Alfa Romeo (bývalý Sauber) svůj nový monopost pro sezónu 2022 oficiálně představí až po prvních předsezónních testech v Barceloně, již včera jej však úspěšně prohnal italským Fioranem.
"C42 ve zvláštním kamuflážovém zbarvení poprvé vyrazilo na trať po 11 hodině k provedení systémových kontrol," potvrzuje nám mluvčí týmu sídlícího ve švýcarském Hinwilu.
"V naprosto zimním počasí s deštěm skrápějícím trať dokončil Valtteri Bottas první výjezd vozu pod dohledem šéfa týmu Frédérica Vasseura, technického ředitele Jana Monchauxe a týmového kolegy Guanja Zhoua," jmenuje významné přítomné osobnosti na okruhu, který vlastní Ferrari.
Švýcarská stáj sponzorovaná Orlenem po loňské sezóně vyměnila oba jezdce: Kimiho Räikkönena i Antonia Giovinazziho. Zkušeného Valtteriho Bottase z finančních důvodů doplní díky významnému příspěvku z Číny 22letý Zhou, jako rezervní pilot zůstává Robert Kubica.
Alfa Romeo C42 testing at Fiorano earlier today. pic.twitter.com/BMKr5T0kjZ
— Enzo (@Aperta) February 15, 2022Včera využila jeden ze dvou filmovacích dnů pro prvotní test svého vozu, díky tomu získají čas na odstranění případných potíží, aby mohli co nejlépe využít předsezónní testy v Barceloně, jež dohromady čítají pouze 6 dnů.
Z fotografií je zřejmé, že tým využívá push-rod zavěšení vpředu s malými brzdovými kanálky (letos se nemůžou využívat pro vyfukování vzduchu ven skrz poloosu). Přední křídlo nevyužívá plnou plochu - ke konci se zužuje, podobně jako to bylo u jeho předchůdce.
"Všechny předběžné tesy byly dokončeny, tým se nyní bude připravovat na první testování sezóny, které se uskuteční v Barceloně od 23. do 25. nora, před oficiálním představení týmu 27. února," potvrzuje Alfa Romeo poměrně pozdní prezentaci - až po společných testech.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.