Alfa Romeo (bývalý Sauber) svůj nový monopost pro sezónu 2022 oficiálně představí až po prvních předsezónních testech v Barceloně, již včera jej však úspěšně prohnal italským Fioranem.
"C42 ve zvláštním kamuflážovém zbarvení poprvé vyrazilo na trať po 11 hodině k provedení systémových kontrol," potvrzuje nám mluvčí týmu sídlícího ve švýcarském Hinwilu.
"V naprosto zimním počasí s deštěm skrápějícím trať dokončil Valtteri Bottas první výjezd vozu pod dohledem šéfa týmu Frédérica Vasseura, technického ředitele Jana Monchauxe a týmového kolegy Guanja Zhoua," jmenuje významné přítomné osobnosti na okruhu, který vlastní Ferrari.
Švýcarská stáj sponzorovaná Orlenem po loňské sezóně vyměnila oba jezdce: Kimiho Räikkönena i Antonia Giovinazziho. Zkušeného Valtteriho Bottase z finančních důvodů doplní díky významnému příspěvku z Číny 22letý Zhou, jako rezervní pilot zůstává Robert Kubica.
Alfa Romeo C42 testing at Fiorano earlier today. pic.twitter.com/BMKr5T0kjZ
— Enzo (@Aperta) February 15, 2022Včera využila jeden ze dvou filmovacích dnů pro prvotní test svého vozu, díky tomu získají čas na odstranění případných potíží, aby mohli co nejlépe využít předsezónní testy v Barceloně, jež dohromady čítají pouze 6 dnů.
Z fotografií je zřejmé, že tým využívá push-rod zavěšení vpředu s malými brzdovými kanálky (letos se nemůžou využívat pro vyfukování vzduchu ven skrz poloosu). Přední křídlo nevyužívá plnou plochu - ke konci se zužuje, podobně jako to bylo u jeho předchůdce.
"Všechny předběžné tesy byly dokončeny, tým se nyní bude připravovat na první testování sezóny, které se uskuteční v Barceloně od 23. do 25. nora, před oficiálním představení týmu 27. února," potvrzuje Alfa Romeo poměrně pozdní prezentaci - až po společných testech.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.