Hamilton pokračuje, Mercedes odhalil nový W13 - obhájí s ním mistrovský titul?

Mercedes-AMG F1 W13 E Performance
Mercedes-AMG F1 W13 E Performance, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 18. února 2022 06:55
Sdílej:

Mercedes prezentuje svůj monopost F1 W13 E Performance, s nímž chce pokračovat ve sběru mistrovských titulů. Bude úspěšný i po velké změně technických pravidel, kdy jej silní konstruktéři v podobě Ferrari či Red Bullu chtějí konečně porazit?

Dobrou zprávou pro F1 je pokračování Lewise Hamiltona v závodění. Brit bude mít letos extra motivaci vybojovat šampionát, o který jej loni v posledním kole připravil Max Verstappen z Red Bullu. Týmovým kolegou místo Valtteriho Bottase mu letos bude mladý George Russell, jenž sbíral zkušenosti ve Williamsu.

"Jsem z nových aut nadšený, všichni jsou nadšení poté, co nám Ross Brawn loni ukázal nový koncept. Je to neuvěřitelné, že to už je 10 let od doby, co jsem vkročil do továrny Mercedesu, dokážu si představit pocity Georgea. Letos si nedávám žádné cíle, snažím se neustále zvedat laťku. Nikdy jsem neuvedl, že končím. Myslím, že nás čeká vzrušující sezóna," popisuje Hamilton.

"Byl jsem nadšený, když jsem jako mladý pilot pozoroval Lewise a mohl se účastnit inženýrských schůzek s ním. viděl jsem fotku s Lewisem, když mi bylo deset, tehdy byl mým hrdinou. Je neuvěřitelným a skvělým člověkem. Mít možnost závodit po jeho boku je skvělou příležitostí," říká Russell.

Monopost W13 se vrací z loňské černé ke stříbrné, na airboxu i bočnicích křídel je červená barva s logy sponzora Ineos. Monopost staví na přísavném efektu, vpředu zůstává u pull-rod zavěšení. Na voze je vše nové, podle technického ředitele Mika Elliota přenesli snad jen volant. Podle něj je 98 % dílů zcela nových a čerstvě navržených, vše zabralo 18 měsíců tvrdé práce.

"Koncem roku, když se projekt opravdu blížil ke svému konci, tak jsem v celé organizaci cítil hlubokou vášeň. Během poslední velké změny pravidel při vstupu do hybridní éry jsme si vedli velmi dobře a v roce 2017 jsme opět předvedli dobrý výkon, když jsme přecházeli z úzkých k širším vozům," vzpomíná šéf Toto Wolff.

"I když máme slušný seznam úspěchů na dráze, má zpráva je jasná: u letošní výkonnosti nemůžeme spoléhat na minulých úspěších, můžeme se ale spolehnout na naše lidi, kulturu, strukturu a rozpoložení mysli, abychom v roce 2022 odvedli co nejlepší práci," dodává Wolff.

Oba piloti dostanou po prezentaci možnost svézt se s novým monopostem. Mercedes využije jeden ze dvou filmovacích dní, aby si ještě dnes v Silverstone vyzkoušel funkčnost všech systémů W13.

Fotogalerie: Technické specifikace W13

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.