Aston Martin po oznámení nového sponzora je třetí stájí, která prezentovala svůj monopost pro sezónu 2022 Formule 1. Závodit se s ním chystají syn majitele Lawrence Strolla Lance a jeho zkušený týmový kolega Sebastian Vettel, jenž má na svém kontě již čtyři mistrovské tituly.
"Ambice týmů navazují na to, kde jsme skončili. Věřím, že jsme udělali nový, velký pokrok jakožto Aston Martin. Vše je relativní hrou - jsem si jistý, že soupeři také udělali pokrok. Mám dobrý pocit, že my jsme se ale posunuli o trochu více než oni," uvádí Lawrence Stroll.
Loňská sezóna představovala pro britskou stáj na závodních okruzích zklamání. V Anglii se však stavělo a v Gaydonu vyrostla nová továrna za 200 milionů liber (5,8 mld. Kč). Její součástí je také špičkový simulátor i aerodynamický tunel.
Nedávno doznala posílení také po personální stránce: přišel Martin Whitmarsh jako šév výkonnostních technologií, bývalý šéf aerodynamiky Dan Fallows začne pracovat v dubnu, nastoupili také Eric Blandin (hlavní aerodynamik mercedesu), konstruktér Alfy Romeo Luca Furbato, Marco Mattiacci (obchodní ředitel), a místo šéfa týmu Otmara Szafnauera zaujme Mike Krack.
Monopost AR22 bude i nadále pohánět Mercedes, ovšem letos již s 10% podílem (místo loňských 5 %) biosložky.
Fotogalerie: Technické specifikace vozu AMR22Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.