Odborný poradce Red Bullu oceňuje schopnosti svého pilota Maxe Verstappena a řadí jej k těm největším velikánům Formule 1. Jeho souboje s Lewisem Hamiltonem se loni líbily i Danielovi Ricciardovi z McLarenu.
"Nesrovnával bych je, protože to je nemožné. Hovoříme totiž o dvou odlišných érách," začíná odborný poradce Red Bullu, který Verstappena považuje za nejlepšího jezdce v F1. Holanďan svůj talent doložil loni nejvyšším počtem vítězství v kvalifikacích, v závodech i mistrovským titulem.
"Ale něco společného mají - naprosté soustředění. Mohli byste to nazvat dokonce bezohledností. Nemají nic jiného než touhu po vítězství," pokračuje Marko ve srovnání Maxe s Ayrtonem Sennou a Michaelem Schumacherem, jehož počet 7 mistrovských titulů loni Lewis Hamilton právě kvůli jezdci Red Bullu nepřekonal.
"Aby dosáhli svých cílů, mohou zajít za hranice možného. Hamilton by si už měl uvědomit, že Verstappenovi nemůže nechat nejmenší šanci na útok. Zaútočí ještě dříve, než jej spatříte v zrcátkách," vzkazuje na dálku pilotovi Mercedesu.
Ten stále otálí s oficiálním potvrzením toho, zda bude pokračovat v závodění ve Formuli 1 - podle našich zákulisních informací by ale měl pokračovat a na slavnostním přestavení nového vozu W13 by 18. února neměl chybět a v bitvě o další titul se svým hlavním rivalem bude pokračovat.
"Samozřejmě, že na to žárlím," komentuje Ricciardo loňské souboje svého bývalého týmového kolegy z Red Bullu s Hamiltonem. "Když dám závist stranou, pro F1 jde o tak dobrý duel! Nemůžu si vzpomenout na jiný rok, kdy by se dva jezdci tak často potkávali kolo na kolo."
"Přál bych si, abych byl mezi nimi. Lewis už dlouho nemusel tak závodit. Je to skvělé pozorovat dva jezdce z odlišných konců spektra, jak spolu bojují," pochvaluje si Ricciardo napínavý průběh loňské sezóny.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.