Odborný poradce Red Bullu oceňuje schopnosti svého pilota Maxe Verstappena a řadí jej k těm největším velikánům Formule 1. Jeho souboje s Lewisem Hamiltonem se loni líbily i Danielovi Ricciardovi z McLarenu.
"Nesrovnával bych je, protože to je nemožné. Hovoříme totiž o dvou odlišných érách," začíná odborný poradce Red Bullu, který Verstappena považuje za nejlepšího jezdce v F1. Holanďan svůj talent doložil loni nejvyšším počtem vítězství v kvalifikacích, v závodech i mistrovským titulem.
"Ale něco společného mají - naprosté soustředění. Mohli byste to nazvat dokonce bezohledností. Nemají nic jiného než touhu po vítězství," pokračuje Marko ve srovnání Maxe s Ayrtonem Sennou a Michaelem Schumacherem, jehož počet 7 mistrovských titulů loni Lewis Hamilton právě kvůli jezdci Red Bullu nepřekonal.
"Aby dosáhli svých cílů, mohou zajít za hranice možného. Hamilton by si už měl uvědomit, že Verstappenovi nemůže nechat nejmenší šanci na útok. Zaútočí ještě dříve, než jej spatříte v zrcátkách," vzkazuje na dálku pilotovi Mercedesu.
Ten stále otálí s oficiálním potvrzením toho, zda bude pokračovat v závodění ve Formuli 1 - podle našich zákulisních informací by ale měl pokračovat a na slavnostním přestavení nového vozu W13 by 18. února neměl chybět a v bitvě o další titul se svým hlavním rivalem bude pokračovat.
"Samozřejmě, že na to žárlím," komentuje Ricciardo loňské souboje svého bývalého týmového kolegy z Red Bullu s Hamiltonem. "Když dám závist stranou, pro F1 jde o tak dobrý duel! Nemůžu si vzpomenout na jiný rok, kdy by se dva jezdci tak často potkávali kolo na kolo."
"Přál bych si, abych byl mezi nimi. Lewis už dlouho nemusel tak závodit. Je to skvělé pozorovat dva jezdce z odlišných konců spektra, jak spolu bojují," pochvaluje si Ricciardo napínavý průběh loňské sezóny.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.