V závěru loňské sezony Formule 1 skončila zároveň jedna její velká kapitola. Kariéru ukončil Kimi Raikkonen, do té doby nejzkušenější pilot startovního pole.
A pro mnohé také největší idol. Zejména díky své bezprostřednosti, spontánnosti nebo prořízlému jazyku si Kimi získal mnoho fanoušků po celém světě. Ti jej často přirovnávají k Jamesi Huntovi a jedním dechem dodávají, že Raikkonen měl závodit v jiném období. Tedy samozřejmě pokud by mu to čas umožnil
Je pravdou, že mistr světa z roku 2007 by se svou povahou opravdu spíše hodil do sedmdesátých let minulého století. Do doby, která nebyla ani zdaleka svázaná konvencemi tolik jako dnes. Vždyť i Bernie Ecclestone, osoba, která Formuli 1 vládla přes půl století se nedávno nechal slyšet, že dnešní piloti mu připomínají roboty. Ne proto, že by takoví opravdu byli... Protože takoví být musí.
A právě to je důvod, proč Raikkonenovi Formule 1 chybět nebude. Proč už je dokonce vlastně rád, že se od celého toho kolotoče oprostil. „Ve Formuli 1 je spousta věcí, které jsou absolutně nelogické. Je tu spousta falešných lidí. Všude okolo jsou s prominutím hov*a. Je dobře, když si od nich můžete odpočinout. Proto jsem se těšil na moment, kdy budu mít po posledním závodě kariéry. Víte.... Všichni o těch věcech vědí, všichni vědí, že by to tak být nemělo, ale nikdo to neřekne narovinu," popisuje Raikkonen.
Další problém královny motorsportu? Podle rodáka z Espoo peníze. I když... "prokleté" barevné papírky vládnou světu a všem jeho oblastem, což si Kimi uvědomuje. „Ve Formuli 1 je hodně peněz. Tak je to dnes všude. Celý svět se točí kolem peněz. Tady hrají zásadní roli peníze a moc. Ti, kteří mají peníze, chtějí mít automaticky také moc. Je to hodně o politice. Řada lidí z Formule 1 by mihla okamžitě jít dělat reálnou politiku," má jasno Kimi Raikkonen.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.