Alpine je předposledním týmem, který oficiálně ukázal svůj monopost pro sezónu 2022, která má přinést lepší závodní podívanou díky nové aerodynamické filozofii stavějící na přísavném efektu. Dokáže s ním Fernando Alonso a Esteban Ocon bojovat na čele?
Bývalý Renault se po loňském přejmenování na Alpine sice dočkal jednoho vítězství (ve Velké ceně Maďarska), na výraznější úspěchy však již dlouho čeká - naposledy se ze zisku titulu těšil v sezónách 2005 a 2006 s Fernandem Alonsem, jenž se loni do Enstone vrátil.
V F1 si sám vyrábí i pohonné jednotky, které od něj však nikdo neodebírá. Pro letošní sezónu postavil společně s monopostem zcela nový motor Renault E-Tech RE22 - konečně přešel na koncept s oddělenou turbínou a kompresorem, což byl původně nápad Mercedesu, jenž takto vstoupil do hybridní éry.
Sám si je dobře vědom, že musí zvýšit jeho výkon, aby mohl opět bojovat na čele. "Buď se zaměříte na spolehlivost nebo na výkonnost, je to těžké zlepšovat obojí," popisuje výkonný ředitel Laurent Rosi. Svému týmu přikázal, aby se raději zaměřil na výkonnost.
Are you in love? Because we are in love 😍 💙 in the comments if you’re with us!#A522Launch pic.twitter.com/Ebr2dqzf8q
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 21, 2022"Je to lepší než být spokojený jen se spolehlivým motorem, který není výkonný... my jsme ho zcela předělali. Když říká, že je úplně nový, tak jde i samotný koncept. V první řadě jde o oddělení tura, ale to je pouze jeden z viditelný prvků, který přispěje ke kompaktnosti, umožní nám jej posunout blíže k jezdci, a tudíž změnit těžiště vozu," prozrazuje dále.
"Je lehčí, dokáže pracovat při podstatně širším rozmezí podmínek, teplot a tlaku. Pro nás jde opravdu o věc, která mění hru. Doufá, že nám umožní dostihnout ty na čele a stáhnout náskok," dodává výkonný ředitel francouzského týmu.
Modrorůžový vůz Alpine představil ve dvou barevných verzích, tu s převládajícím podílem růžové (dle sponzora BWT) bude použita pouze v úvodních dvou závodech (Bahrajn a Katar).
FotogalerieCharles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.