Red Bull už zítra, tj. ve středu 9. 2. 2022, představí svůj nový monopost RB18, podle jeho odborného poradce Helmuta Marka však při tom žádné zajímavé detaily neodhalí. Budeme si tak muset počkat až na premiéru vozu na dráze během předsezónních testech v Barceloně za 2 týdny.
Rakouský tým se přirozeně snaží co nejdéle utajit různá řešení svého auta pro sezónu 2022 před zraky zvídavých soupeřů. Jeho předchůdce RB16B získal ocenění Autosportu závodí auto roku 2021 a poprvé od roku 2013 porazil v hlasování čtenářů Mercedes.
Nový vůz představí po překvapení Haasu (fotky zde) jako druhý tým, tedy celku brzy. To důležité nicméně zůstane ukryto: "Prezentace, která je důležitá pro fanoušky a sponzory, neodhalí žádné speciální detaily vozu," mírní Marko nadšená očekávání.
"Naše nové auto bude hotovo až krátce před startem testován v Barceloně 23. února. Potom jej budeme dále rozvíjet a další vylepšení dostane pro první závod sezóny 20. března v Bahrajnu," odhaluje plány odborný poradce Red Bullu.
T-minus two days ⏱ It's nearly time to reveal the #RB18 🔥 pic.twitter.com/Olj1z5wf79
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 7, 2022Předsezónní přípravy stájí F1 jsou podle něj letos kvůli velkým technickým změnám dost odlišné: "Loni pravidla zůstala stejná, proto jsme se rozhodli mít auto pro sezónu 2021 připravené velmi brzy. Ukázalo se, že tehdy šlo o správné rozhodnutí."
"Ale teď je to přesně opačně. S novými pravidly se všichni snaží být hotoví co nejpozději. Částečně i kvůli tomu, aby ostatním neukázali všechno příliš brzy," pokračuje 78letý Rakušan, který v letech 1970 a 1971 s Porsche dvakrát ovládl vytrvalostní závod v Le Mans (z toho v 2. případě nejen ve své kategorii, ale i celkově).
Očekává, že i letos bude jeho Red Bull s Mercedesem na čele a soupeři se jim ani přes velké změny pravidel nepřiblíží. Nevylučuje však pár vítězství Ferrari, které se loni hodně zlepšilo.
V Maranellu panuje po zimní přípravě optimismus, ten však nesdílí bývalý pilot Scuderie Felipe Massa: "Pro získání dobrých výsledků je zapotřebí spousta tvrdé práce a chladná hlava. Zachovat u Ferrari chladnou hlavu je náročné."
Dokáže Ferrari letos překvapit a zaskočí své rivaly z Red Bullu a Mercedesu? Více napoví až první závod, který bude hostit Bahrajn místo obvyklé Austrálie.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.