Nový monopost Ferrari připravený pro přelomovou sezónu 2022 bude podle ředitele Mattii Binotta v mnoha ohledech inovativní. Rudá stáj jej slavnostně představí v polovině února.
Scuderia se po mizerném ročníku 2020 letos zotavila, když mezi konstruktéry dosáhla na třetí příčku za Mercedesem a Red Bullem. Ve Formuli 1 začnou od příští sezóny platit nová pravidla, týmy proto stavějí zcela nové monoposty. To nabízí příležitost polepšit si v pořadí a vítězně se prosadit na čele.
Ferrari se snaží se svým novým vozem podle Binotta posunout své hranice: "Když se podíváte na auto a pohonnou jednotku pro rok 2022, tak věřte mi, obsahují spoustu inovací. Myslím, že způsob, jakým celý tým inženýrů přistoupil k nové konstrukci, novému projektu a pravidlům pro roku 2022 nenavazující na ta předchozí, je rozhodně otevřenější než dříve."
"Dokážu to hodnotit pohledem na samotné auto, na to, jaké dělá pokroky a rozhodně podle množství inovací, které jsme do něj vložili," zdůrazňuje šéf italského týmu, který chce od příštího roku opět útočit na vítězství v závodech a pravidelně porážet Mercedes či Red Bull.
Čeho se slibované inovace dotýkají? "Pohonná jednotka se hodně liší od té současné, s výjimkou hybridní části - tu jsme nasadili v roce 2021 s ohledem na tok, jaká budou pravidla pro rok 2022. Dojde k určitým změnám kvůli pravidlům, protože FIA vyžaduje více senzorů ve všech systémech pro lepší dohled. Ale systém je celkově velmi podobný tomu, který máme a se kterým jsme závodili ke konci sezóny," odpovídá Binotto.
"Ale musím říci, že zbytek, obzvlášť motor s vnitřním spalováním, je hodně odlišný. Máme nové palivo, které z 10 % tvoří etanol, což poněkud hodně mění spalování. Ztrácíme víceméně 20 koní, což vypovídá o tom, že se spalování změnilo. Ve vývoji pohonné jednotky se tedy objevily příležitosti a my jsme ji hodně změnili," odhaluje švýcarský šéf stáje z Maranella.
A co samotné šasi, jehož váha naroste na 795 kg? "Myslím, že jsme k vývoji přistoupili opravdu s otevřenou myslí. A když se dívám na koncept vozu, na to, co bylo možné a co ne, tak nejde jen o vnější křivky, ale také o to, co jste mohli provést pod kapotou, pokud jde o uspořádání, návrh zavěšení či celé architektury včetně pohonné jednotky a její architektury.
"Myslím, že tým dospěl k významným inovacím a celková konstrukce, kterou nyní finalizujeme, se hodně liší od projektu pro rok 2021," poznamenává Binotto na tradičním vánočním večírku.
"Auto představíme uprostřed února. Ještě jsme nerozhodli o konkrétním datu - dojde k tomu někdy mezi 16. a 18. únorem. Uzavřeme to v příštích týdnech," slibuje. Vývoj podle něj probíhá podle plánu, jméno nový monopost ještě nemá.
"Víme, že nemáme žádné reference od ostatních a soupeřů. To je to nejtěžší - nemáme žádné vedení, pokud jde o to, co se děje u ostatních. Důležité pro mě je ale to, že dosahujeme svých cílů a postupujeme podle plánu. Víme, že změna v pravidlech je velkou příležitostí, a to platí i pro nás," dodává šéf Ferrari, jenž potvrdil také nového rezervního jezdce, který pochází z jejich akademie: Micka Schumachera.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.