k tomu, že jde o nové vozy, navíc o 50 kg těžší. Přísavný efekt ve vyšších rychlostech funguje slušně!
12:10 Russell jezdil chvíli nalepený na Leclerca, zřejmě sbíral informace o tom, jak se jezdí za jiným vozem. Soupeři se na takovém cvičení těžko budou domlouvat, budou jen využívat naskytnuvších se ojedinělých příležitostí - výjimkou může být pouze Red Bull s dceřinou AlphouTauri.
12:00 Začíná poslední hodinka dopolední části. Týmy procházejí data, aby mohli patřičně upravit své odpolední programy. Kromě svých nových vozů chtějí také poznat všech pět směsí nových 18" pneumatik Pirelli.
11:55 Zadní část nového Stříbrného šípu W13:
11:45 Leclerc posouvá Ferrari na první místo - 1:22,135 na středně-tvrdé směsi (C3) pneumatik.
11:35 Haas přiznává potíže s benzínovým čerpadlem. Alpine trápí DRS mechanismu, který neovládá spolehlivě horní klapku zadního křídla. Alonso nemůže využívat DRS na rovinkách.
11:25 Pohled na zadní část rudého monopostu:
11:15 Slunce svítí, teploty jsou jinak ale poměrně nízké: vzduch 13 °C, asfalt 20 °C.
11:10 Max se dostává na druhou příčku: 1:22,246 min, na čele je Russell (1:21,039).
10:55 Kubica toho zatím moc neujel, ale dle informací Alfy Romeo se příliš neodchylují od svých plánů, momentálně procházejí všechny procesy.
10:45 Pár čísel z konce hlavní rovinky: 1. Verstappen 316 km/h, 2. Latifi 314 km/h, 3. Cunoda 312 km/h.
10:35 Další pohled na Red Bull RB18 a jeho agresivní bočnice:
10:25 Piloti zaznamenávají drobná zlepšení, stále bez přerušení, což je dobrou zprávou.
10:15 Ferrari krouží, má zatím nejvyšší počet kol: 23.
10:05 Hamilton sleduje výjezd z boxů svého nového týmového kolegy:
8:58am. Just couldn’t wait to get out there, could you @GeorgeRussell63 😉 Our week starts here. 🤜🤛 pic.twitter.com/6mppcJUK1M
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 20229:55 Registrujeme nejrychlejší čas Leclerca na C2 pneumatikách: 1:21,178 min. Za ním se řadí Cunoda (1:22,692), Verstappen (1:23,038), Alonso (1:23,317), Vettel (1:25,007) a Russell (1:25,548).
9:50 Jak během testování rozlišit různé směsi pneumatik? To prozrazuje obrázek níže. Pirelli přivezlo pět druhů hladkých pneumatik (nejměkčí C5, nejtvrdší C1), intermediálky a pneumatiky do deště. Každý tým dostane 30 sad hladkých, 3 sady intermediálek a 3 sady pneumatik do deště
Týmy mohou slicky zahřívat maximálně na 70 °C. Předepsány jsou minimální tlaky (vpředu 21,5 psi, vzadu 18 psi) i odklon (-3,25 ° vpředu a -1,75 ° vzadu).
9:45 Po menším zdržení konečně opouští garáž také Schumacher s Haasem VF-22.
9:40 Red Bull je po McLarenu dalším týmem, který zvolil přední pull-rod zavěšení. Bočnice má nejagresivnější, podseknuté bočnice. Přední křídlo je spojeno s nosem druhým prvkem, u ostatních prvním prvkem (hlavním profilem).
9:33 Do čela se nám mezitím posunuli piloti Hondy: 1. Verstappen (1:23,524), 2. Cunoda (1:23,914), 3. Vettel se stylovým časem (1:25,007), 4. Russell (1:25,548), 5. Leclerc (1:35,600).
9:30 Alfa Romeo se stále nevybarvila, jezdí v kamufláži. Oficiální prezentaci plánuje až na neděli 27. února.
🕵🏻♂️ pic.twitter.com/iJLwX8EsW9
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 23, 20229:25 Týmy se dnes budou snažit ujet co nejvíce kol, opravdu potřebují maximálně využít příležitost a poznat zcela nová auta, obzvlášť kvůli špatné předpovědi na pátek. K dispozici budou mít sice ještě jeden třídenní test v Bahrajnu příští měsíc, ale ten je plánován pouze týden před prvním závodem, tudíž již nezbude moc času na nápravu větších problémů. Slabiny musí odhalit již nyní v Barceloně, pokud chtějí sezónu zahájit konkurenceschopně.
9:20 Instalační kolo má za sebou už také Alonso. Jde o jeho 20. předsezónní test.
First official installation lap for the #A522 completed by @alo_oficial. That’s his 20th pre-season test, and the #A522’s first! #F1Testing pic.twitter.com/4awG0rgRk4
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 20229:15 O Red Bull je zájem. I když všechny týmy již absolvovaly soukromý test věnovaný systémovým kontrolám, rakouskému týmu moc snímků neuniklo. Nyní jej můžeme konečně blíže prozkoumat.
9:12 Mercedes se dostává na 1:27,730 min, k rychlým časům to má stále daleko.
9:10 Nejrychlejší kolo má zatím na kontě Russell (1:31,781 min), následuje Verstappen (1:37,633) a Leclerc (1:51,839). Norris, Vettel, Latifi a Cunoda zamířili po instalačním okruhu do boxů.
9:04 McLaren se jako první objevil na dráze, následuje jej Russell s Mercedesem, poté Vettel, Leclerc, Verstappen a Latifi.
9:00 V boxové uličce je první den obvykle spousta novinářů, fotografů a televizních štábů. Tentokrát ale F1 rozhodla, že se první předsezónní test odbude za zavřenými dveřmi a bez přístupné živé časomíry. Budeme se vám snažit zprostředkovat alespoň to nejdůležitější z testů.
Vozy na trať vyrazí v 9 h našeho času, kroužit budou s hodinovou obědovou přestávkou (13 - 14 h) až do 18 h.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.