Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown uvedl, že i jeho tým požádal Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o vysvětlení událostí z loňského finále v Abú Zabí. Nemyslí si však, že by se v rozhodnutích ve vypjaté koncovce projevila nějaká záludnost či korupce. Poražený a zklamaný Lewis Hamilton podle něj bude v F1 pokračovat.
Brown v rozhovoru s médii nechtěl komentovat pozici a rozhodnutí ředitele závodu Michaela Masiho, obzvlášť když stále probíhá vyšetřování toho, co se vlastně v poslední velké ceně loňské sezóny událo. Max Verstappen tam v posledním kole po zajetí safety caru do boxů předjel do té doby dominujícího Lewise Hamiltona, čímž vybojoval mistrovský titul.
"Myslím, že u všech kontroverzí ve sportu se v čase začátku nové sezóny rány začínají hojit. FIA podle musí přijít s tím, co se stalo, proč si myslíme, že se to stalo, co bylo dobře a co špatně. U čehokoliv, co se ve zprávě objeví, musí podniknout kroky, aby se to už nikdy nestalo," uvádí šéf McLarenu.
"Osobně si nemyslím, že by šlo zlomyslné rozhodnutí. Kdokoliv se tedy domnívá, že je sport zkorumpovaný apod. - já s tím nesouhlasím," dává najevo svůj nesouhlas s konspiračními teoriemi.
"Jestli si myslím, že mohlo být učiněno jiné rozhodnutí? Možná ano, ale chci počkat na to, s čím přijde FIA. Nemyslím si ale, že by za tím byla nějaká zlomyslnost nebo korupce," pokračuje Brown, jenž McLarenu šéfuje již šestým rokem.
Rozzlobený a mlčící Lewis Hamilton podle něj své zklamání překoná a z F1 neodejde: "Myslím, že bude zpět. Je závodním jezdcem, je na vrcholu. Určitě je hodně naštvaný, ale závodní jezdci podle mě chtějí závodit. A on je bojovníkem, bude se chtít vrátit a vyhrát svůj osmý šampionát."
"Podle mě ještě není připravený na odchod. Je to jen můj názor, nemluvil jsem s ním, jelikož jakmile to zabalíte, tak to zkrátka zabalíte. Myslím, že se můžete vrátit, jak to někteří udělali, ale podle mě na odchod není připravený a nemyslím si, že by dovolil, aby jej incident poslal do důchodu," přemítá Brown.
"Lewise ale tak dobře neznám. Nebyl bych šokován tím, kdyby odešel, proto by to nikdo neměl brát jako zaručenou věc, že se vrátí. Podle mě bude pokračovat, ale neměli bychom zlehčovat jeho frustraci a hněv. Možná se ještě nerozhodl, možná si bude chtít vzít nějaký čas, protože jakmile se rozhodnete, tak je rozhodnuto... Já osobně si zkrátka myslím, že má v sobě tu palčivou touhu po závodění, což nakonec ovlivní jeho rozhodnutí," dodává šéf McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.