Ve světě Formule 1 se přetřásá informace, že by Lewis Hamilton mohl pověsit závodnickou přilbu na pomyslný hřebík. Ale kdo by ho v takovém případě nahradil? Ralf Schumacher přichází se svým návrhem.
Schumacherovou variantou není nikdo jiný než Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa sice má smlouvu u Aston Martinu, ale jak už je známo z minulosti, smlouva ve Formuli 1 vlastně představuje jen cár papíru. Pokud by byla vůle na všech zainteresovaných stranách, Vettel by pravděpodobně mohl do Mercedesu přestoupit. Navíc obě stáje si jsou dlouhodobě blízké. I to by mohlo hrát roli.
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff prohlásil, že Hamiltonovo rozhodnutí o tom, zda ve Formuli 1 setrvá nebo ne, bude chtít znát nejpozději v únoru. Rodák z Vídně zároveň doufá v Britovo pokračování. Podle Wolffa je Lewis nejlepším jezdcem současnosti a jeho odchod by byl pro celou Formuli 1 velkou ránou.
Ale je jasné, že pokud dá sedminásobný šampion sportu sbohem, Mercedes bude chtít zkušenou náhradu. Právě takovou by mohl představovat Sebastian Vettel.
„Seb má zkušenosti i rychlost. Pro Mercedes by proto byl ideální volbou. Navíc se docela dobře vyzná v systémech Mercedesu, protože tohle auto si je s tím Aston Martinu docela podobné. Navíc V Aston Martinu došlo ke změně šéfa. Vettel a Szafnauer přitom byli sehranou dvojkou. Teď by to pro něj nemuselo být tak příznivé," zamýšlí se Schumacher.
Bývalý pilot Williamsu nebo Toyoty nepochybuje o tom, že pokud by se před Vettelem otevřela možnost angažmá u Mercedesu, Seb by ji využil. „V Mercedesu by měl velkou šanci na další vítězství. To je přesně to, co on chce. Určitě by do toho šel," má jasno Ralf Schumacher.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.