Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko uvádí důvody, proč ani letošní velké změny pravidel a omezené rozpočty nepomohou soupeřům dostat se jim na kobylku, jak někteří doufali. I výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznává, že na boj o vítězství ještě nějakou dobu mít nebudou.
Stáj z Wokingu se letos v Itálii sice po devítiletém půstu vítězství dočkala, podle Browna je před ní ale v továrnách pořád spousta práce, než se bude moci dostat na úrovní lídrů minulých sezónu - Mercedesu a Red Bullu.
"Samozřejmě, že do toho dáme všechno, co máme. Pořád je před námi ale několik let stahování technického náskoku. Nedokážeme to nikterak urychlit, rychleji to už nejde," popisuje výkonný ředitel McLarenu, který loni skončil mezi konstruktéry čtvrtý za Ferrari.
"Stále máme co dohánět v oblasti technické infrastruktury, zejména v našem aerodynamickém tunelu. Nejdeme do nadcházejícího ročníku s pomyšlením na to, že bychom mohli bojovat o titul," uznává realisticky Brown.
Helmut Marko z Red Bullu krotí naděje fanoušků toužících po překvapivé změně na čele po velkých změnách sportovních i technických pravidel, kdy všechny týmy začínají s novou generací vozů od nuly - podle něj bude jeho tým se Stříbrnými šípy opět na špici.
"Standardy, simulátory, počítače, a zdroje, které Red Bull a Mercedes mají k dispozici, jsou zkrátka bezkonkurenční. Takže ne, fakt nevěřím v nějaký Brawnův scénář," odkazuje na obrovský úspěch stáje Brawn GP, která převzala tým Hondy, narychlo její šasi upravila pro motor Mercedesu a překvapivě s Jensonem Buttonem v roce 2009 vyhrála šampionát F1.
O něco blíže by jim podle něj mohl být akorát tým z Maranella: "Ferrari možná několikrát zabojuje o vítězství. Pokroky, které minulý rok dosáhli se svým motorem, byly všem celkem jasné. Já se nicméně můžu soustředit pouze na náš vlastní úspěch. A vypadá to velmi slibně."
"Přesto stále doufám, že pole bude o něco vyrovnanější," říká Marko po loňské dominanci Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem, kteří spolu s velkým náskokem na ostatní bojovali o titul až do posledního kola posledního závodu. "Protože obecně tito dva dávali celému poli kolo, když jeli na plno," uzavírá odborný poradce Red Bullu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.