Mick Schumacher má za sebou premiérou sezonu ve Formuli 1. Mladý Němec přes některé větší či menší chyby rozhodně nezklamal. Obzvláště ve srovnání s týmovým kolegou Nikitou Mazepinem to byla jiná liga.
Nutno podotknout, že vůz Haasu měl k ideálu na míle daleko. Ostatně americký tým svůj monopost prakticky dva roky nevyvíjí. Namísto toho se kvůli omezeným zdrojům soustřední na revoluční změny pravidel v sezoně 2022. Takže Schumacher s Mazepinem mohli většinu sezony bojovat maximálně proti sobě. Občas se k nim ještě přimotal Nicholas Latifi z Williamsu. Tak či tak je syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera s dosaženými pokroky spokojený.
„Na seznamu úkolů. který jsme měli před sezonou si můžeme naprostou většinu věcí zaškrtnout jako splněné. Zvládli jsme je, což je pozitivní. Jen škoda, že se nám nepodařilo získat body. Upřímně řečeno jsme k tomuto cíli měli dost daleko. Jinak jsem ale s pokrokem, kterého jsme dosáhli spokojený. Jde o dobrý přislib do dalších let," nechal se slyšet Schumacher junior.
Pro každého nováčka ve Formuli 1 jsou zásadní neznámou pneumatiky Pirelli. Italský výrobce sice dodává černé zlato i do jiných sérií motorsportu, ale gumy pro F1 jsou nezaměnitelné a speciální. Mick Schumacher tento fakt potvrzuje. „Pneumatiky jsou ve Formuli 1 úplně jiné než kdekoliv jinde. Máme tu zahřívací dečky, celkově se s nimi musíte naučit pracovat. Jakmile vypadnete z ideálního provozního okna nebo ho naopak překročíte, máte problém. Vůz se pak ovládá naprosto odlišně."
A co očekává Schumacher od příští sezony? „Budu na sebe tvrdší, měl bych podávat lepší výkony. Doufám, že jako jezdec udělám další pokrok vpřed." Zásadní však bude, jestli pokrok směrem dopředu udělá i Haas. Pro malé týmy jsou velké změny pravidel obvykle velkou šancí, jak se dotáhnout na movitější konkurenty. Bude to i tento případ?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.