Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown uvedl, že i jeho tým požádal Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o vysvětlení událostí z loňského finále v Abú Zabí. Nemyslí si však, že by se v rozhodnutích ve vypjaté koncovce projevila nějaká záludnost či korupce. Poražený a zklamaný Lewis Hamilton podle něj bude v F1 pokračovat.
Brown v rozhovoru s médii nechtěl komentovat pozici a rozhodnutí ředitele závodu Michaela Masiho, obzvlášť když stále probíhá vyšetřování toho, co se vlastně v poslední velké ceně loňské sezóny událo. Max Verstappen tam v posledním kole po zajetí safety caru do boxů předjel do té doby dominujícího Lewise Hamiltona, čímž vybojoval mistrovský titul.
"Myslím, že u všech kontroverzí ve sportu se v čase začátku nové sezóny rány začínají hojit. FIA podle musí přijít s tím, co se stalo, proč si myslíme, že se to stalo, co bylo dobře a co špatně. U čehokoliv, co se ve zprávě objeví, musí podniknout kroky, aby se to už nikdy nestalo," uvádí šéf McLarenu.
"Osobně si nemyslím, že by šlo zlomyslné rozhodnutí. Kdokoliv se tedy domnívá, že je sport zkorumpovaný apod. - já s tím nesouhlasím," dává najevo svůj nesouhlas s konspiračními teoriemi.
"Jestli si myslím, že mohlo být učiněno jiné rozhodnutí? Možná ano, ale chci počkat na to, s čím přijde FIA. Nemyslím si ale, že by za tím byla nějaká zlomyslnost nebo korupce," pokračuje Brown, jenž McLarenu šéfuje již šestým rokem.
Rozzlobený a mlčící Lewis Hamilton podle něj své zklamání překoná a z F1 neodejde: "Myslím, že bude zpět. Je závodním jezdcem, je na vrcholu. Určitě je hodně naštvaný, ale závodní jezdci podle mě chtějí závodit. A on je bojovníkem, bude se chtít vrátit a vyhrát svůj osmý šampionát."
"Podle mě ještě není připravený na odchod. Je to jen můj názor, nemluvil jsem s ním, jelikož jakmile to zabalíte, tak to zkrátka zabalíte. Myslím, že se můžete vrátit, jak to někteří udělali, ale podle mě na odchod není připravený a nemyslím si, že by dovolil, aby jej incident poslal do důchodu," přemítá Brown.
"Lewise ale tak dobře neznám. Nebyl bych šokován tím, kdyby odešel, proto by to nikdo neměl brát jako zaručenou věc, že se vrátí. Podle mě bude pokračovat, ale neměli bychom zlehčovat jeho frustraci a hněv. Možná se ještě nerozhodl, možná si bude chtít vzít nějaký čas, protože jakmile se rozhodnete, tak je rozhodnuto... Já osobně si zkrátka myslím, že má v sobě tu palčivou touhu po závodění, což nakonec ovlivní jeho rozhodnutí," dodává šéf McLarenu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.