Na sklonku roku 2021 se podíváme na to, jak si vedli piloti v rámci vnitrotýmových duelů. V grafickém přehledu si porovnáme jejich výsledky v závodech, v kvalifikacích, počty získaných bodů a nejlepší vybojované pozice během sobotní jízd i v samotných velkých cenách.
Bottas vstupoval do letošní sezóny s tím, že u Stříbrných šípů bude zřejmě jeho poslední, což se nakonec potvrdilo, když jej v nadcházejícím ročníku vystřídá Russell. Fin dostal od Hamiltona naloženo zřejmě nejvíce za pět let společného působení (5:17 v kvalifikacích a 3:14 v dokončených závodech - v oficiální grafice statistika dle finální klasifikace).
Lewis naproti tomu bojoval až do posledního kola v Abú Zabí o titul s Verstappenem. Před svým týmovým kolegou strávil 933 kol, za ním 173. Mercedes však i díky Valtteriho podpoře získal 8. konstruktérský titul v řadě za sebou.
Red BullAby rakouská stáj mohla pomýšlet na titul i mezi konstruktéry, musela by mít oba piloty, kteří by pravidelně sbírali slušnou porci bodů. Pérez však zklamal, podobně jako předchůdci, přestože musel začínat od nuly. Vyhrál sice v Baku po defektu svého týmového kolegy, jenže často měl problémy se dostat na pódium.
Verstappen s ním zametl 20:1 v kvalifikacích (Mexičanovi nepočítám na rozdíl od oficiálních stránek Formule 1 vítězství v Rusku, kde Max startoval po výměně motoru z konce roštu, v kvalifikaci nezajel ani jedno měřené kolo) a 17:1 v dokončených závodech, přitom získal více než dvojnásobek bodů a mistrovský titul mezi jezdci.
FerrariV Maranellu se rozhodli před sezónou 2021 zbavit se Vettela a odvážně jej nahradili Sainzem. Ten zpočátku ztrácel na svého týmového kolegu, nakonec se s vozem sžil a Leclerca o pět a půl bodu předstihl, byť měl Charles navrch v kvalifikacích (13:9) i v dokončených závodech (14:6). V závěru oba dojížděli konzistentně na bodech a nakonec mezi konstruktéry porazili v boji o třetí příčku McLaren.
McLarenTým se sídlem ve Wokingu o svou třetí pozici nakonec přišel, přesto se pro něj jednalo o výbornou sezónu. Posílil je Ricciardo, ale ve voze se necítil komfortně a až do konce bojoval s jeho chováním, zejména při brzdění a nájezdu do zatáček.
Často se neprobojovával ani do závěrečných fázích kvalifikací, proto v nich s mladším Norrisem prohrál 7:15, totéž v dokončených závodech (6:14) i v celkovém zisku bodů (115:160). Zadostiučiněním mu bylo překvapivé vítězství ve Velké ceně Itálie a snad i to, že v celkovém pořadí skončil osmý před Gaslym.
AlpineU francouzské stáje došlo k vyrovnané bitvě. Do F1 se po dvouleté přestávce vrátil zkušený Alonso, jemuž to pár závodů trvalo, než se sžil s novým vozem. Skóre v kvalifikacích (11:11) i v dokončených závodech (9:9) má s Oconem vyrovnané.
O 15 let mladšího kolegu však předčí v počtu mistrovských bodů (81:74), přestože Esteban dokázal nečekaně vyhrát Velkou cenu Maďarska po úvodní hromadné havárii způsobené Bottasem a strategickou chybou Mercedesu.
AlphaTauriJeden ze tří nováčků letos nastupoval za juniorku Red Bullu a měl se co učit. Cunoda za Gaslym zaostával až o půl sekundy a často chyboval. V kvalifikacích byl zkušenějším Francouzem deklasován 19:1 (Gaslymu na rozdíl od oficiální statistiky nepočítám body za Imolu a Francii, kde Cunoda nezajel žádné měřené kolo), v dokončených závodech 13:3.
Japonec tu a tam předváděl záblesky slušné rychlosti, sezónu zakončil úspěšným představením až v Abú Zabí, kde se kvalifikoval do první desítky a závod dokončil na výtečné 4. pozici před Gaslym.
Aston MartinBývalý Racing Point po přejmenování a angažování zkušeného Vettela zažil v sezóně 2021 zklamání, když se mezi týmy propadl až na 7. místo. Sebovi se sice nedařilo tolik v závodech (dokončené 7:10), v Ázerbájdžánu však vybojoval stříbro, což se pozitivně odrazilo v bodové bilanci (43:34).
Stroll se čtyřnásobným šampionem prohrál i v kvalifikacích (8:13), nejvíce se mu dařilo v Kataru, kde dojel šestý. Šlo ale o poslední podnik, kde jeho tým bodoval. Před svým týmovým kolegou ujel 623 kol, za ním 522 kol.
WilliamsJeště po Maďarsku to vypadalo, že by Latifi mohl sezónu zakončit s větším bodovým ziskem na svém kontě, pak ale přišla Belgie, kde se bez náznaku závodění rozdělovaly poloviční body a Russellovi jich za druhé místo připadlo devět.
Jasně měl navrch v dokončených závodech (14:3) i v kvalifikacích (19:3), před svým týmovým kolegou se držel po 909 kol vs. 186 kol za ním. Příští rok se může těšit na mistrovskou techniku u Mercedesu, jeho místo zaujme pilot Red Bullu Alexander Albon.
Alfa RomeoŠvýcarský tým z Hinwilu podporovaný Ferrari se těší na zcela nové jezdecké složení Bottas - Zhou. Räikkönen se před rokem rozhodl odejít do důchodu, zřejmě ve správný okamžik, byť mladšího týmového kolegu předčil v dokončených závodech 10:8 i v bodovém zisku (10:3).
Giovinazzi zaujal především v kvalifikacích (13:6 - Kimimu nepočítám Baku, kde Antonio nezajel měřené kolo), v první části sezóny dominoval dokonce 8:1, než se Fin trochu vzmátořil. Ital získal první body pro tým v Monaku a frustrace prožil v Mexiku, kde před svou zbytečně brzkou zastávkou jezdil na 7. místě, pak finišoval jako 11. za svým týmovým kolegou. Zklamaný opouští F1 s tím, že se do ní v roce 2023 bude chtít vrátit.
HaasAmerické stáji bylo jasné, že se bude s nováčky letos učit poté, co se loni rozloučila se zkušenou dvojicí Grosjean - Magnussen. S nekonkurence-schopným a těžkým vozem se její mladíci bodově ani jednou neprosadili.
Úspěšnější byl Schumacher, jenž předčil Mazepina 20:0 v kvalifikacích (Nikitovi na rozdíl od oficiální statistiky nezapočítávám body za Monako a Maďarsko, kde Mick v sobotu vůbec nenastoupil) a v dokončených závodech 11:3.
Těžko po této sezóně ale určit, jak velký talent syn sedminásobného šampiona má. Schumacher, jenž bude letos plnit také roli rezervního jezdce Ferrari, měl totiž podle ruského jezdce preferenční přístup a často i dispozici i lepší techniku.
Pro zajímavost přikládám pár dalších statistik týkajících se jezdců za sezónu 2021:
Jezdec dneFanoušci mohli v průběhu závodů hlasovat o "Jezdce dne." Nejčastěji v této anketě zvítězil Pérez - povedlo se mu to čtyřikrát. Třikrát u diváků uspěli Norris s Verstappenem, dvakrát Alonso, Hamilton, Leclerc a Vettel.
Power rankingsV pozávodním hodnocení si u odborníků známkujících od 1 (nejhorší) po 10 (nejlepší výkon) vedl nejlépe Verstappen se skóre 8,9 následovaný Hamiltonem (8,4) a Norrisem (8,2).
U fanoušků je v tomto ohledu pořadí na prvních dvou místech stejné, před Norrise ovšem zařadili Sainze i Gaslyho, naopak Leclerca odsunuli až na devátou příčku, kdežto Péreze na šestou (Mexičan experty moc nezaujal).
Konečné výsledky šampionátu 2021McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.