Fernando Alonso se v rozhovorech po představení nového vozu Alpine A522 vyjádřil k odvolání Michaela Masiho z funkce ředitele závodů FIA. A doufá, že kontroverzní události v Abú Zabí nejsou tou hlavní příčinou jeho odvolání.
Masi byl kritizován kvůli poslední fáze safety car, který byl před posledním kolem stažen z okruhu a některým pilotům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se zpět do stejného kola s vítězem tak, aby nepřekáželi bitvě o titul mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.
FIA po zásahu svého nového prezidenta Muhamada Sulajíma bude mít nyní dva závodní ředitele, kteří se budou střídat: Eduarda Freitase a Nielse Witticha. Někteří se kvůli tomu obávají další nekonzistence v rozhodování.
Alonso přitom loni patřil k nejhlasitějším kritikům toho, jak jsou závody vedeny a jak komisaři při některých incidentech rozhodují a jaké penalizace udělují či někdy odmítají udělit - zejména po startech závodů, kdy si spousta jezdců zkracovala první zatáčku.
Na otázku, co říká na změny na postu ředitele závodů, španělský pilot odpovídá: "Myslím, že nový prezident samozřejmě chtěl, aby vše bylo v pořádku. Několikrát jsem řekl, že Muhamada má rád, líbí se mi jeho přístup. Pokud si tedy myslí, že jsme v tomto potřebovali nové nápady, pak je to dobré pro všechny, jsem s tím spokojený."
Poté se vrací k poslední velké ceně loňského ročníku, v níž se v posledním kole rozhodlo o titulu pro Verstappena: "K celé záležitosti kolem Abú Zabí mám možná trochu jiný názor. Nemyslím si, že by tam bylo cokoliv špatně. Podle mě nemění závodní ředitele kvůli Abú Zabí - alespoň v to doufám!"
Alonso je nyní již v Barceloně, kde dnes začíná společné třídenní testování týmů Formule 1. Za volantem nového modro-růžového vozu A522 se bude střídat se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem. Francouzský tým letos na rozdíl od ostatních postavil zcela novou pohonnou jednotku a doufá, že se posune dopředu a bude moci bojovat s těmi nejlepšími o vítězství.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.