McLaren je v pořadí čtvrtým týmem Formule 1, který představil monopost pro přelomovou sezónu 2022. Letos by chtěl navázat na loňskou sezónu a pravidelně bojovat s těmi nejlepšími.
Ve Wokingu tuší, že na tituly asi ještě pomýšlet nebudou moci - to až po dostavbě nového komplexu s aerodynamickým tunelem. Zbraně však neskládají a letos budou chtít bojovat o pódia.
Nový MCL36 bude poháněn Mercedesem-AMG F1 M13 E Performance a ve velkých cenách s ním budou bojovat Lando Norris, jenž s týmem prodloužil spolupráci o další 3 roky, a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
MCL36 zůstávající u oranžových barev zakladatele Bruce McLarena vznikal pod dohledem technického ředitele Jamese Keye, na jeho výrobu dohlížel Piers Thynne. Na trati se poprvé předvede během předsezónních testů v Barceloně.
All-out attack in 2022. 👊 @ArrowMcLarenSP @McLarenXE @McLarenShadow#FearlesslyForward pic.twitter.com/218LSWrTDS
— McLaren (@McLarenF1) February 11, 2022"Nová éra pravidel je vždy vzrušujícím okamžikem v našem sportu. S tím přichází potenciál zcela přehodnotit náš balík, a tato pravidla nejsou jiná. S čistým štítem papíru tým zde velmi tvrdě pracoval na založení konkurenceschopné platformy pro tuto a příští sezóny," říká Key.
"Teprve však začínáme odemykat výkonnost této sady pravidel. Jedním z klíčových rysů sezóny 2022 bude intenzivní vývojová bitva vzhledem k tomu, jak týmy budou vyhodnocovat konstrukce druhých a inovovat nové cesty generování přítlaku skrze přísavný efekt," pokračuje.
"Už je to nějaký čas, kdy hrál přísavný efekt v F1 hlavní roli, s těmito novými pravidly nicméně poskytuje skvělý potenciál pro těsnější a více vzrušující závodění," dodává technický ředitel McLarenu.
Fotogalerie:
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.