V závěru loňské sezony Formule 1 skončila zároveň jedna její velká kapitola. Kariéru ukončil Kimi Raikkonen, do té doby nejzkušenější pilot startovního pole.
A pro mnohé také největší idol. Zejména díky své bezprostřednosti, spontánnosti nebo prořízlému jazyku si Kimi získal mnoho fanoušků po celém světě. Ti jej často přirovnávají k Jamesi Huntovi a jedním dechem dodávají, že Raikkonen měl závodit v jiném období. Tedy samozřejmě pokud by mu to čas umožnil
Je pravdou, že mistr světa z roku 2007 by se svou povahou opravdu spíše hodil do sedmdesátých let minulého století. Do doby, která nebyla ani zdaleka svázaná konvencemi tolik jako dnes. Vždyť i Bernie Ecclestone, osoba, která Formuli 1 vládla přes půl století se nedávno nechal slyšet, že dnešní piloti mu připomínají roboty. Ne proto, že by takoví opravdu byli... Protože takoví být musí.
A právě to je důvod, proč Raikkonenovi Formule 1 chybět nebude. Proč už je dokonce vlastně rád, že se od celého toho kolotoče oprostil. „Ve Formuli 1 je spousta věcí, které jsou absolutně nelogické. Je tu spousta falešných lidí. Všude okolo jsou s prominutím hov*a. Je dobře, když si od nich můžete odpočinout. Proto jsem se těšil na moment, kdy budu mít po posledním závodě kariéry. Víte.... Všichni o těch věcech vědí, všichni vědí, že by to tak být nemělo, ale nikdo to neřekne narovinu," popisuje Raikkonen.
Další problém královny motorsportu? Podle rodáka z Espoo peníze. I když... "prokleté" barevné papírky vládnou světu a všem jeho oblastem, což si Kimi uvědomuje. „Ve Formuli 1 je hodně peněz. Tak je to dnes všude. Celý svět se točí kolem peněz. Tady hrají zásadní roli peníze a moc. Ti, kteří mají peníze, chtějí mít automaticky také moc. Je to hodně o politice. Řada lidí z Formule 1 by mihla okamžitě jít dělat reálnou politiku," má jasno Kimi Raikkonen.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.