Během zimního období probíhají personální přesuny mezi týmy a zajímavé zprávy přicházejí z Red Bullu, který posiluje nově vzniklé oddělení pohonných jednotek v Milton Keynes, i od bývalého jezdce Kimiho Räikkönena, jenž loni opustil Formuli 1 a vydal se svou cestou mimo ní.
Masaši bude dál pomáhat Red BulluHonda se z F1 loni stáhla stejně jako finský pilot, vývoj a výrobu motorů přebírá pro svůj tým Red Bull. Její bývalý šéf Jamamoto japonskou automobilku s tím, že bude pracovat jako konzultant nově vznikajícího oddělení motorů.
"Založili jsme novou společnost. Chceme podniknout něco, co udělá lidem radost. A když budeme v F1 vyhrávat, fanoušci z toho radost mít budou. Podepsali jsme smlouvu se společností u Red Bull Powertrains. Dle požadavku Christiana Hornera a Helmuta Marka z Red Bullu budu v té společnosti působit, abych je podporoval," prozrazuje Masaši Jamamoto.
"Jde o smlouvu mezi společnostmi, takže moc nemůžu hovořit o detailech, ale jakožto jeden ze členů Red Bull Powertrains se budu věnovat práci, která jim pomůže. Když například budou chtít porozumět japonské kultuře a kultuře Hondy a mít lepší a bližší vztahy s Hondou, můžu to podpořit. V podstatě jde o most mezi Red Bullem a Japonskem," popisuje svou novou práci Jamamoto.
Räikkönen jde do motokrosuBez práce dlouho nezůstal ani Räikkönen, jenž ještě minulý rok závodil za Alfu Romeo. Důchodu si bude užívat aktivně jako šéf továrního motokrosového MXGP týmu Kawasaki.
"Není tajemstvím, že motokros je v životě už mnoho let mou velkou vášní. Ale tento tým není něčím, co byste mohli nazvat koníčkem. Jde o velmi vážnou, pečlivě zaměřenou věc a my usilujeme o to, abychom byli co nejlepší," popisuje pilot se 349 starty v F1.
Nyní převezme tovární tým Kawasaki v MXGP, v nejvyšší úrovni motokrosu. "Když jsem teď skončil se závoděním, budu se moci více věnovat tomuto projektu - ne dle denních problémů, ale spíše ze strategického pohledu s využitím mých zkušeností toho, jak týmy fungují a co vede k úspěchu na světové scéně," vysvětluje.
Tým povede se svým dlouholetým motokrosovým spolupracovníkem Anttim Pyrhonenem, jenž kdysi také jezdil na motorce. Kalendář MXGP čítá 21 závodů, 17. července zavítá také k nám do České republiky, konkrétně do Lokte.
View this post on InstagramLewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.