Fernando Alonso se v rozhovorech po představení nového vozu Alpine A522 vyjádřil k odvolání Michaela Masiho z funkce ředitele závodů FIA. A doufá, že kontroverzní události v Abú Zabí nejsou tou hlavní příčinou jeho odvolání.
Masi byl kritizován kvůli poslední fáze safety car, který byl před posledním kolem stažen z okruhu a některým pilotům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se zpět do stejného kola s vítězem tak, aby nepřekáželi bitvě o titul mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
FIA po zásahu svého nového prezidenta Muhamada Sulajíma bude mít nyní dva závodní ředitele, kteří se budou střídat: Eduarda Freitase a Nielse Witticha. Někteří se kvůli tomu obávají další nekonzistence v rozhodování.
Alonso přitom loni patřil k nejhlasitějším kritikům toho, jak jsou závody vedeny a jak komisaři při některých incidentech rozhodují a jaké penalizace udělují či někdy odmítají udělit - zejména po startech závodů, kdy si spousta jezdců zkracovala první zatáčku.
Na otázku, co říká na změny na postu ředitele závodů, španělský pilot odpovídá: "Myslím, že nový prezident samozřejmě chtěl, aby vše bylo v pořádku. Několikrát jsem řekl, že Muhamada má rád, líbí se mi jeho přístup. Pokud si tedy myslí, že jsme v tomto potřebovali nové nápady, pak je to dobré pro všechny, jsem s tím spokojený."
Poté se vrací k poslední velké ceně loňského ročníku, v níž se v posledním kole rozhodlo o titulu pro Verstappena: "K celé záležitosti kolem Abú Zabí mám možná trochu jiný názor. Nemyslím si, že by tam bylo cokoliv špatně. Podle mě nemění závodní ředitele kvůli Abú Zabí - alespoň v to doufám!"
Alonso je nyní již v Barceloně, kde dnes začíná společné třídenní testování týmů Formule 1. Za volantem nového modro-růžového vozu A522 se bude střídat se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Francouzský tým letos na rozdíl od ostatních postavil zcela novou pohonnou jednotku a doufá, že se posune dopředu a bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.