Mick Schumacher má za sebou premiérou sezonu ve Formuli 1. Mladý Němec přes některé větší či menší chyby rozhodně nezklamal. Obzvláště ve srovnání s týmovým kolegou Nikitou Mazepinem to byla jiná liga.
Nutno podotknout, že vůz Haasu měl k ideálu na míle daleko. Ostatně americký tým svůj monopost prakticky dva roky nevyvíjí. Namísto toho se kvůli omezeným zdrojům soustřední na revoluční změny pravidel v sezoně 2022. Takže Schumacher s Mazepinem mohli většinu sezony bojovat maximálně proti sobě. Občas se k nim ještě přimotal Nicholas Latifi z Williamsu. Tak či tak je syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera s dosaženými pokroky spokojený.
„Na seznamu úkolů. který jsme měli před sezonou si můžeme naprostou většinu věcí zaškrtnout jako splněné. Zvládli jsme je, což je pozitivní. Jen škoda, že se nám nepodařilo získat body. Upřímně řečeno jsme k tomuto cíli měli dost daleko. Jinak jsem ale s pokrokem, kterého jsme dosáhli spokojený. Jde o dobrý přislib do dalších let," nechal se slyšet Schumacher junior.
Pro každého nováčka ve Formuli 1 jsou zásadní neznámou pneumatiky Pirelli. Italský výrobce sice dodává černé zlato i do jiných sérií motorsportu, ale gumy pro F1 jsou nezaměnitelné a speciální. Mick Schumacher tento fakt potvrzuje. „Pneumatiky jsou ve Formuli 1 úplně jiné než kdekoliv jinde. Máme tu zahřívací dečky, celkově se s nimi musíte naučit pracovat. Jakmile vypadnete z ideálního provozního okna nebo ho naopak překročíte, máte problém. Vůz se pak ovládá naprosto odlišně."
A co očekává Schumacher od příští sezony? „Budu na sebe tvrdší, měl bych podávat lepší výkony. Doufám, že jako jezdec udělám další pokrok vpřed." Zásadní však bude, jestli pokrok směrem dopředu udělá i Haas. Pro malé týmy jsou velké změny pravidel obvykle velkou šancí, jak se dotáhnout na movitější konkurenty. Bude to i tento případ?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.