Odborný poradce Red Bullu oceňuje schopnosti svého pilota Maxe Verstappena a řadí jej k těm největším velikánům Formule 1. Jeho souboje s Lewisem Hamiltonem se loni líbily i Danielovi Ricciardovi z McLarenu.
"Nesrovnával bych je, protože to je nemožné. Hovoříme totiž o dvou odlišných érách," začíná odborný poradce Red Bullu, který Verstappena považuje za nejlepšího jezdce v F1. Holanďan svůj talent doložil loni nejvyšším počtem vítězství v kvalifikacích, v závodech i mistrovským titulem.
"Ale něco společného mají - naprosté soustředění. Mohli byste to nazvat dokonce bezohledností. Nemají nic jiného než touhu po vítězství," pokračuje Marko ve srovnání Maxe s Ayrtonem Sennou a Michaelem Schumacherem, jehož počet 7 mistrovských titulů loni Lewis Hamilton právě kvůli jezdci Red Bullu nepřekonal.
"Aby dosáhli svých cílů, mohou zajít za hranice možného. Hamilton by si už měl uvědomit, že Verstappenovi nemůže nechat nejmenší šanci na útok. Zaútočí ještě dříve, než jej spatříte v zrcátkách," vzkazuje na dálku pilotovi Mercedesu.
Ten stále otálí s oficiálním potvrzením toho, zda bude pokračovat v závodění ve Formuli 1 - podle našich zákulisních informací by ale měl pokračovat a na slavnostním přestavení nového vozu W13 by 18. února neměl chybět a v bitvě o další titul se svým hlavním rivalem bude pokračovat.
"Samozřejmě, že na to žárlím," komentuje Ricciardo loňské souboje svého bývalého týmového kolegy z Red Bullu s Hamiltonem. "Když dám závist stranou, pro F1 jde o tak dobrý duel! Nemůžu si vzpomenout na jiný rok, kdy by se dva jezdci tak často potkávali kolo na kolo."
"Přál bych si, abych byl mezi nimi. Lewis už dlouho nemusel tak závodit. Je to skvělé pozorovat dva jezdce z odlišných konců spektra, jak spolu bojují," pochvaluje si Ricciardo napínavý průběh loňské sezóny.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.