McLaren je v pořadí čtvrtým týmem Formule 1, který představil monopost pro přelomovou sezónu 2022. Letos by chtěl navázat na loňskou sezónu a pravidelně bojovat s těmi nejlepšími.
Ve Wokingu tuší, že na tituly asi ještě pomýšlet nebudou moci - to až po dostavbě nového komplexu s aerodynamickým tunelem. Zbraně však neskládají a letos budou chtít bojovat o pódia.
Nový MCL36 bude poháněn Mercedesem-AMG F1 M13 E Performance a ve velkých cenách s ním budou bojovat Lando Norris, jenž s týmem prodloužil spolupráci o další 3 roky, a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
MCL36 zůstávající u oranžových barev zakladatele Bruce McLarena vznikal pod dohledem technického ředitele Jamese Keye, na jeho výrobu dohlížel Piers Thynne. Na trati se poprvé předvede během předsezónních testů v Barceloně.
All-out attack in 2022. 👊 @ArrowMcLarenSP @McLarenXE @McLarenShadow#FearlesslyForward pic.twitter.com/218LSWrTDS
— McLaren (@McLarenF1) February 11, 2022"Nová éra pravidel je vždy vzrušujícím okamžikem v našem sportu. S tím přichází potenciál zcela přehodnotit náš balík, a tato pravidla nejsou jiná. S čistým štítem papíru tým zde velmi tvrdě pracoval na založení konkurenceschopné platformy pro tuto a příští sezóny," říká Key.
"Teprve však začínáme odemykat výkonnost této sady pravidel. Jedním z klíčových rysů sezóny 2022 bude intenzivní vývojová bitva vzhledem k tomu, jak týmy budou vyhodnocovat konstrukce druhých a inovovat nové cesty generování přítlaku skrze přísavný efekt," pokračuje.
"Už je to nějaký čas, kdy hrál přísavný efekt v F1 hlavní roli, s těmito novými pravidly nicméně poskytuje skvělý potenciál pro těsnější a více vzrušující závodění," dodává technický ředitel McLarenu.
Fotogalerie:Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.