Fernando Alonso se v rozhovorech po představení nového vozu Alpine A522 vyjádřil k odvolání Michaela Masiho z funkce ředitele závodů FIA. A doufá, že kontroverzní události v Abú Zabí nejsou tou hlavní příčinou jeho odvolání.
Masi byl kritizován kvůli poslední fáze safety car, který byl před posledním kolem stažen z okruhu a některým pilotům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se zpět do stejného kola s vítězem tak, aby nepřekáželi bitvě o titul mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
FIA po zásahu svého nového prezidenta Muhamada Sulajíma bude mít nyní dva závodní ředitele, kteří se budou střídat: Eduarda Freitase a Nielse Witticha. Někteří se kvůli tomu obávají další nekonzistence v rozhodování.
Alonso přitom loni patřil k nejhlasitějším kritikům toho, jak jsou závody vedeny a jak komisaři při některých incidentech rozhodují a jaké penalizace udělují či někdy odmítají udělit - zejména po startech závodů, kdy si spousta jezdců zkracovala první zatáčku.
Na otázku, co říká na změny na postu ředitele závodů, španělský pilot odpovídá: "Myslím, že nový prezident samozřejmě chtěl, aby vše bylo v pořádku. Několikrát jsem řekl, že Muhamada má rád, líbí se mi jeho přístup. Pokud si tedy myslí, že jsme v tomto potřebovali nové nápady, pak je to dobré pro všechny, jsem s tím spokojený."
Poté se vrací k poslední velké ceně loňského ročníku, v níž se v posledním kole rozhodlo o titulu pro Verstappena: "K celé záležitosti kolem Abú Zabí mám možná trochu jiný názor. Nemyslím si, že by tam bylo cokoliv špatně. Podle mě nemění závodní ředitele kvůli Abú Zabí - alespoň v to doufám!"
Alonso je nyní již v Barceloně, kde dnes začíná společné třídenní testování týmů Formule 1. Za volantem nového modro-růžového vozu A522 se bude střídat se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Francouzský tým letos na rozdíl od ostatních postavil zcela novou pohonnou jednotku a doufá, že se posune dopředu a bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.