Ve světě Formule 1 se přetřásá informace, že by Lewis Hamilton mohl pověsit závodnickou přilbu na pomyslný hřebík. Ale kdo by ho v takovém případě nahradil? Ralf Schumacher přichází se svým návrhem.
Schumacherovou variantou není nikdo jiný než Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa sice má smlouvu u Aston Martinu, ale jak už je známo z minulosti, smlouva ve Formuli 1 vlastně představuje jen cár papíru. Pokud by byla vůle na všech zainteresovaných stranách, Vettel by pravděpodobně mohl do Mercedesu přestoupit. Navíc obě stáje si jsou dlouhodobě blízké. I to by mohlo hrát roli.
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff prohlásil, že Hamiltonovo rozhodnutí o tom, zda ve Formuli 1 setrvá nebo ne, bude chtít znát nejpozději v únoru. Rodák z Vídně zároveň doufá v Britovo pokračování. Podle Wolffa je Lewis nejlepším jezdcem současnosti a jeho odchod by byl pro celou Formuli 1 velkou ránou.
Ale je jasné, že pokud dá sedminásobný šampion sportu sbohem, Mercedes bude chtít zkušenou náhradu. Právě takovou by mohl představovat Sebastian Vettel.
„Seb má zkušenosti i rychlost. Pro Mercedes by proto byl ideální volbou. Navíc se docela dobře vyzná v systémech Mercedesu, protože tohle auto si je s tím Aston Martinu docela podobné. Navíc V Aston Martinu došlo ke změně šéfa. Vettel a Szafnauer přitom byli sehranou dvojkou. Teď by to pro něj nemuselo být tak příznivé," zamýšlí se Schumacher.
Bývalý pilot Williamsu nebo Toyoty nepochybuje o tom, že pokud by se před Vettelem otevřela možnost angažmá u Mercedesu, Seb by ji využil. „V Mercedesu by měl velkou šanci na další vítězství. To je přesně to, co on chce. Určitě by do toho šel," má jasno Ralf Schumacher.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.