Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznává, že jednal s Audi o potenciálním vstupu skupiny Volkswagen do Formule 1. Podle něj dojde také na partnerství Porsche s Red Bullem, který loni ovládl šampionát jezdců.
O možném vstupu VW do F1 se hovoří již delší dobu. Zástupci obou spolu několikrát hovořili o velkém zájmu, když se formovala pravidla pro budoucí pohonné jednotky, které se za zády monopostů objeví poprvé v sezóně 2026, kdy dojde k jejich zjednodušení a zlevnění. F1 se snaží nalákat velké automobilky také zavedením rozpočtových stropů a celkovým snížením nákladů.
Podle Browna se v F1 objeví dvě známé značky, ale McLaren podle něj s ničím nespěchá: "Slyšel jsem, že se Porsche chystá něco dělat s Red Bullem. Myslím, že hovořili s několika lidmi na roštu. A jak si dokážete představit, vedeme rozhovory, ale pokud jde o krátkodobý a střednědobý horizont, tak jsme spokojení s tím, jak na tom jsme."
"My tedy počkáme a uvidíme, jestli vstoupí do sportu, protože si nemyslím, že o tom už definitivně rozhodli. A pokud ano, tak na to období máme už máme smlouvu. Přirozeně vyhodnotíme, jak na tom jsme, kdo je ve sportu, a o roku 2026 v patřičný čas rozhodneme," pokračuje šéf McLarenu.
Ten loni přešel na pohonné jednotky Mercedesu po neúspěšných obdobích spolupráce s Hondou a Renaultem, kontrakt mu vyprší na konci roku 2024. Renault prochází restrukturalizací a v F1 bez zákazníků, letos by měl po pár sezónách konečně přijít s novým motorem.
Honda po loňské sezóně opustila F1 a opět se hovoří o špatném načasování jejího rozhodnutí. Část managementu údajně přemýšlí o tom, jak se případně vrátit zpět. Letos bude Red Bullu poskytovat nezbytnou podporu a upraví pohonné jednotky pro nové palivo s minimálním 10% podílem etanolu.
Rakouská stáj převzala duševní vlastnictví na japonské motory, smlouva na ně však vyprší v roce 2026, kdy mají být zavedeny nové motory bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), ovšem s výkonnější elektrickou částí - výkon MGU-K má stoupnout ze 120 na 350 kW - architektura 1,6l V6 agregátu má být jinak zachována.
Podle německých médií správní rada Volkswagenu rozhodne na konci února o své budoucnosti v F1 - zda do ní vstoupí s Audi i s luxusní značkou Porsche. O možném spojení Audi s McLarenem uvažovali již loni, jasněji v těchto věcech by mělo být příští měsíc.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.