V závěru loňské sezony Formule 1 skončila zároveň jedna její velká kapitola. Kariéru ukončil Kimi Raikkonen, do té doby nejzkušenější pilot startovního pole.
A pro mnohé také největší idol. Zejména díky své bezprostřednosti, spontánnosti nebo prořízlému jazyku si Kimi získal mnoho fanoušků po celém světě. Ti jej často přirovnávají k Jamesi Huntovi a jedním dechem dodávají, že Raikkonen měl závodit v jiném období. Tedy samozřejmě pokud by mu to čas umožnil
Je pravdou, že mistr světa z roku 2007 by se svou povahou opravdu spíše hodil do sedmdesátých let minulého století. Do doby, která nebyla ani zdaleka svázaná konvencemi tolik jako dnes. Vždyť i Bernie Ecclestone, osoba, která Formuli 1 vládla přes půl století se nedávno nechal slyšet, že dnešní piloti mu připomínají roboty. Ne proto, že by takoví opravdu byli... Protože takoví být musí.
A právě to je důvod, proč Raikkonenovi Formule 1 chybět nebude. Proč už je dokonce vlastně rád, že se od celého toho kolotoče oprostil. „Ve Formuli 1 je spousta věcí, které jsou absolutně nelogické. Je tu spousta falešných lidí. Všude okolo jsou s prominutím hov*a. Je dobře, když si od nich můžete odpočinout. Proto jsem se těšil na moment, kdy budu mít po posledním závodě kariéry. Víte.... Všichni o těch věcech vědí, všichni vědí, že by to tak být nemělo, ale nikdo to neřekne narovinu," popisuje Raikkonen.
Další problém královny motorsportu? Podle rodáka z Espoo peníze. I když... "prokleté" barevné papírky vládnou světu a všem jeho oblastem, což si Kimi uvědomuje. „Ve Formuli 1 je hodně peněz. Tak je to dnes všude. Celý svět se točí kolem peněz. Tady hrají zásadní roli peníze a moc. Ti, kteří mají peníze, chtějí mít automaticky také moc. Je to hodně o politice. Řada lidí z Formule 1 by mihla okamžitě jít dělat reálnou politiku," má jasno Kimi Raikkonen.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.