McLaren je v pořadí čtvrtým týmem Formule 1, který představil monopost pro přelomovou sezónu 2022. Letos by chtěl navázat na loňskou sezónu a pravidelně bojovat s těmi nejlepšími.
Ve Wokingu tuší, že na tituly asi ještě pomýšlet nebudou moci - to až po dostavbě nového komplexu s aerodynamickým tunelem. Zbraně však neskládají a letos budou chtít bojovat o pódia.
Nový MCL36 bude poháněn Mercedesem-AMG F1 M13 E Performance a ve velkých cenách s ním budou bojovat Lando Norris, jenž s týmem prodloužil spolupráci o další 3 roky, a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
MCL36 zůstávající u oranžových barev zakladatele Bruce McLarena vznikal pod dohledem technického ředitele Jamese Keye, na jeho výrobu dohlížel Piers Thynne. Na trati se poprvé předvede během předsezónních testů v Barceloně.
All-out attack in 2022. 👊 @ArrowMcLarenSP @McLarenXE @McLarenShadow#FearlesslyForward pic.twitter.com/218LSWrTDS
— McLaren (@McLarenF1) February 11, 2022"Nová éra pravidel je vždy vzrušujícím okamžikem v našem sportu. S tím přichází potenciál zcela přehodnotit náš balík, a tato pravidla nejsou jiná. S čistým štítem papíru tým zde velmi tvrdě pracoval na založení konkurenceschopné platformy pro tuto a příští sezóny," říká Key.
"Teprve však začínáme odemykat výkonnost této sady pravidel. Jedním z klíčových rysů sezóny 2022 bude intenzivní vývojová bitva vzhledem k tomu, jak týmy budou vyhodnocovat konstrukce druhých a inovovat nové cesty generování přítlaku skrze přísavný efekt," pokračuje.
"Už je to nějaký čas, kdy hrál přísavný efekt v F1 hlavní roli, s těmito novými pravidly nicméně poskytuje skvělý potenciál pro těsnější a více vzrušující závodění," dodává technický ředitel McLarenu.
Fotogalerie:Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.