Dceřiná stáj Red Bullu AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) sídlící v italské Faenze dnes představila auto, se kterým bude letos závodit v seriálu Formule 1. Jak se vám líbí nové AT03?
Za volantem modrobílého vozu AlphaTauri se stejně jako loni posadí Pierre Gasly a Juki Cunoda. Poprvé se s ním svezou příští týden v Barceloně, kde 23. 2. začínají společné testy týmů F1.
"Letos doznaly kvůli novým pravidlům obrovskou změnu - vzhled a konstrukce jsou zcela odlišné, tým proto musel začínat s čistým listem papíru. Skutečnou výkonnost AT03 nepoznáme, dokud nevyrazíme na trať v předsezónních testech v Barceloně, ale zatím vypadá skvěle a já se moc těším na začátek této nové sezóny," prohlašuje Gasly.
one for the stats fans out there 🤓 get to know the deets of the AT03 ✌️Get the full 360 experience on https://t.co/qAQLvG0uYg°_Experience pic.twitter.com/djLJOk72fX
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 15, 2022"Fakt vypadá skvěle," přitakává Cunoda. "Samozřjemě jsme ještě neviděli skutečné auto na trati, ale nový tvar a design jsou skutečně cool. Mylsím si, že zbarvení mu opravdu sluší a doufám, že si všichni užívají prezentační video."
"Jsem nadšený, že můžeme konečně odahlit to, ajk bude vypadat naše auto pro rok 2022. Jde o zcela novou éru F1 a doufám, že tento balík bude vlemi silný po úspěšné loňské sezóně... Myslím, že se nám podařilo vytvořit něco velmi speciálního," popisuje šéf týmu Franz Tost.
FOTOGALERIE:Technické specifikace vozu AlphaTauri AT03
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.