Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown uvedl, že i jeho tým požádal Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o vysvětlení událostí z loňského finále v Abú Zabí. Nemyslí si však, že by se v rozhodnutích ve vypjaté koncovce projevila nějaká záludnost či korupce. Poražený a zklamaný Lewis Hamilton podle něj bude v F1 pokračovat.
Brown v rozhovoru s médii nechtěl komentovat pozici a rozhodnutí ředitele závodu Michaela Masiho, obzvlášť když stále probíhá vyšetřování toho, co se vlastně v poslední velké ceně loňské sezóny událo. Max Verstappen tam v posledním kole po zajetí safety caru do boxů předjel do té doby dominujícího Lewise Hamiltona, čímž vybojoval mistrovský titul.
"Myslím, že u všech kontroverzí ve sportu se v čase začátku nové sezóny rány začínají hojit. FIA podle musí přijít s tím, co se stalo, proč si myslíme, že se to stalo, co bylo dobře a co špatně. U čehokoliv, co se ve zprávě objeví, musí podniknout kroky, aby se to už nikdy nestalo," uvádí šéf McLarenu.
"Osobně si nemyslím, že by šlo zlomyslné rozhodnutí. Kdokoliv se tedy domnívá, že je sport zkorumpovaný apod. - já s tím nesouhlasím," dává najevo svůj nesouhlas s konspiračními teoriemi.
"Jestli si myslím, že mohlo být učiněno jiné rozhodnutí? Možná ano, ale chci počkat na to, s čím přijde FIA. Nemyslím si ale, že by za tím byla nějaká zlomyslnost nebo korupce," pokračuje Brown, jenž McLarenu šéfuje již šestým rokem.
Rozzlobený a mlčící Lewis Hamilton podle něj své zklamání překoná a z F1 neodejde: "Myslím, že bude zpět. Je závodním jezdcem, je na vrcholu. Určitě je hodně naštvaný, ale závodní jezdci podle mě chtějí závodit. A on je bojovníkem, bude se chtít vrátit a vyhrát svůj osmý šampionát."
"Podle mě ještě není připravený na odchod. Je to jen můj názor, nemluvil jsem s ním, jelikož jakmile to zabalíte, tak to zkrátka zabalíte. Myslím, že se můžete vrátit, jak to někteří udělali, ale podle mě na odchod není připravený a nemyslím si, že by dovolil, aby jej incident poslal do důchodu," přemítá Brown.
"Lewise ale tak dobře neznám. Nebyl bych šokován tím, kdyby odešel, proto by to nikdo neměl brát jako zaručenou věc, že se vrátí. Podle mě bude pokračovat, ale neměli bychom zlehčovat jeho frustraci a hněv. Možná se ještě nerozhodl, možná si bude chtít vzít nějaký čas, protože jakmile se rozhodnete, tak je rozhodnuto... Já osobně si zkrátka myslím, že má v sobě tu palčivou touhu po závodění, což nakonec ovlivní jeho rozhodnutí," dodává šéf McLarenu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.