Alfa Romeo (bývalý Sauber) svůj nový monopost pro sezónu 2022 oficiálně představí až po prvních předsezónních testech v Barceloně, již včera jej však úspěšně prohnal italským Fioranem.
"C42 ve zvláštním kamuflážovém zbarvení poprvé vyrazilo na trať po 11 hodině k provedení systémových kontrol," potvrzuje nám mluvčí týmu sídlícího ve švýcarském Hinwilu.
"V naprosto zimním počasí s deštěm skrápějícím trať dokončil Valtteri Bottas první výjezd vozu pod dohledem šéfa týmu Frédérica Vasseura, technického ředitele Jana Monchauxe a týmového kolegy Guanja Zhoua," jmenuje významné přítomné osobnosti na okruhu, který vlastní Ferrari.
Švýcarská stáj sponzorovaná Orlenem po loňské sezóně vyměnila oba jezdce: Kimiho Räikkönena i Antonia Giovinazziho. Zkušeného Valtteriho Bottase z finančních důvodů doplní díky významnému příspěvku z Číny 22letý Zhou, jako rezervní pilot zůstává Robert Kubica.
Alfa Romeo C42 testing at Fiorano earlier today. pic.twitter.com/BMKr5T0kjZ
— Enzo (@Aperta) February 15, 2022Včera využila jeden ze dvou filmovacích dnů pro prvotní test svého vozu, díky tomu získají čas na odstranění případných potíží, aby mohli co nejlépe využít předsezónní testy v Barceloně, jež dohromady čítají pouze 6 dnů.
Z fotografií je zřejmé, že tým využívá push-rod zavěšení vpředu s malými brzdovými kanálky (letos se nemůžou využívat pro vyfukování vzduchu ven skrz poloosu). Přední křídlo nevyužívá plnou plochu - ke konci se zužuje, podobně jako to bylo u jeho předchůdce.
"Všechny předběžné tesy byly dokončeny, tým se nyní bude připravovat na první testování sezóny, které se uskuteční v Barceloně od 23. do 25. nora, před oficiálním představení týmu 27. února," potvrzuje Alfa Romeo poměrně pozdní prezentaci - až po společných testech.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.