Během zimního období probíhají personální přesuny mezi týmy a zajímavé zprávy přicházejí z Red Bullu, který posiluje nově vzniklé oddělení pohonných jednotek v Milton Keynes, i od bývalého jezdce Kimiho Räikkönena, jenž loni opustil Formuli 1 a vydal se svou cestou mimo ní.
Masaši bude dál pomáhat Red BulluHonda se z F1 loni stáhla stejně jako finský pilot, vývoj a výrobu motorů přebírá pro svůj tým Red Bull. Její bývalý šéf Jamamoto japonskou automobilku s tím, že bude pracovat jako konzultant nově vznikajícího oddělení motorů.
"Založili jsme novou společnost. Chceme podniknout něco, co udělá lidem radost. A když budeme v F1 vyhrávat, fanoušci z toho radost mít budou. Podepsali jsme smlouvu se společností u Red Bull Powertrains. Dle požadavku Christiana Hornera a Helmuta Marka z Red Bullu budu v té společnosti působit, abych je podporoval," prozrazuje Masaši Jamamoto.
"Jde o smlouvu mezi společnostmi, takže moc nemůžu hovořit o detailech, ale jakožto jeden ze členů Red Bull Powertrains se budu věnovat práci, která jim pomůže. Když například budou chtít porozumět japonské kultuře a kultuře Hondy a mít lepší a bližší vztahy s Hondou, můžu to podpořit. V podstatě jde o most mezi Red Bullem a Japonskem," popisuje svou novou práci Jamamoto.
Räikkönen jde do motokrosuBez práce dlouho nezůstal ani Räikkönen, jenž ještě minulý rok závodil za Alfu Romeo. Důchodu si bude užívat aktivně jako šéf továrního motokrosového MXGP týmu Kawasaki.
"Není tajemstvím, že motokros je v životě už mnoho let mou velkou vášní. Ale tento tým není něčím, co byste mohli nazvat koníčkem. Jde o velmi vážnou, pečlivě zaměřenou věc a my usilujeme o to, abychom byli co nejlepší," popisuje pilot se 349 starty v F1.
Nyní převezme tovární tým Kawasaki v MXGP, v nejvyšší úrovni motokrosu. "Když jsem teď skončil se závoděním, budu se moci více věnovat tomuto projektu - ne dle denních problémů, ale spíše ze strategického pohledu s využitím mých zkušeností toho, jak týmy fungují a co vede k úspěchu na světové scéně," vysvětluje.
Tým povede se svým dlouholetým motokrosovým spolupracovníkem Anttim Pyrhonenem, jenž kdysi také jezdil na motorce. Kalendář MXGP čítá 21 závodů, 17. července zavítá také k nám do České republiky, konkrétně do Lokte.
View this post on InstagramPierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.