Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko uvádí důvody, proč ani letošní velké změny pravidel a omezené rozpočty nepomohou soupeřům dostat se jim na kobylku, jak někteří doufali. I výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznává, že na boj o vítězství ještě nějakou dobu mít nebudou.
Stáj z Wokingu se letos v Itálii sice po devítiletém půstu vítězství dočkala, podle Browna je před ní ale v továrnách pořád spousta práce, než se bude moci dostat na úrovní lídrů minulých sezónu - Mercedesu a Red Bullu.
"Samozřejmě, že do toho dáme všechno, co máme. Pořád je před námi ale několik let stahování technického náskoku. Nedokážeme to nikterak urychlit, rychleji to už nejde," popisuje výkonný ředitel McLarenu, který loni skončil mezi konstruktéry čtvrtý za Ferrari.
"Stále máme co dohánět v oblasti technické infrastruktury, zejména v našem aerodynamickém tunelu. Nejdeme do nadcházejícího ročníku s pomyšlením na to, že bychom mohli bojovat o titul," uznává realisticky Brown.
Helmut Marko z Red Bullu krotí naděje fanoušků toužících po překvapivé změně na čele po velkých změnách sportovních i technických pravidel, kdy všechny týmy začínají s novou generací vozů od nuly - podle něj bude jeho tým se Stříbrnými šípy opět na špici.
"Standardy, simulátory, počítače, a zdroje, které Red Bull a Mercedes mají k dispozici, jsou zkrátka bezkonkurenční. Takže ne, fakt nevěřím v nějaký Brawnův scénář," odkazuje na obrovský úspěch stáje Brawn GP, která převzala tým Hondy, narychlo její šasi upravila pro motor Mercedesu a překvapivě s Jensonem Buttonem v roce 2009 vyhrála šampionát F1.
O něco blíže by jim podle něj mohl být akorát tým z Maranella: "Ferrari možná několikrát zabojuje o vítězství. Pokroky, které minulý rok dosáhli se svým motorem, byly všem celkem jasné. Já se nicméně můžu soustředit pouze na náš vlastní úspěch. A vypadá to velmi slibně."
"Přesto stále doufám, že pole bude o něco vyrovnanější," říká Marko po loňské dominanci Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem, kteří spolu s velkým náskokem na ostatní bojovali o titul až do posledního kola posledního závodu. "Protože obecně tito dva dávali celému poli kolo, když jeli na plno," uzavírá odborný poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.