V závěru loňské sezony Formule 1 skončila zároveň jedna její velká kapitola. Kariéru ukončil Kimi Raikkonen, do té doby nejzkušenější pilot startovního pole.
A pro mnohé také největší idol. Zejména díky své bezprostřednosti, spontánnosti nebo prořízlému jazyku si Kimi získal mnoho fanoušků po celém světě. Ti jej často přirovnávají k Jamesi Huntovi a jedním dechem dodávají, že Raikkonen měl závodit v jiném období. Tedy samozřejmě pokud by mu to čas umožnil
Je pravdou, že mistr světa z roku 2007 by se svou povahou opravdu spíše hodil do sedmdesátých let minulého století. Do doby, která nebyla ani zdaleka svázaná konvencemi tolik jako dnes. Vždyť i Bernie Ecclestone, osoba, která Formuli 1 vládla přes půl století se nedávno nechal slyšet, že dnešní piloti mu připomínají roboty. Ne proto, že by takoví opravdu byli... Protože takoví být musí.
A právě to je důvod, proč Raikkonenovi Formule 1 chybět nebude. Proč už je dokonce vlastně rád, že se od celého toho kolotoče oprostil. „Ve Formuli 1 je spousta věcí, které jsou absolutně nelogické. Je tu spousta falešných lidí. Všude okolo jsou s prominutím hov*a. Je dobře, když si od nich můžete odpočinout. Proto jsem se těšil na moment, kdy budu mít po posledním závodě kariéry. Víte.... Všichni o těch věcech vědí, všichni vědí, že by to tak být nemělo, ale nikdo to neřekne narovinu," popisuje Raikkonen.
Další problém královny motorsportu? Podle rodáka z Espoo peníze. I když... "prokleté" barevné papírky vládnou světu a všem jeho oblastem, což si Kimi uvědomuje. „Ve Formuli 1 je hodně peněz. Tak je to dnes všude. Celý svět se točí kolem peněz. Tady hrají zásadní roli peníze a moc. Ti, kteří mají peníze, chtějí mít automaticky také moc. Je to hodně o politice. Řada lidí z Formule 1 by mihla okamžitě jít dělat reálnou politiku," má jasno Kimi Raikkonen.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.