Dceřiná stáj Red Bullu AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) sídlící v italské Faenze dnes představila auto, se kterým bude letos závodit v seriálu Formule 1. Jak se vám líbí nové AT03?
Za volantem modrobílého vozu AlphaTauri se stejně jako loni posadí Pierre Gasly a Juki Cunoda. Poprvé se s ním svezou příští týden v Barceloně, kde 23. 2. začínají společné testy týmů F1.
"Letos doznaly kvůli novým pravidlům obrovskou změnu - vzhled a konstrukce jsou zcela odlišné, tým proto musel začínat s čistým listem papíru. Skutečnou výkonnost AT03 nepoznáme, dokud nevyrazíme na trať v předsezónních testech v Barceloně, ale zatím vypadá skvěle a já se moc těším na začátek této nové sezóny," prohlašuje Gasly.
one for the stats fans out there 🤓 get to know the deets of the AT03 ✌️Get the full 360 experience on https://t.co/qAQLvG0uYg°_Experience pic.twitter.com/djLJOk72fX
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 15, 2022"Fakt vypadá skvěle," přitakává Cunoda. "Samozřjemě jsme ještě neviděli skutečné auto na trati, ale nový tvar a design jsou skutečně cool. Mylsím si, že zbarvení mu opravdu sluší a doufám, že si všichni užívají prezentační video."
"Jsem nadšený, že můžeme konečně odahlit to, ajk bude vypadat naše auto pro rok 2022. Jde o zcela novou éru F1 a doufám, že tento balík bude vlemi silný po úspěšné loňské sezóně... Myslím, že se nám podařilo vytvořit něco velmi speciálního," popisuje šéf týmu Franz Tost.
FOTOGALERIE:Technické specifikace vozu AlphaTauri AT03
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.