Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko uvádí důvody, proč ani letošní velké změny pravidel a omezené rozpočty nepomohou soupeřům dostat se jim na kobylku, jak někteří doufali. I výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznává, že na boj o vítězství ještě nějakou dobu mít nebudou.
Stáj z Wokingu se letos v Itálii sice po devítiletém půstu vítězství dočkala, podle Browna je před ní ale v továrnách pořád spousta práce, než se bude moci dostat na úrovní lídrů minulých sezónu - Mercedesu a Red Bullu.
"Samozřejmě, že do toho dáme všechno, co máme. Pořád je před námi ale několik let stahování technického náskoku. Nedokážeme to nikterak urychlit, rychleji to už nejde," popisuje výkonný ředitel McLarenu, který loni skončil mezi konstruktéry čtvrtý za Ferrari.
"Stále máme co dohánět v oblasti technické infrastruktury, zejména v našem aerodynamickém tunelu. Nejdeme do nadcházejícího ročníku s pomyšlením na to, že bychom mohli bojovat o titul," uznává realisticky Brown.
Helmut Marko z Red Bullu krotí naděje fanoušků toužících po překvapivé změně na čele po velkých změnách sportovních i technických pravidel, kdy všechny týmy začínají s novou generací vozů od nuly - podle něj bude jeho tým se Stříbrnými šípy opět na špici.
"Standardy, simulátory, počítače, a zdroje, které Red Bull a Mercedes mají k dispozici, jsou zkrátka bezkonkurenční. Takže ne, fakt nevěřím v nějaký Brawnův scénář," odkazuje na obrovský úspěch stáje Brawn GP, která převzala tým Hondy, narychlo její šasi upravila pro motor Mercedesu a překvapivě s Jensonem Buttonem v roce 2009 vyhrála šampionát F1.
O něco blíže by jim podle něj mohl být akorát tým z Maranella: "Ferrari možná několikrát zabojuje o vítězství. Pokroky, které minulý rok dosáhli se svým motorem, byly všem celkem jasné. Já se nicméně můžu soustředit pouze na náš vlastní úspěch. A vypadá to velmi slibně."
"Přesto stále doufám, že pole bude o něco vyrovnanější," říká Marko po loňské dominanci Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem, kteří spolu s velkým náskokem na ostatní bojovali o titul až do posledního kola posledního závodu. "Protože obecně tito dva dávali celému poli kolo, když jeli na plno," uzavírá odborný poradce Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.