Dceřiná stáj Red Bullu AlphaTauri (bývalé Toro Rosso) sídlící v italské Faenze dnes představila auto, se kterým bude letos závodit v seriálu Formule 1. Jak se vám líbí nové AT03?
Za volantem modrobílého vozu AlphaTauri se stejně jako loni posadí Pierre Gasly a Juki Cunoda. Poprvé se s ním svezou příští týden v Barceloně, kde 23. 2. začínají společné testy týmů F1.
"Letos doznaly kvůli novým pravidlům obrovskou změnu - vzhled a konstrukce jsou zcela odlišné, tým proto musel začínat s čistým listem papíru. Skutečnou výkonnost AT03 nepoznáme, dokud nevyrazíme na trať v předsezónních testech v Barceloně, ale zatím vypadá skvěle a já se moc těším na začátek této nové sezóny," prohlašuje Gasly.
one for the stats fans out there 🤓 get to know the deets of the AT03 ✌️Get the full 360 experience on https://t.co/qAQLvG0uYg°_Experience pic.twitter.com/djLJOk72fX
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 15, 2022"Fakt vypadá skvěle," přitakává Cunoda. "Samozřjemě jsme ještě neviděli skutečné auto na trati, ale nový tvar a design jsou skutečně cool. Mylsím si, že zbarvení mu opravdu sluší a doufám, že si všichni užívají prezentační video."
"Jsem nadšený, že můžeme konečně odahlit to, ajk bude vypadat naše auto pro rok 2022. Jde o zcela novou éru F1 a doufám, že tento balík bude vlemi silný po úspěšné loňské sezóně... Myslím, že se nám podařilo vytvořit něco velmi speciálního," popisuje šéf týmu Franz Tost.
FOTOGALERIE:Technické specifikace vozu AlphaTauri AT03
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.