Tým Alpine dále pokračuje v postupné změně své struktury. Francouzi nyní oznámili další novinky.
Ředitelem technického oddělení se nově stává Pat Fry. Do role technického ředitele zároveň povýšil Matt Harman. Jedná se o stejný princip, který využívá mistrovský Mercedes. Fry bude mít na starosti plánování dlouhodobějších strategických cílů a Harman dění přímo na okruhu.
Fry je momentálně jedním z nejzkušenějších inženýrů ve Formuli 1. Dlouhé roky působil u McLarenu, objevil se také ve Ferrari a Manoru. Pro Alpine by měl být britský odborník stěžejní osobností. Vedení automobilky se rozhodlo dát mu na bedra tu nejvýraznější zátěž. Matt Harman dříve hájil barvy Mercedesu.
„Pat a Matt ve vedení našeho technického oddělení výrazně zlepšují jeho pozici. Pat je jedním z nejzkušenějších inženýrů v našem sportu. Matt má obrovský zápal, přičemž jeho komplexnost bude klíčová v tom, abychom z našich vozů dostali maximum," řekl Laurent Rossi.
Jen dodejme, že Alpine nedávno opustili Marcin Budkowski a Alain Prost. Zejména v případě čtyřnásobného mistra světa Prosta šlo přitom o odchod vyhrocený. Francouz se nechal slyšet, že Rossi se samovolně pasoval do role samovládce, který prý nestrpí odpor.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.