Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznává, že jednal s Audi o potenciálním vstupu skupiny Volkswagen do Formule 1. Podle něj dojde také na partnerství Porsche s Red Bullem, který loni ovládl šampionát jezdců.
O možném vstupu VW do F1 se hovoří již delší dobu. Zástupci obou spolu několikrát hovořili o velkém zájmu, když se formovala pravidla pro budoucí pohonné jednotky, které se za zády monopostů objeví poprvé v sezóně 2026, kdy dojde k jejich zjednodušení a zlevnění. F1 se snaží nalákat velké automobilky také zavedením rozpočtových stropů a celkovým snížením nákladů.
Podle Browna se v F1 objeví dvě známé značky, ale McLaren podle něj s ničím nespěchá: "Slyšel jsem, že se Porsche chystá něco dělat s Red Bullem. Myslím, že hovořili s několika lidmi na roštu. A jak si dokážete představit, vedeme rozhovory, ale pokud jde o krátkodobý a střednědobý horizont, tak jsme spokojení s tím, jak na tom jsme."
"My tedy počkáme a uvidíme, jestli vstoupí do sportu, protože si nemyslím, že o tom už definitivně rozhodli. A pokud ano, tak na to období máme už máme smlouvu. Přirozeně vyhodnotíme, jak na tom jsme, kdo je ve sportu, a o roku 2026 v patřičný čas rozhodneme," pokračuje šéf McLarenu.
Ten loni přešel na pohonné jednotky Mercedesu po neúspěšných obdobích spolupráce s Hondou a Renaultem, kontrakt mu vyprší na konci roku 2024. Renault prochází restrukturalizací a v F1 bez zákazníků, letos by měl po pár sezónách konečně přijít s novým motorem.
Honda po loňské sezóně opustila F1 a opět se hovoří o špatném načasování jejího rozhodnutí. Část managementu údajně přemýšlí o tom, jak se případně vrátit zpět. Letos bude Red Bullu poskytovat nezbytnou podporu a upraví pohonné jednotky pro nové palivo s minimálním 10% podílem etanolu.
Rakouská stáj převzala duševní vlastnictví na japonské motory, smlouva na ně však vyprší v roce 2026, kdy mají být zavedeny nové motory bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), ovšem s výkonnější elektrickou částí - výkon MGU-K má stoupnout ze 120 na 350 kW - architektura 1,6l V6 agregátu má být jinak zachována.
Podle německých médií správní rada Volkswagenu rozhodne na konci února o své budoucnosti v F1 - zda do ní vstoupí s Audi i s luxusní značkou Porsche. O možném spojení Audi s McLarenem uvažovali již loni, jasněji v těchto věcech by mělo být příští měsíc.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.