Red Bull už zítra, tj. ve středu 9. 2. 2022, představí svůj nový monopost RB18, podle jeho odborného poradce Helmuta Marka však při tom žádné zajímavé detaily neodhalí. Budeme si tak muset počkat až na premiéru vozu na dráze během předsezónních testech v Barceloně za 2 týdny.
Rakouský tým se přirozeně snaží co nejdéle utajit různá řešení svého auta pro sezónu 2022 před zraky zvídavých soupeřů. Jeho předchůdce RB16B získal ocenění Autosportu závodí auto roku 2021 a poprvé od roku 2013 porazil v hlasování čtenářů Mercedes.
Nový vůz představí po překvapení Haasu (fotky zde) jako druhý tým, tedy celku brzy. To důležité nicméně zůstane ukryto: "Prezentace, která je důležitá pro fanoušky a sponzory, neodhalí žádné speciální detaily vozu," mírní Marko nadšená očekávání.
"Naše nové auto bude hotovo až krátce před startem testován v Barceloně 23. února. Potom jej budeme dále rozvíjet a další vylepšení dostane pro první závod sezóny 20. března v Bahrajnu," odhaluje plány odborný poradce Red Bullu.
T-minus two days ⏱ It's nearly time to reveal the #RB18 🔥 pic.twitter.com/Olj1z5wf79
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 7, 2022Předsezónní přípravy stájí F1 jsou podle něj letos kvůli velkým technickým změnám dost odlišné: "Loni pravidla zůstala stejná, proto jsme se rozhodli mít auto pro sezónu 2021 připravené velmi brzy. Ukázalo se, že tehdy šlo o správné rozhodnutí."
"Ale teď je to přesně opačně. S novými pravidly se všichni snaží být hotoví co nejpozději. Částečně i kvůli tomu, aby ostatním neukázali všechno příliš brzy," pokračuje 78letý Rakušan, který v letech 1970 a 1971 s Porsche dvakrát ovládl vytrvalostní závod v Le Mans (z toho v 2. případě nejen ve své kategorii, ale i celkově).
Očekává, že i letos bude jeho Red Bull s Mercedesem na čele a soupeři se jim ani přes velké změny pravidel nepřiblíží. Nevylučuje však pár vítězství Ferrari, které se loni hodně zlepšilo.
V Maranellu panuje po zimní přípravě optimismus, ten však nesdílí bývalý pilot Scuderie Felipe Massa: "Pro získání dobrých výsledků je zapotřebí spousta tvrdé práce a chladná hlava. Zachovat u Ferrari chladnou hlavu je náročné."
Dokáže Ferrari letos překvapit a zaskočí své rivaly z Red Bullu a Mercedesu? Více napoví až první závod, který bude hostit Bahrajn místo obvyklé Austrálie.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.